انتشار اطلاعاتی جدید از گوشی‌های نکسوس 5 2015 گوگل و نکسوس هواوی

یکی از گوشی‌های هوشمندی که هر ساله مراسمی خاص به منظور معرفی آن برگزار می‌شود، گوشی‌های نکسوس ساخت گوگل و شریکش می‌باشد. امسال پیش بینی می‌شود که در کنار گوشی طراحی شده توسط کمپانی ال‌جی، گوشی دیگری نیز بدست کمپانی چینی هواوی به و تحت نام نکسوس به بازارهای جهانی عرضه شود. البته مصداق این خبر قبلا […]

یکی از گوشی‌های هوشمندی که هر ساله مراسمی خاص به منظور معرفی آن برگزار می‌شود، گوشی‌های نکسوس ساخت گوگل و شریکش می‌باشد. امسال پیش بینی می‌شود که در کنار گوشی طراحی شده توسط کمپانی ال‌جی، گوشی دیگری نیز بدست کمپانی چینی هواوی به و تحت نام نکسوس به بازارهای جهانی عرضه شود. البته مصداق این خبر قبلا در تک‌نیوز منتشر شده بود اما امروز خبر‌های واضح‌تری از مشخصات فنی این دو گوشی در رسانه‌های خبری بروز کرد.

Nexus-5

 

بر طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی نکسوس 5 جدید گوگل به یک صفحه نمایش از نوع P-OLED به ابعاد 5.2 اینچ مجهز بوده و دقت تصویر آن برابر 1080p (فول اچ‌دی) خواهد بود. همچنین از جهت مشخصات سخت افزاری، این گوشی به تراشه جدید MSM8976 کوآلکام با نام اسنپدراگون 620 به همراه چهار گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 با مشخصه فرکانسی 1866 مگاهرتز مجهز خواهد بود. همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از ویژگی eMMC 5.1، باطری 3180 میلی آمپر ساعتی ثابت و غیر قابل دسترس، پشتیبانی از کیت شارژ وایرلس MT3188 مدیاتک به همراه چیپ Marvell Avastar 88W8897 به منظور بهره‌مندی از ویژگی‌های وای‌فای با استاندارد 802.11ac به همراه NFC و نسخه 4.2 بلوتوث از دیگر ویژگی‌های این گوشی خواهد بود.

علاوه بر آن و بر اساس اطلاعات فاش شده، نکسوس 5 جدید به بلندگو‌هایی استریو در بخش جلویی گوشی مجهز خواهد بود. همچنین در بخش پشتی این گوشی شاهد کلید پاور به همراه سنسور اثر انگشت یکپارچه شده با آن هستیم. در کنار آن نیز دوربین اصلی با دقت 13 مگاپیکسل به همراه سنسور IMX278 و لنز 6 المانه به همراه عدد دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس لیزری و فلاش LED موجود خواهد بود. همچنین در بخش جلویی گوشی نیز یک دوربین سلفی با سنسور 4 مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عنبیه چشم موجود خواهد بود. پشتیبانی از USB نوع C و فناوری QuickCharge 2.0 از جمله دیگر ویژگی‌های اتصالی این گوشی به حساب خواهد آمد.

در نهایت اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که گوشی نکسوس 5 جدید گوگل و ال‌جی، دارای بدنه‌ای با فریم آلومینیومی بوده و کناره‌های فریم آن، تراشیده شده است. همچنین پنل پشتی این گوشی نیز پلاستیکی و مات خواهد بود. این گوشی به احتمال زیاد با قیمت 300 الی 400 دلار، وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

در کنار این گوشی، به نظر می‌آید که شرکت گوگل با کمپانی چینی هواوی به منظور ساخت گوشی دیگری نیز قرار داد مجزایی را منعقد کرده است. انتظار می‌رود که گوشی نکسوس هواوی دارای نمایشگری 5.7 اینچی و از نوع سوپرآمولد بوده و دقت آن برابر 2560 × 1440 پیکسل (WQHD) باشد. همچنین بدنه فلزی و دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی به همراه سنسور IMX230 از دیگر ویژگی‌ و مشخصات فنی این گوشی خواهد بود. علاوه بر آن این گوشی از فناوری شارژ بیسیم Rezence Wireless Power نیز بهره خواهد برد.

با این تفاسیر به نظر شما، کدامیک از اطلاعات منتشر شده می‌تواند صحیح باشد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال