رونمایی گیگابایت از مادربورد گیمینگ قدرتمند 990X-Gaming SLI

همانطور که می‌دانید این روزها اکثر کاربران از پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده نموده و کاربران کمی هستند که به دنبال خرید پردازنده‌های شرکت AMD بوده و به همین جهت، مادربوردهای حرفه‌ای و قدرتمند مخصوص پردازنده‌های این شرکت نیز در بازار آنچنان زیاد نیست. البته اینطور نیست که AMD پردازنده‌های خوبی تولید نمی‌کند، نه اینگونه نیست […]

همانطور که می‌دانید این روزها اکثر کاربران از پردازنده‌های شرکت اینتل استفاده نموده و کاربران کمی هستند که به دنبال خرید پردازنده‌های شرکت AMD بوده و به همین جهت، مادربوردهای حرفه‌ای و قدرتمند مخصوص پردازنده‌های این شرکت نیز در بازار آنچنان زیاد نیست. البته اینطور نیست که AMD پردازنده‌های خوبی تولید نمی‌کند، نه اینگونه نیست و این شرکت نیز محصولات قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه خود را دارد.

حال شرکت گیگابایت یک مادربورد قدرتمند و گیمینگ جدید دیگر را برای پردازنده‌های با سوکت +AM3 شرکت AMD معرفی نموده که می‌تواند گیمرهایی که از پردازنده‌های سری FX شرکت AMD (علی‌الخصوص FX-8370) استفاده می‌کنند را سوی خود جذب کند. مادربورد جدید 990X-Gaming SLI که بر پایه چیپست 990X تولید شده، از دو کارت گرافیک انویدیا به صورت همزمان نیز پشتیبانی نموده و کاربران می‌توانند از این تکنولوژی به منظور بهبود عملکرد سیستم خود و اجرای بازی‌های سنگین، استفاده کنند.

مورد دیگری که باید در مورد این محصول جدید به آن اشاره داشته باشیم، این است که مادربورد 990X-Gaming SLI از سری محصولات G1.Gaming شرکت گیگابایت بوده و از کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی نیز برخوردار می‌باشد. این مادربورد با پشتیبانی از پردازنده‌های 220 واتی سری FX-9000 شرکت AMD، می‌تواند حتی قدرتی بسیار بیشتر از قبل را نیز در اختیار گیمرها قرار دهد. برق مورد نیاز این مادربورد نیز همانند محصولات رایج بازار از طریق دو کانکتور 24-پین ATX و 8-پین EPS تامین می‌شود و مداری که مهندسین گیگابایت برای پردازنده‌ طراحی کرده‌اند نیز از نوع 11 فازه می‌باشد.

شاید یکی از مواردی که باعث عقب ماندن محصولات شرکت AMD از Intel باشد، عدم پشتیبانی مادربوردهای این شرکت از حافظه‌های DDR4 را مثال زد. چیپست 990X قابلیت پشتیبانی از این حافظه‌های رم پر سرعت را ندارد و باید به زودی شاهد معرفی نسل جدیدی از مادربوردهای AMD باشیم تا این ضعف نیز برطرف گردد. با این حال 990X-Gaming SLI از مجموع 32 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR3 با حداکثر سرعت 2400 مگاهرتز پشتیبانی می‌نماید. برای قرارگیری کارت گرافیک نیز سازندگان از دو شکاف توسعه PCI-Express 2.0 x16 در کنار یک شکاف PCI-Express 2.0 x1 و یک شکاف legacy PCI بهره برده‌اند تا مشکلی از بابت اتصال کارت گرافیک و دیگر قطعات وجود نداشته باشد. در مورد پورت‌ها و سیستم ذخیره‌سازی نیز وجود پورت فوق سریع M.2 با حداکثر سرعت انتقال 20Gbps در کنار پورت‌های SATA 6Gbps، باعث شده تا کاربران با خرید این محصول قدرتمند و جدید، امکان اتصال هاردهای جامد با سرعت بسیار بالا را نیز داشته باشند..

در کنار این اتصالات، سازندگان از پورت‌های پر سرعت USB 3.1 (که هر دو از نوع Type-A هستند) بهره برده‌اند تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را با سرعتی بسیار بالا، انتقال دهند. وجود کارت شبکه‌ی Intel I-218V، کارت صدای آنبرد 10 کاناله به همراه تقویت‌کننده 115dBA SNR CODEC و UEFI BIOS نیز از دیگر ویژگی‌های اصلی این مادربورد به حساب می‌آید.

در نهایت باید بگوییم که کاربران می‌توانند تمامی این امکانات را تنها با پرداخت 100 دلار داشته باشند! هنوز زمان عرضه‌ی این مادربورد مشخص نشده اما شکی نیست که این محصول با قیمت پایینی که دارد، می‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال