گیگابایت مادربورد قدرتمند X170-Extreme ECC را با پشتیبانی از پردازنده Xeon E3-1200 V5 معرفی کرد

این روزها تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری توجه زیادی به مادربوردهای مخصوص سرورها و عرضه کردن نسخه‌های پیشرفته و حتی گیمینگ از آنها داشته و سعی می‌کنند تا این محصولات را با پشتیبانی از پردازنده‌ی Xeon E3-1200 V5 شرکت اینتل، در اختیار کاربران قرار دهند. به تازگی شرکت تایوانی گیگابایت نیز از مادربورد جدید X170-Extreme ECC که بر پایه‌ی […]

این روزها تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری توجه زیادی به مادربوردهای مخصوص سرورها و عرضه کردن نسخه‌های پیشرفته و حتی گیمینگ از آنها داشته و سعی می‌کنند تا این محصولات را با پشتیبانی از پردازنده‌ی Xeon E3-1200 V5 شرکت اینتل، در اختیار کاربران قرار دهند. به تازگی شرکت تایوانی گیگابایت نیز از مادربورد جدید X170-Extreme ECC که بر پایه‌ی چیپست C236 اینتل و سوکت LGA1151 تولید شده، معرفی نموده تا دریچه‌ای جدید از محصولات خویش را بر روی کاربران باز نماید.

این مادربورد قدرتمند و جدید که مخصوص سرورها و سیستم‌های اداری نیز طراحی شده، از تمامی ویژگی‌های مادربوردهای گیمینگ این شرکت یعنی G1-Gaming نیز بهره برده و به آخرین تکنولوژی‌های شرکت گیگابایت مجهز شده است. پشتیبانی از پردازنده‌ی قدرتمند Xeon E3-1200 V5 که بر پایه‌ی نسل ششم از پردازنده‌های سری Core اینتل و با معماری Skylake طراحی شده، می‌توانند قدرتی فوق‌العاده بالا را پیش روی کاربران قرار دهد. برق مورد نیاز مادربورد X170-Extreme ECC توسط یک کانکتور 24-پین ATX و یک کانکتور 8-پین EPS تامین می‌شود. همچنین این مادربورد با پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR4 ECC، به سه شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 و سه شکاف توسعه PCIe 3.0 x1 نیز مجهز شده تا مشکلی از بابت اتصال قطعات مختلف وجود نداشته باشد.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این مادربورد جدید، وجود کنترلر جدیدی شرکت اینتل با دو پورت USB 3.1 Type-A و USB 3.1 Type-C می‌باشد که به صورت مستقیم و از طریق PCI-Express 3.0 x4 به قسمت PCH مادربورد متصل شده و می‌تواند بر خلاف کنترلرهای مرسوم بازار که از طریق PCI-Express 3.0 x2 به PCH متصل می‌شوند، سرعت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. این کار نیز به منظور مطمئن شدن از اینکه پهنای باند 10Gb/s به صورت کامل در اختیار هر کدام از این پورت‌ها قرار می‌گیرد، انجام شده تا تحت هیچ شرایطی پهنای باند در هنگام انتقال اطلاعات، هدر نرود. در کنار این دو پورت، سازندگان از چهار پورت USB 3.0 نیز برای این مادربورد استفاده کرده‌اند تا کاربران بتوانند به سادگی هر آنچه را که می‌خواهند به این مادربورد متصل کنند. در نهایت، وجود پورت تاندربولت 3 با توانایی انتقال اطلاعات با سرعت حداکثر 40Gb/s نیز سبب شده تا امکانت اتصالی و ارتباطی این مادربورد در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

GIGABYTE Launches the X170-Extreme ECC Motherboard 2

در مورد اتصالات مربوط به سیستم ذخیره‌سازی در این مادربورد نیز باید اشاره داشته باشیم که مهندسین گیگابایت از دو پورت M.2 32Gb/s در مادربورد X170-Extreme ECC استفاده نموده‌اند تا کاربران بتوانند با اتصال هاردهای جامد، از حداکثر سرعت این هاردها استفاده کنند. همچنین چهار پورت SATA-Express 16Gb/s نیز در این مادربورد قرار گرفته که جایگیزین 8 پورت SATA 6Gb/s شده‌اند.

اما از آنجایی که این مادربورد قدرتمند از بهترین ویژگی‌های محصولات گیمینگ این شرکت یعنی G1-Gaming نیز استفاده می‌کند، سازندگان سعی کرده‌اند از دو کنترلر شبکه Intel I219-V و Killer E2400 برای کاهش دادن لگ در بازی‌های آنلاین استفاده نمایند. این در حالیست که در مادربورد گیمینگ و در واقع پرچم‌دار این شرکت، Z170X-Gaming G1 که پیشتر بررسی آن را به صورت کامل ارائه دادیم، از دو چیپ شبکه‌ی Killer E2400 استفاده شده است. برای سیستم صوتی نیز مهندسین از پردازشگر قدرتمند Creative SoundCore 3D به همراه آمپلی‌فایرهای قابل تعویض TI Burr Brown OPA2134 OPAMP با خازن‌های الکترولیتی Nichicon Muse استفاده کرده‌اند تا شاهد وجود یکی از با کیفیت‌ترین سیستم‌های صوتی در میان مادربوردهای بازار باشیم. این محصول جدید و قدرتمند نیز همانند دیگر محصولات این شرکت به سیستم Dual-UEFI BIOS مجهز شده که می‌تواند دو بایوس به صورت همزمان فعال را داشته باشد.

متاسفانه هنوز گیگابایت قیمت نهایی و زمان عرضه‌ی مادربورد X170-Extreme ECC را مشخص نکرده اما نباید انتظار داشته باشید که این محصول قدرتمند قیمت پایینی داشته باشد. همچنین این مادربورد تنها از پردازنده‌ی قدرتمند و البته گران‌قیمت Xeon E3-1200 V5 پشتیبانی می‌کند، پس افرادی که به دنبال خرید این محصول هستند، باید به فکر پرداخت پول زیادتری نسبت به دیگر سیستم‌های بازار باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال