ساخت فضاپیمای 1.5 کیلومتری چینی ها چقدر واقعیت دارد؟

چین قصد دارد در ادامه فعالیت های فضایی خود یک فضاپیمای با طول یک و نیم کیلومتری بسازد. اما تا چه اندازه ساخت چنین فضاپیمایی امکان پذیر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین یکی از اهداف آینده خود را ساخت فضاپیمای یک و نیم کیلومتری به عنوان یک ابر سازه معرفی […]

چین قصد دارد در ادامه فعالیت های فضایی خود یک فضاپیمای با طول یک و نیم کیلومتری بسازد. اما تا چه اندازه ساخت چنین فضاپیمایی امکان پذیر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین یکی از اهداف آینده خود را ساخت فضاپیمای یک و نیم کیلومتری به عنوان یک ابر سازه معرفی کرده است. اما این کشور تا چه اندازه می تواند به ساخت چنین سازه هایی نزدیک باشد. آیا این امکان پذیر است؟ اگرچه ساخت چنین فضاپیمایی تعهدی برای دولت چین ایجاد نمی‌کند اما نشان دهنده جاه طلبی های این کشور در اکتشافات فضایی آینده است.

طبق گزارش گیزمو چاینا مورنینگ پست منتشر کرده است بنیاد ملی علوم طبیعی چین طی فراخوانی طرح های بسیاری را برای ساخت این فضاپیما جمع آوری می کند. هدف از ساخت آن نیز استفاده از تجهیزات استراتژیک هوافضایی برای استفاده منابع فضایی، کشف اسرار جهان و همچنین قرار گیری طولانی مدت در مدار زمین در آینده خواهد بود.

 اگرچه تنها پیشنهاد مالی برای ساخت این فضاپیما و طرح ها مبلغ ۲.۳ میلیون دلار است. در هر صورت نمی توان به طور دقیق مشخص کرد که چینی ها ساخت جدید فضاپیمایی را آغاز خواهند کرد یا خیر. یکی از چالش های ساخت چنین فضاپیمایی درشرایط ریز گرانش کاهش فشار روی سازه ها است. با بلند تر شدن طول فضاپیما این فشار بیشتر شده و باید به صورت مهندسی بر آن غلبه کرد. از مشکلات دیگر می توان به تشعشعات خورشیدی شدیدتر اشاره کرد که می‌تواند برای خدمه های انسانی نیز خطرناک باشد. از طرفی استفاده از موادی برای عایق شدن در برابر تشعشعات خورشیدی مانند سرب نیز بسیار سنگین بوده و در عمل حمل و نقل را تا مدار مورد نظر غیر ممکن خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال