گوگل ترنسلیت به لطف هوش مصنوعی از ۱۱۰ زبان جدید پشتیبانی می‌کند

اضافه شدن هوش مصنوعی به گوگل ترنسلیت باعث شده تا اکنون این سرویس ترجمه محبوب گوگل بتواند از ۱۳۳ زبان محبوب جهان پشتیبانی کند. به گفته گوگل اکنون ۱۱۰ زبان جدید به گوگل ترنسلیت اضافه شده و تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی نسبت به گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

اضافه شدن هوش مصنوعی به گوگل ترنسلیت باعث شده تا اکنون این سرویس ترجمه محبوب گوگل بتواند از ۱۳۳ زبان محبوب جهان پشتیبانی کند. به گفته گوگل اکنون ۱۱۰ زبان جدید به گوگل ترنسلیت اضافه شده و تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی نسبت به گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق توضیحات منتشر شده در پست وبلاگ گوگل مدل زبانی هوش مصنوعی PalM 2 باعث شده تا زمان‌های جدیدی به سرویس ترجمه ترنسلیت اضافه شود. از جمله زبان‌های اضافه شده می‌توان به زبان کانتونی شاه مکهی و پنجابی اشاره کرد. به گفته گوگل زبان‌های جدید در حال حاضر توسط بیش از ۶۱۴ میلیون نفر یا حدود ۸ درصد از جمعیت جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این پست آیزاک کاسول وضیح می‌دهد که مدل هوش مصنوعی PalM 2 توانسته آموزش زبان‌های جدید را به ترنسلیت انجام دهد. کاسول در این مورد می‌گوید: در این یادگیری مدل هوش مصنوعی PalM 2 نقش موثری در آموزش زبان‌های مرتبط با یکدیگر از جمله اودهی و مرواری به عنوان زبان‌های شبیه به زبان هندی داشته است. وی می‌گوید اولویت‌بندی انواع پرکاربرد هر زبان رویکرد اصلی ما در آموزش آن به ترنسلیت بود. به عنوان مثال رومی یکی از زبان‌هایی است که در سراسر اروپا گویش‌های زیادی دارد.

کاسول در مورد زبان کانتونی نیز می‌گوید این زبان اخیراً به گوگل ترنسلیت اضافه شده و از مدت‌ها پیش از سوی کاربران درخواست شده بود. به گفته وی حدود یک چهارم از زبان‌های جدید به آفریقا تعلق دارند. گوگل حدود ۲ سال پیش از اضافه کردن زبان‌های مختلف به ترنسلیت با کمک هوش مصنوعی خبر داده بود. اعلام کرد با کمک هوش مصنوعی قصد دارد هزار زمان مختلف را به ترنسلیت اضافه کند. این سرویس ترجمه تنها از ۲۳۴ زبان جهان پشتیبانی می‌کند.