رونمایی گیگابایت از مادربورد گیمینگ 990FX-Gaming

صبح امروز شرکت گیگابایت از پرچم‌دار خود برای پردازنده‌های با سوکت +AM3 شرکت AMD رونمایی نمود. این مادربورد جدید که 990FX-Gaming نام دارد بهبهترین و آخرین ویژگی‌های و تکنولوژی‌هایی که AMD همچون FX + Wraith قول آنها را داده بود مجهز شده و در آن شاهد وجود پورت‌های فوق سریع USB 3.1 و کانکتورهای M.2 برای […]

صبح امروز شرکت گیگابایت از پرچم‌دار خود برای پردازنده‌های با سوکت +AM3 شرکت AMD رونمایی نمود. این مادربورد جدید که 990FX-Gaming نام دارد بهبهترین و آخرین ویژگی‌های و تکنولوژی‌هایی که AMD همچون FX + Wraith قول آنها را داده بود مجهز شده و در آن شاهد وجود پورت‌های فوق سریع USB 3.1 و کانکتورهای M.2 برای اتصال هاردهای جامد با پشتیبانی از NVMe نیز هستیم.

این مادربورد قدرتمند و جدید از پردازنده‌های 220 واتی سری FX-9000 به صورت کامل پشتیبانی نموده و برق مورد نیاز خود را نیز از طریق دو کانکتور 24-پین ATX و 8-پین EPS تامین می‌نماید. مدار برق این مادربورد نیز از نوع 10 فازه VRM بوده که می‌تواند برق را به سرعت و بدون هیچ مشکلی به تمامی بخش‌ها منتقل نماید.

متاسفانه هنوز مادربوردهای شرکت AMD از حافظه‌های رم DDR4 پشتیبانی نمی‌نمایند و سهم بسیار زیادی که اینتل از بازار مادربوردها و پردازنده‌ها در اختیار دارد نیز به انزوای محصولات AMD دامن می‌زند. این موضوع در مورد پرچم‌دار جدید گیگابایت نیز صدق کرده و این مادربورد با داشتن 4 اسلات رم، از مجموع 64 گیگابایت حافظه‌ی DDR3 با فرکانس حداکثر 2400 مگاهرتز پشتیبانی می‌نماید.

وجود دو اسلات توسعه فیزیکی PCI-Express 2.0 x16 و یک اسلات توسعه الکتریکی PCI-Express 2.0 x16 که به پل جنوبی SB950 متصل شده، باعث شده تا امکان اتصال دو کارت گرافیک به صورت همزمان نیز میسر گردد. اتصالات مربوط به ذخیره‌سازی نیز شامل 6 پورت SATA III با حداکثر سرعت 6Gbps و یک پورت M.2 با حداکثر سرعت 20Gbps می‌شوند.

در مورد سیستم صوتی باید بگوییم که گیگابایت تمام تلاش خود را داشته تا بتواند از بهترین و قدرتمندترین چیپ‌ها در مادربورد خود استفاده نماید. به همین جهت در این محصول شاهد به کارگیری کارت صدای آنبورد 110dBA SNR CODEC به همراه آمپلی‌فایر قابل تعویض TI Burr Brown OPA2134 هستیم که خازن‌های به کار رفته در آنها نیز از نوع Nichicon Muse هستند.

در سال‌های اخیر سازندگان توجه بسیاری زیادی به سیستم شبکه‌ی مادربوردها داشته‌اند و تمام تلاش خود را دارند تا بتوانند محصولاتی مناسب بازی‌ها آنلاین را در اختیار کاربران قرار دهند. به همین جهت مهندسین گیگابایت نیز از کنترلر شبکه‌ی Killer E2201 (ساخته‌ی کوآلکام) استفاده کرده‌اند تا هنگام اجرای بازی‌های آنلاین، میزان تاخیر زمانی و لگ به کمترین میزان خود برسد. در نهایت در مورد سیستم بایوس نیز باید بگوییم که گیگابایت حالت بایوس دوگانه را برای مادربورد جدید خود نیز در نظر گرفته تا در صورت بروز هر مشکلی، امکان استفاده از بایوس دوم نیز وجود داشته باشد.

گیگابایت قیمت مادربورد قدرتمند 990FX-Gaming را 150 دلار اعلام کرده اما هنوز زمان ورود این محصول به بازار مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال