[CES 2016] رونمایی گیگابایت از سه مادربورد قدرتمند و نسل جدید کامپیوترهای کوچک BRIX

بی‌شک نمایشگاه CES 2016 یکی از بهترین مکان‌ها برای معرفی محصولات جدید باشد، شرکت گیگابایت نیز از این موضوع استفاده کرده و در کنار دیگر شرکت‌ها، از سه مادربورد رده‌بالای جدید در کنار نسل جدید کامپیوترهای کوچک BRIX خود، رونمایی کرده تا عرصه را به دیگر شرکت‌ها تنگ سازد. بهتر است بدون حاشیه، در مورد این مادربوردها […]

بی‌شک نمایشگاه CES 2016 یکی از بهترین مکان‌ها برای معرفی محصولات جدید باشد، شرکت گیگابایت نیز از این موضوع استفاده کرده و در کنار دیگر شرکت‌ها، از سه مادربورد رده‌بالای جدید در کنار نسل جدید کامپیوترهای کوچک BRIX خود، رونمایی کرده تا عرصه را به دیگر شرکت‌ها تنگ سازد. بهتر است بدون حاشیه، در مورد این مادربوردها صحبت کنیم.

مهندسین گیگابایت این محصولات جدید را برای پشتیبانی از پردازنده‌ی جدید Intel Xeon E3-1200 v5 تولید نموده‌اند تا مادربوردهای خود در زمینه‌ی پشتیبانی از این پردازنده را تکمیل نمایند. این محصولات که X150M-PLUS WS ،X150-PLUS WS و X170-Extreme ECC نام دارند، برای کاربران حرفه‌ای تولید شده‌اند، افرادی که از ادیتورها، طراحان، ویرایشگرها و حتی بازی‌خورها هستند.

کاربران در مورد X150-PLUS WS می‌توانند تمامی سیستم‌های ارتباطی را پیدا کنند. کانکتور آنبورد PCIe Gen3 x4 M.2 برای اتصال هاردهای جامد، وجود پورت شبکه Intel GbE LAN به همراه نرم‌افزار تقویت‌کننده اینترنت cFosSpeed Internet Accelerator به منظور کاهش تاخیر و وجود دو اسلات توسعه PCI-E X16 Gen 3.0 برای نصب نمودن دو کارت گرافیک به صورت همزمان، از ویژگی‌های اصلی این مادربورد به حساب می‌آید. در کنار این موارد، چهار اسلات رم‌های DDR4 را به همراه تکنولوژی اختصاصی این شرکت برای بایوس با نام Patented DualBIOS نیز اضافه نمایید.

GIGABYTE Launches High-End Desktop Motherboards and Next Gen. BRIX at CES 2

اما کسانی که می‌خواهند سیستمی کوچک‌تر داشته باشند و از نهایت قدرت پردازنده‌ی Intel Xeon E3-1200 v5 نیز استفاده نمایند، مادربورد X150M-PLUS WS می‌تواند بهترین انتخاب باشد. چرا که هر چیزی که در مادربورد X150-PLUS WS پیدا می‌شود را در این محصول می‌توان یافت. با این تفاوت که اندازه کارخانه‌ای این محصول در فرم micro-ATX بوده و به جای 4 اسلات رم DDR4، تنها 2 اسلات رم در آن وجود دارد. با این حال این مادربورد به اندازه‌ی کافی می‌تواند نیاز کاربران را برطرف نماید که احتیاجی به استفاده از محصول دیگری نباشد.

در کنار مادربوردهای سری X150، گیگابایت مادربوردی قدرتمند از سری X170 را نیز پیش روی کاربران قرار داده که می‌تواند عملکرد آنها را تضمین نماید. این مادربورد قدرتمند که X170-Extreme ECC نام دارد به همراه سیستم ECC (مخفف Error-Correcting Code) به منظور جلوگیری از مشکلات مختلف حافظه‌ی رم و شناسایی آنها در صورت وجود، وارد بازار خواهد شد. در این محصول تعداد پورت‌های USB 3.0 و SATA III افزایش پیدا کرده تا کاربران بتوانند تعداد ابزارهای اتصالی به آن را افزایش دهند. امنیت بالا، مدار کنترل برق مهندسی‌شده، کیفیت ساخت فوق‌العاده و …، از ویزگی‌هایی به حساب می‌آیند که شاید سخت بتوان از کنار آنها عبور کرد.

GIGABYTE Launches High-End Desktop Motherboards and Next Gen. BRIX at CES 3

در کنار این سه مادربورد جدید، گیگابایت در نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید کامپیوترهای کوچک BRIX خود نیز رونمایی کرد تا محصولات کامپیوتری خود را کامل کند. این کامپیوتر کوچک و جمع و جور که عکس آن را در بالا مشاهده می‌کنید، به پردازنده‌ی نسل ششم سری Core اینتل مجهز شده و کارت گرافیک مجتمع Intel HD Graphics 520 نیز مسئول پردازش اطلاعات گرافیکی خواهد بود.

حق انتخاب برای کاربران در خرید این محصول وجود دارد و آنها می‌توانند از پردازنده‌های سری i3 ،i5 و i7، یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. همچنین این امکان وجود دارد ه کاربارن این کامپیوتر کوچک را به همراه هاردهای جامد و یا هاردهای مکانیکی خریداری نمایند. وجود پورت‌های متعدد USB 3.0 ،HDMI و DisplayPort نیز سبب شده تا مشکلی از بابت اتصال، وجود نداشته باشد.

گیگابایت در نمایشگاه CES 2016 اعلام کرده که این کامپیوتر قدرتمند برای اولین‌بار از پورت فوق‌ سریع Intel Thunderbolt 3 نیز پشتیبانی می‌نماید. تاندربولت 3 با استفاده از رابط USB 3.1، می‌تواند اطلاعات را با سرعت خیره‌کننده 40Gb/s منتقل نماید که این موضوع یک ویزگی فوق‌العاده برای کامپیوتر جدید گیگابایت به حساب می‌آید. همچنین این کامپیوتر از سیستم Power Delivery 2.0 برای شارژ سریع هاردهای اکسترنال نیز استفاده می‌نماید. پورت DisplayPort این کامپیوتر نیز قادر خواهد بود تصاویر مختلف را به صورت همزمان در 6 نمایشگر مختلف با رزولوشن 4K نمایش دهد.

تمامی این موارد نشان می‌دهد که گیگابایت چه تلاشی برای معرفی محصولاتی قدرتمند در این نمایشگاه داشته و اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم، گیگابایت واقعا عملکردی عالی داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال