چگونه می‌توان تنظیمات مربوط به نوار وظیفه در ویندوز 10 را تغییر داد؟

بخش‎های خاصی از ویندوز وجود دارند که ما بیش از حد احساس آشنایی با آن‎ها می‎کنیم. ما فقط می‎دانیم که چطور به بعضی از تنظیمات خاص روی کامپیوترهای شخصی خودمان دسترسی داشته باشیم چون بارها این کار را انجام داده‎ایم به نحوی که تبدیل به طبیعت دوم ما شده‎اند. ولی، زمانی که مایکروسافت برای ویندوز […]

بخش‎های خاصی از ویندوز وجود دارند که ما بیش از حد احساس آشنایی با آن‎ها می‎کنیم. ما فقط می‎دانیم که چطور به بعضی از تنظیمات خاص روی کامپیوترهای شخصی خودمان دسترسی داشته باشیم چون بارها این کار را انجام داده‎ایم به نحوی که تبدیل به طبیعت دوم ما شده‎اند.

ولی، زمانی که مایکروسافت برای ویندوز آپدیتی ارائه می‎دهد، اوضاع عوض می‎شود. چیزی که فکر می‎کردید در یک جا باشد ناگهان آنجا نیست، و یک چیزی که هر فردی مطلقا باید از آن آگاه باشد نحوه‎ی تغییر تنظیمات برای نوار وظیفه است.

فعلا برای این کار دو روش وجود دارد. اولین روش تنها زمانی کار می‎کند که کامپیوتر شخصی شما ویندوز 10 بیلد 14271 یا بالاتر را داشته باشد (شما برای داشتن این نسخه فعلا باید در طرح پیش‎نمایش قرار داشته باشید). بیلد ویندوز خود را قبل از تغییر تنظیمات بررسی کنید.

screenshot_04

روش اول: ابتدا، بخش تنظیمات را باز کنید. سپس روی گزینه‎ی سیستم، به دنبال آن در منوی سمت چپ بر روی نوار وظیفه کلیک کنید. مجددا باید بگوییم این روش تنها برای بیلد 14271 یا جدیدتر کار می‎کند. با این حال، در آپدیت مهم بعدی ویندوز 10 چنین چیزی به تحقق بخشیده می‎شود، بنابراین دانستن اینکه بدانید تنظیمات نوار وظیفه را از کجا باید پیدا کنید، مفید است.

روش دوم: اگر نسخه‎ی جدیدتر ویندوز 10 را ندارید، می‎توانید به بخش تنظیمات با کلیک راست کردن روی نواز وظیفه و سپس کلیک کردن روی مشخصات (پراپرتیز) دسترسی داشته باشید. از آنجا، شما می‎توانید چیزهایی نظیر مخفی سازی خودکار، نحوه‎ی به نظر رسیدن آن و موارد دیگر را تغییر دهید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال