[Computex 2015] قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ 15-اینچی توسط گیگابایت معرفی شد

در نمایشگاه بزرگ کامپیوتکس، کمپانی گیگابایت از جدیدترین لپتاپ گیمینگ خود با نام Aorus X5 رونمایی کرد و اعلام نمود که این لپتاپ، قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ 15-اینچی می‌باشد که تا کنون ساخته شده است. اما آیا این لپتاپ به اندازه‌ای قدرتمند ساخته شده که بتواند گیمرها را راضی نماید؟ قدرت Aorus X5 بسیار بالاست و […]

در نمایشگاه بزرگ کامپیوتکس، کمپانی گیگابایت از جدیدترین لپتاپ گیمینگ خود با نام Aorus X5 رونمایی کرد و اعلام نمود که این لپتاپ، قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ 15-اینچی می‌باشد که تا کنون ساخته شده است. اما آیا این لپتاپ به اندازه‌ای قدرتمند ساخته شده که بتواند گیمرها را راضی نماید؟

قدرت Aorus X5 بسیار بالاست و سازندگان از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار یک پردازنده‌ی Intel Core i7 استفاده کرده‌اند که این موارد، حداقل چیزی است که هر گیمری به دنبال آن می‌باشد. در مورد کارت گرافیک، گیگابایت از دو کارت گرافیک GTX 965M به صورت SLI بهره برده که سبب شده قدرت این لپتاپ “واقعا” بالا باشد و Aorus X5 چیزی از رقبا کم نداشته باشد.

نرم‌افزار Xsplit Gamecaster نیز به صورت پیش‌فرض، بر روی لپتاپ جدید گیگابایت نصب شده تا گیمرها بتوانند بازی‌های خود را ضبط و به صورت آنلاین از طریق Twitch پخش کنند.

Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 2

در انجام بازی‌های رایانه‌ای، تنها نرخ فریم نیست که حرف اول و آخر را میزند بلکه فاکتور دیگری که بیانگر “روان بودن” (Smooth) بازی می‌باشد نیز بسیار حائز اهمیت است. شاید شما در اجرای یک بازی، بین 50 تا 60 فریم در ثانیه دریافت کنید اما این میزان، به اندازه‌ای فردی که با 40 تا 50 فریم در ثانیه دریافت می‌کند، روان نباشد. اینجاست که Smooth بودن بازی اهمیت پیدا می‌کند. در لپتاپ Aorus X5 نیز به خوبی به این نکته توجه شده و این محصول قدرتمند، از فناوری G-Sync انویدیا نیز بهره می‌برد تا عناوین مختلف بسیار روان اجرا شوند. البته انویدیا چندین سال است که بر روی این فناوری کار می‌کند و بدون شک، اگر به بازی علاقه داشته باشید، متوجه عملکرد آن خواهید شد.

پیش از این، یک تکنولوژی با نام V-Sync (مخفف Vertical Synchronize) در بازی‌ها وجود داشت که تمرکز اصلی آن بیشتر بر روی ثابت نگاه داشتن نرخ فریم در بازی‌ها بود تا بتواند تجربه‌ی یک بازی بدون لگ را در اختیار بازیکن قرار دهد. اما این تکنولوژی مشکلات خود را دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها، افزایش تاخیر زمانی در بازی می‌باشد. از طرفی، پیشتر نیز این امکان وجود نداشت که بتوان از تکنولوژی G-Sync بهره برد چرا که نرخ بازخوانی (Refresh Rate) در نمایشگرهای قدیمی‌تر، 60 هرتز بود. با پیشرفت تکنولوژی، حالا نمایشگرها نیز نرخ بازخوانی بالاتری داشته و تکنولوژی G-Sync نیز می‌تواند به خوبی کار خود را انجام دهد.

تنها کافیست در طی بازی، G-Sync را غیرفعال کنید تا کاملا متوجه عمکلرد این تکنولوژی شوید.

اما همانطور که گفتیم، قدرت لپتاپ Gigabyte Aorus X5 بسیار بالاست. این لپتاپ از صفحه‌نمایشی 15.6-اینچی با وضوح تصویر 1620×2800 و پنل IPS بهره می‌برد که کیفیت فوق‌العاده‌ بالایی داشته و رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. در تستی که در نرم‌افزار 3DMark 11 نیز از این لپتاپ گرفته شده، امتیاز آن در حالت Performence، بیش از 12000 (+P12000) بوده که برای یک لپتاپ با این مشخصات، امتیاز بسیار بالایی محسوب می‌شود.

Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 7

اما همه چیز در مورد صفحه‌نمایش و قدرت سخت‌افزاری نیست. مسلما در یک لپتاپ گیمینگ، باید به سایر قطعات به کار گرفته شده همانند کیبورد، توجه زیادی شود. دکمه‌های این کیبورد بر خلاف سایر محصولات بازار که تخت هستند، بسیار روان حرکت کرده و کاملا مناسب انجام بازی‌ هستند. همچنین، این امکان برای گیمرها وجود دارد که بتوانند بیش از 25 کلید میانبر را برای دسترسی سریع در این لپتاپ ذخیره کنند.

سازندگان به لوح لمسی یا TouchPad نیز توجه بسیار خوبی داشته‌اند. این بخش با یک لایه‌ از جنس شیشه به صورت کامل پوشیده شده و در زیر آن نیز آرم Aorus گیگابایت قرار گرفته و همین موضوع، نشان می‌دهد که با یکی از بهترین محصولات گیگابایت روبه‌رو هستیم.

باید اعتراف کنیم که گیگابایت واقعا خوب عمل کرده و با تولید چنین لپتاپ قدرتمندی، وزن آن را تا حد ممکن که 2.5 کیلوگرم بوده، کاهش داده، در نتیجه وزن Aorus X5 برابر با 2.5 کیلوگرم و ضخامت آن، برابر با 22.9 میلی‌متر می‌باشد.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این لپتاپ همانند میزان مصرف باتری که از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید ببینیم گیگابایت در مورد آن چگونه عمل کرده، در اختیارمان قرار نگرفته اما چیزی که بی‌شک برای شما هم بسیار جذاب خواهد بود، این است که Gigabyte، لپتاپ Aorus X5 را هفته‌ی آینده وارد بازار انگلستان خواهد کرد! همین موضوع می‌تواند نشان دهد که گیگابایت برای ورود پردازنده‌های نسل ششم اینتل با معمرای Skylake صبر نکرده و Aorus X5، از پردازنده‌های نسل پنجم با معماری Haswell بهره می‌برند.

هم‌اکنون پیش‌فروش این لپتاپ آغاز شده و اگر شما نیز به دنبال خرید این لپتاپ هستید، می‌توانید به وب‌سایت گیگابایت مراجعه کنید. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این لپتاپ را مشاهده کنید:

Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 3 Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 4 Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 5 Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 6  Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 8 Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 9 Gigabyte's Aorus X5 - The most powerful 15-inch gaming laptop ever (hands-on) 20

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال