گیگابایت مادربورد گیمینگ و جدید خود را بر پایه‌ی سوکت LGA1151 معرفی نمود

به تازگی اولین تصویر از مادربورد جدید Gaming 3 گیگابایت در فضای مجازی پخش شده که وب‌سایت منتشرکننده‌ی این تصویر اجازه نداشته تا نام چیپست آن را فاش نماید اما اذعان داشته که این مادربورد جدید بر پایه‌ی نسل جدید پردازنده‌های اینتل و سوکت LGA1151 ساخته خواهد شد. شکل ظاهری و خشن این مادربورد نشان می‌دهد […]

به تازگی اولین تصویر از مادربورد جدید Gaming 3 گیگابایت در فضای مجازی پخش شده که وب‌سایت منتشرکننده‌ی این تصویر اجازه نداشته تا نام چیپست آن را فاش نماید اما اذعان داشته که این مادربورد جدید بر پایه‌ی نسل جدید پردازنده‌های اینتل و سوکت LGA1151 ساخته خواهد شد.

شکل ظاهری و خشن این مادربورد نشان می‌دهد که هر کسی نمی‌تواند آن را خریداری نماید و احتمالا تنها گیمرهایی که مشکلی بابت پرداخت پول زیاد ندارند، به سراغ این محصول قدرتمند خواهند آمد. مادربورد Gaming 3 از تکنولوژی‌های AMD CrossFireX و Nvidia SLI به صورت همزمان پشتیبانی می‌نماید و در ابعاد استاندارد ATX نیز تولید خواهد شد. همچنین این محصول جدید برق مصرفی خود را از دو کانکتور 24-پین ATX و 8-پین EPS تامین خواهد نمود و مدار برق پردازنده نیز به صورت 7-فازه خواهد بود.

طبق چیزی که ما از تصویر منتشر شده می‌بینیم، این مادربورد 4 اسلات رم DDR4 با پشتیبانی از مجموع حافظه‌های 64 گیگابایت و سه شکاف توسعه‌ی PCI-Express 3.0 x16 دارد و مشکلی از بابت کم بودن شکاف‌ها برای اضافه نمودن رم و کارت گرافیک وجود ندارد. ولی شاید بخش ذخیره‌سازی نیز به اندازه‌ی میزان پشتیبانی از رم‌ها، برای گیمرها مهم باشد. به همین جهت، گیگابایت از 2 اسلات M.2 با سرعت حداکثر 32Gbps، سه اسلات توسعه SATA-Express 16Gbps و شش پورت SATA 6Gbps در مادربورد جدید خود استفاده نموده و سعی کرده تا محصولی کامل را ارائه دهد.

تعداد پورت‌های USB نیز موضوع دیگری است که شاید تعداد بالای این پورت‌ها بتواند افراد زیادی را وسوسه نماید. گیگابایت در کنار به کارگیری حداقل 8 پورت USB 3.0، دو پورت USB 3.1 را در مادربورد Gaming 3 قرار داده که احتمالا یکی از آنها از نوع Type-C باشد. سیستم صوتی جدید این کمپانی بزرگ با نام AMP-UP نیز با قرار دادن آمپلیفایر 115dBA SNR CODEC و OPAMP در کنار یکدیگر، صدایی فوق‌العاده با کیفیت را تولید خواهد نمود. چیپ شبکه Killer E2200 برای کاهش تاخیر زمانی در بازی‌ها، چندین پورت USB 2.0/1.1، خروجی‌های تصویر D-SUB، DVI و HDMI نیز از جمله امکانات دیگر این مادربورد گیمینگ به حساب می‌آیند.

گیگابایت اورکلاکرها را نیز فراموش نکرده و با استفاده از بایوس اختصاصی Dual-UEFI و سیستم +TurboOverclock، کامپیوتر شخصی شما را به صورت خودکار اورکلاک کرده و اگر مشکلی به وجود بیاید، اجازه ورود به بایوس را خواهد داد.

متاسفانه هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این مادربورد جدید در دست نیست و باید منتظر معرفی رسمی مادربورد Gamaing 3 توسط GIGABYTE باشیم. همچنین طبق تصویر بسته‌بندی این مادربورد ، احتمالا گیگابایت بازی World of Tanks را نیز به صورت یک باندل به همراه محصول جدید خود عرضه خواهد نمود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال