گیگابایت مادربورد میان‌رده G1.Sniper B7 را با برای پردازنده‌های نسل ششم سری Core اینتل معرفی کرد

با ظهور نسل جدید پردازنده‌های اینتل، کمپانی‌های مختلف تولیدکننده‌ی مادربوردها نیز همه روزه از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند. جدیدترین مادربوردی که شرکت گیگابایت روز گذشته آن را معرفی نمود، G1.Sniper-B7 با ترکیبی از رنگ مشکی و سبز می‌باشد که با پشتیبانی از رم‌های DDR4، بر پایه‌ی چیپست B150 Express اینتل ساخته شده و می‌تواند شما […]

با ظهور نسل جدید پردازنده‌های اینتل، کمپانی‌های مختلف تولیدکننده‌ی مادربوردها نیز همه روزه از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند. جدیدترین مادربوردی که شرکت گیگابایت روز گذشته آن را معرفی نمود، G1.Sniper-B7 با ترکیبی از رنگ مشکی و سبز می‌باشد که با پشتیبانی از رم‌های DDR4، بر پایه‌ی چیپست B150 Express اینتل ساخته شده و می‌تواند شما را با پردازنده‌های نسل ششم سری Core این شرکت، Skylake، و با سوکت LGA1151 همراه نماید.

مادربورد میان‌رده گیگابایت که احتمالا بین 100 تا 120 دلار قیمت خواهد داشت، تنها قابلیت نصب کردن یک کارت گرافیک را دارد تا قیمت آن کاهش پیدا نماید. البته معمولا افرادی که 100 دلار برای خرید یک مادربورد پرداخت می‌کنند، به فکر استفاده از تکنولوژی SLI و یا CrossFire نیستند و این امری طبیعیست. مادربورد جدید گیگابایت، برق مورد نیاز خود را از طریق دو کانکتور 24-پین ATX و 8-پین EPS تامین نموده و برق‌رسانی آن به پردازنده نیز به صورت هفت‌فازه می‌باشد.

در مورد شکاف‌های موجود بر روی مادربورد، باید بگوییم که G1.Sniper-B7 با داشتن 4 اسلات رم DDR4 و یک اسلات PCI-Express 3.0 x16، می‌تواند امکانات بسیار خوبی را برای یک مادربورد میان‌رده در اختیارتان قرار دهد. همچنین در دیگر بخش‌های این بورد، یک شکاف الکتریکی 3.0 x4 که مستقیما به PCH متصل شده، دو شکاف PCIe 3.0 x1 و یک mPCIe 3.0 x1 دیده می‌شود و با وجود کانکتور LAN برای قسمت پشتی، امکان اتصال وسایل مختلف امکان‌پذیر می‌گردد.

GIGABYTE Unveils G1.Sniper B7 Socket LGA1151 Motherboard

درست است که گیگابایت سعی کرده تا محصولی میان‌رده را معرفی نماید، اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا تصور کنید که مادربورد جدید G1.Sniper-B7 از آن محصولاتی است که امکانات کمی داشته و یا با وسواس بالایی ساخته نشده است.

در این مادربورد نیز درگاه‌های پرسرعت M.2 32 Gb/s و SATA-Express 16Gb/s برای اتصال هاردهای جامد وجود دارد. در کنار اینها، هشت پورت SATA 6Gb/s نیز برای اتصال هاردهای مکانیکی وجود دارد. همچنین گیگابایت کارت شبکه Intel i219V gigabit Ethernet را نیز در این بورد تعبیه نموده تا گیمرانی که پول زیادی برای خرید مادربوردهای گران‌قیمت ندارند، بتوانند از این بود استفاده کنند. کارت صوتی آنبرد AMP-Up با مشخصه 115dBA SNR CODEC و داشتن استانداردهای حرفه‌ای، کیفیت صوتی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما شاید برایتان کمی عجیب باشد که این میان‌رده مادربورد تا این حد امکانات زیادی دارد. ولی باز هم مورادی هست که باید برایتان بازگو کنیم. مادربورد G1.Sniper-B7 با داشتن سه پورت USB 2.0 DAC-UP، برای هدست‌هایی با رابط USB تقویت شده و نویز آنها تا حد ممکن کاهش پیدا کرده است. همچنین چهار پورت USB 3.0 که دوتای آنها در قسمت عقبی هستند نیز در این مادربورد دیده می‌شود تا واقعا محصول جدید گیگابایت از لحاظ امکانات ارتباطی، چیزی کم نداشته باشد. حتی این شرکت بایوس دوگانه‌ی خود را نیز برای بورد ارزان‌قیمت خود در نظر گرفته تا نیم‌نگاهی هم بتوان به اورکلاک داشت.

هنوز قیمت نهایی این محصول اعلام نشده اما احتمال می‌رود مادربورد G1.Sniper-B7 با قیمتی مابین 100 تا 120 دلار به فروش برسد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال