گوریلا گلس 5 با مقاومت بیشتر برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آماده است

شرکت کورنینگ در زمینه تولید شیشه محافظ نمایشگر گوشی‌های هوشمند، تجربه بسیار زیادی دارد. گرچه شاید نتوان به موفقیت قطعی محصولات آن در این زمینه اشاره کرد. زمانی که در مورد شیشه محافظ نمایشگر گوشی‌های هوشمند صحبت به میان می‌آید شرکت‌های تولید کننده بیشتر به فکر استفاده از محصولات دیگر شرکت‌های جانبی افتاده و از […]

شرکت کورنینگ در زمینه تولید شیشه محافظ نمایشگر گوشی‌های هوشمند، تجربه بسیار زیادی دارد. گرچه شاید نتوان به موفقیت قطعی محصولات آن در این زمینه اشاره کرد. زمانی که در مورد شیشه محافظ نمایشگر گوشی‌های هوشمند صحبت به میان می‌آید شرکت‌های تولید کننده بیشتر به فکر استفاده از محصولات دیگر شرکت‌های جانبی افتاده و از این رو نام گوریلا گلس به عبارتی تبدیل شده است که همیشه در مراسم‌ها و رویدادهای بزرگ مربوط به معرفی گوشی‌های هوشمند شنیده می‌‌شود. نامی که در هنگام معرفی یک گوشی هوشمند، تضمین آن کمپانی به جهت مقاومت بخش‌های شیشه‌ای سطح دستگاه در برابر ناملایمات به حساب خواهد آمد.

در اوایل زمانی که گوشی‌های هوشمند لمسی به تازگی در جامعه باب شده بودند، شیشه نمایشگر آن به سادگی ترک برمی‌داشت و خرد می‌شد. در حقیقت عاملی که می‌‌بایست یک نمایشگر تمیز و عالی را در یک لحظه به یک صفحه نمایش خرد شده در یک پیاده‌رو یا خیابان تبدیل کند تنها یک سهل انگاری توسط کاربر بود. در هر صورت هم اینک محصولات گوریلا گلس شرکت کورنینگ در ابتدای سال میلادی کنونی بر روی نمایشگر 4.5 میلیارد گوشی هوشمند قرار گرفته است.

معاون ارشد این شرکت، جیم استاینر، این طور اضافه می‌کند که در هر سال تقریبا یک میلیارد واحد از محصولات گوریلا گلس این کمپانی به فروش می‌رسد. البته مسلما این میزان در هنگام معرفی و عرضه نسخه پنجم شیشه محافظ گوریلا گلس بیشتر نیز خواهد شد. این شرکت نسخه پیشین این محصول را دو سال پیش به بازار عرضه کرده بود. هم اینک بیشترین توجه این شرکت در ساخت محصول جدید خود،‌ تمرکز بیشتر بر روی دراپ تست‌ها (آزمایش سقوط گوشی از ارتفاع) بوده است.

استینر در این مورد این طور اضافه می‌کند که: “ما به تازگی یک نظرسنجی جدید را به اجرا در آوردیم که نشان می‌داد تقریبا تمامی کاربران حتی برای یک بار، گوشی هوشمند آنها از میان دستانشان سقوط کرده است. علاوه بر آن مشخص شد که ارتفاع میانگین سقوط گوشی بیشتر از یک متر بوده است. در طی گزارشات به دست آمده از سوی آزمایشگاه، نسخه پنجم گوریلا گلس نسبت به نسخه چهارم در زمینه تست‌های مربوط به سقوط گوشی، 1.8 برابر بهتر بوده است.”

در حقیقت زمانی نقص در عملکرد گوریلا گلس مشاهده خواهد شد که یا این لایه شیشه شکسته شود و یا این که از ارتفاعی بیش از 1.6 متر سقوط نماید (بالاتر از میزان میانگین ارتفاع سقوط گوشی‌های هوشمند کاربران). این بهینه سازی‌های انجام شده به دلیل تغییر در مواد استفاده شده در ساخت این لایه‌های شیشه‌ای بوده است که از آن‌ها محصولاتی مقاوم‌تر پدید می‌آورد. از طرفی از مواد شیمیایی دیگر نیز به منظور افزایش مقاومت آنها استفاده خواهد شد.

در مورد تست‌های مربوط به خش‌پذیری این نسخه از محافظ گوریلا گلس نیز باید گفت که در طی تست‌های به عمل آمده این ویژگی با نسخه چهارم آن تقربیا برابر خواهد بود. لازم به ذکر است که این تست‌ها در شرایط قرار گیری گوشی هوشمند در درون کیف و سپس چرخاندن آن به اطراف به اجرا در خواهد آمد. این لایه شیشه‌ای جدید هم اینک به منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌ها قابل استفاده و در دسترس خواهد بود. زمان استفاده از این محصول جدید نیز از اوایل سه ماهه جدید خواهد بود.

علاوه بر آن این شرکت با عرضه این محصول جدید، قیمت نسخه‌های سه و چهار گوریلا گلس را نیز کاهش داده و کماکان آنها را به صورت وسیع تولید خواهد کرد. اما در هر صورت به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک شاهد توقف تولید نسخه‌های پیشین خواهیم بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال