لیست ساعت‌های هوشمند قابل ارتقا به اندروید ویر 2.0 اعلام شد

Jeff Chang مدیر بخش اندروید ور در گوگل، از تصمیم جدید گوگل برای رونمایی از دو ساعت هوشمند پرچم‌دار مجهز به Android wear 2.0 در سه ماه اول سال آینده خبر داد. چانگ در یک مصاحبه اختصاصی با سایت ورج اعلام کرد این دو ساعت هوشمند اولین پوشیدنی‌هایی خواهند بود که مبتنی بر نسخه جدید […]

Jeff Chang مدیر بخش اندروید ور در گوگل، از تصمیم جدید گوگل برای رونمایی از دو ساعت هوشمند پرچم‌دار مجهز به Android wear 2.0 در سه ماه اول سال آینده خبر داد. چانگ در یک مصاحبه اختصاصی با سایت ورج اعلام کرد این دو ساعت هوشمند اولین پوشیدنی‌هایی خواهند بود که مبتنی بر نسخه جدید سیستم‌عامل Android wear 2.0 روانه بازار خواهند شد.

قبلا شایعاتی در رابطه با عرضه این ساعت‌های هوشمند توسط گوگل منتشر شده بود، اما گوگل ساعاتی پیش رسما رونمایی از این محصولات را تأیید کرد. رونمایی از این محصولات را باید تلاشی از جانب گوگل برای متقاعد کردن کاربران در رابطه با کارایی پوشدنی‌ها مخصوصا ساعت‌های هوشمند و همچنین وجود تقاضا برای این محصولات دانست.

ساعت‌های هوشمند جدید برند گوگل یا Pixel را به همراه نخواهند داشت و شرکت سازنده این ساعت‌های هوشمند برند خود را با این محصولات همراه خواهد کرد.

Chang بدون اشاره به نام سازنده این ساعت هوشمند، تنها بیان کرد که شرکت سازنده پیش از این نیز فعالیت‌هایی در حوزه تولید ساعت‌های هوشمند از جمله طراحی سخت افزار و همچنین ترکیب نرم‌افزار در ساعت‌های هوشمند، داشته است. وی تولید این ساعت‌های هوشمند را شبیه همکاری گوگل با سایر شرکت‌ها برای تولید محصولات سری Nexus خوانده است.

پس از رونمایی از دو ساعت هوشمند جدید، سایر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار که مبتنی بر Android wear هستند، سیستم عامل بروزرسانی شده Android wear 2.0 را دریافت خواهند کرد.

پلتفرم جدید گوگل قابلیت‌های جدیدی را به این سیستم عامل اضافه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به برنامه‌های مستقل از گوشی که کاربر را از ارتباط با گوشی برای کار بی نیاز می‌کند، پشتیبانی از سیستم Android pay و همچنین استفاده از دستیار صوتی هوشمند گوگل اشاره کرد که پیش از این در گوشی‌های هوشمند سری Pixel و همچنین بلندگوی Google Homeشاهد آن بودیم.

باید خاطر نشان کرد که همه ساعت‌های هوشمند این بروزرسانی را دریافت نخواهند کرد اما گوگل می‌گوید که بسیاری از مدل‌هایی که اخیرا به بازار عرضه شده‌اند، این بروزرسانی را دریافت می کنند. مثلا برخی از ویژگی‌های اضافه شده مانند Android pay،نیازمند ماژول‌های سخت افزاری مشخصی هستند که همه مدل‌ها قابلیت پشتیبانی از آن را ندارند. Chang به این نکته اشاره کرد که ساعت هوشمند ال‌جی با نام “آربن..” از چیپ “ان اف اس” پشتیبانی می‌کند؛ و گوشی‌هایی که سال آینده وارد بازار خواهند شد این قابلیت را دارا هستند. هرچند بهره‌گیری از این ویژگی برای شرکای تولیدکننده محصولات مجهز به اندروید ور در حال حاضر ضروری نیست.

همچنین گوگل آخرین نسخه آزمایشی Android wear 2.0 (نسخه پنجم) را برای توسعه‌دهندگان در ماه ژانویه منتشر خواهد کرد که انتظار می‌رود در این نسخه شاهد رونمایی از Android payو همچنین Google Assistant باشیم. به‌علاوه این نسخه جدید با دستگاه‌های IOS نیز کار می‌کند. چانک تأکید کرد باوجود تفاوت‌های اندورید ور 2.0 در سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS، قابلیت Android pay در دو پلتفرم گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود.

Chang در ادامه بیان کرد که پس از رونمایی و عرضه دو ساعت هوشمند پرچم‌دار گوگل، دیگر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند نیز در سال 2017 محصولات جدیدی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. انتظار می‌رود شرکای گوگل در جریان برگزاری CES و نمایشگاه تجاری Baseworld که در اواخر سال 2017برگزار می‌شود، به رونمایی از محصولات خود اقدام کند.این شرکت اعلام کرد که هدفش از حمایت و ارتقا این محصولات، آگاه و هوشیار کردن مصرف‌کنندگانی بوده است که بطور فزاینده‌ای با پوشیدنی‌ها و ساعت‌های هوشمند مخالف هستند.

هرچند بازار ساعت‌های هوشمند در مقایسه با گوشی‌های هوشمندهنوز هم در حال تولد است، اما به نظر می‌رسد که شرکت Apple فعلا از این رقابت کناره‌گیری کرده است و تنها رقیب گوگل در حال حاضر سامسونگ است که از پلتفرم Android Wear استفاده نمی‌کند.

شرکت Fitbit به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده دست‌بندهای سلامتی اخیرا با خرید Pebble نشان داد درصدد ورود به حوزه ساعت‌های هوشمند است. این اخبار برای گوگل خبر خوشی نیست چرا که دو سال و نیم اخیر را برای کسب موفقیت در زمینه Android wear تلاش کرده است بدون آن که نتایج درخشانی داشته باشد.

Chank همکاری استراتژی گوگل مبنی بر همکاری با شرکای متعدد برای تولید دستگاه‌های مبتنی بر Android wearرا برای گوگل سودمند خواند. وی ادامه داد: ما شرایط همکاری با شرکای سخت‌افزاری متعدد را با هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان و اولویت‌ها فراهم کردیم. Chang خاطر نشان کرد که گوگل نسبت به ساعت‌های هوشمند خوش‌بین است. این یک مسابقه ماراتون است نه یک مسابقه دو سرعت. همواره روی این رده از محصولات کار خواهد شد.