آموزش: چگونه یک موس و کیبورد را به پلی‌استیشن 4 متصل کنیم؟

باورتان بشود یا نه پلی‌استیشن 4 سونی می‌تواند هم به موس و هم به کیبورد متصل شود. با استفاده از موس و کیبورد در کنسول نسل هشتمی سونی به راحتی می‌توانید در منوی کنسول تایپ کنید، به وب‌گردی بپردازید و کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید. حتی برخی از بازی‌ها نیز از موس و کیبورد […]

باورتان بشود یا نه پلی‌استیشن 4 سونی می‌تواند هم به موس و هم به کیبورد متصل شود. با استفاده از موس و کیبورد در کنسول نسل هشتمی سونی به راحتی می‌توانید در منوی کنسول تایپ کنید، به وب‌گردی بپردازید و کارهای خود را سریع‌تر انجام دهید. حتی برخی از بازی‌ها نیز از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند اما تعداد آن‌ها بسیار اندک است. برای مثال بازی Call Of Duty را هرگز نمی‌توانید با موس و کیبورد بازی کنید چراکه هدف‌گیری به وسیله‌ی موس به مراتب آسان‌تر از دسته‌های بازی بوده و همین مسئله باعث می‌شود تا در بازی‌های آنلاین عدالت رعایت نشود. به‌هر‌حال در این آموزش قصد داریم نحوه‌ی وصل کردن موس و کیبورد را به پلی‌استیشن 4 به شما آموزش دهیم.

چگونه یک موس و کیبورد را به پلی‌استیشن 4 متصل کنیم؟

برای اتصال موس و کیبورد می‌توانید از هر دو مدل بی‌سیم یا کابل USB استفاده کنید. برای استفاده از کابل USB کافی است تا کیبورد و موس USB دار خود را به دو درگاه USB که در جلوی کنسول تعبیه شده‌اند متصل کنید. اگر موس و کیبورد شما به صورت بی‌سیم هستند باید دانگل بی‌سیم آن دو را به درگاه USB پلی‌استیشن 4 وارد کرده و بعد از گذشت مدت زمان اندکی و با شناخته شدن آن‌‌ها توسط کنسول می‌توانید از موس و کیبورد استفاده کنید.

آموزش: چگونه یک موس و کیبورد را به پلی‌استیشن 4 متصل کنیم؟

حتی امکان وصل کردن موس و کیبورد بلوتوث نیز به پلی‌استیشن 4 وجود دارد. درواقع می‌توان هرگونه موس و کیبورد بلوتوثی را به پلی‌استیشن 4 وصل کرد و حتما نباید از موس و کیبورد مخصوص سونی برای پلی‌استیشن 4 استفاده کنید. برای اینکار کافی است تا به بخش تنظیمات کنسول رفته و در بخش Devices وارد گزینه‌ی Bluetooth Devices شوید. موس و کیبورد بلوتوث خود را در حالت آماده باش قرار دهید و پلی‌استیشن 4 به صورت خودکار آن دو را خواهد شناخت.

Bluetooth Devices

امکان تغییر تنظیمات کیبورد و موس نیز در پلی‌استشین 4 وجود دارد. بار دیگر به بخش تنظیمات کنسول و سپس بهDevices رفته و با رفتن به بخش External Keyboard یا Mouse می‌توانید تغییراتی را در کیبورد یا موس متصل شده به کنسول ایجاد کنید. امکان انتخاب زبان، زمان تاخیر و سرعت برای کیبورد وجود داشته و در بخش موس نیز می‌توانید تغییراتی را نظیر راست یا چپ دست بودن و سرعت موس به وجود آورید.

Mouse

حالا خیلی راحت می‌توانید با استفاده از موس و کیبورد در پلی‌استیشن 4 به کارهای خود بپردازید. برای مثال با استفاده از این دو، وب‌گردی با مرورگر پلی‌استیشن 4 بسیار آسان‌تر خواهد شد. درواقع هرکاری که در گذشته بدون موس و کیبورد برای شما آزاردهنده بوده حالا بدون مشکل می‌شود آن‌ها را انجام داد. می‌توانید با دوستان خود به راحتی و با سرعت بیشتر به گفتگو بپردازید؛ رمزهای خود را سریع‌تر وارد کنید و برخی از بازی‌ها را با استفاده از موس و کیبورد انجام دهید.

ximg_570ec02bbdae6.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.30E3C6bimQ

چگونه بازی‌های پلی‌استیشن 4 را با استفاده از موس و کیبورد انجام دهید؟

در اینجا ممکن است به مشکل برخورید چراکه به صورت تئوری توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌ها را حتی با کیبورد و موس هم برای پلی‌استیشن 4 بسازند اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاده و بازی‌های بسیار کمی از موس و کیبورد در پلی‌استیشن 4 پشتیبانی می‌کنند. بهتر است بعد از متصل کردن موس و کیبورد خود به کنسول، وارد بازی مورد نظر شده و در آن‌جا موس و کیبورد را امتحان کنید. سونی از عدم پشتیبانی بازی‌ها در موس و کیبورد تا جایی پیش رفته که حتی به صورت ریموت‌پلی پلی‌استیشن 4 بر روی مک یا رایانه‌های شخصی نیز حتما باید از دسته‌ی پلی‌استیشن 4 استفاده کنید.

فعلا دو بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn و War Thunder از موس و کیبورد در پلی‌استیشن 4 پشتیبانی می‌کنند اما همان‌گونه که گفتیم بهتر است خودتان نیز بازی‌های مورد نظرتان را امتحان کنید.

ximg_570ebfff13ae2.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.stcyYiMDFdتنها یک راه باری انجام تک‌تک بازی‌ها توسط موس و کیبورد وجود دارد و آن‌هم خرید آداپتورهایی همچون  Xim 4 است که در ایران نمی‌توانید آن را پیدا کنید. با استفاده از این آداپتور می‌توانید تمامی بازی‌های پلی‌استیشن 4 را به وسیله‌ی موس و کیبورد انجام دهید. در واقع این آداپتور موس و کیبورد شما را به عنوان دسته‌ی پلی‌استیشن به این کنسول معرفی می‌کند. این آدپاتور حدودا 150 دلار قیمت دارد هرچند در کشور ما خرید آن ممکن نیست.

درهرصورت، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس‌ وان هر دو از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند اما توسعه‌دهندگان هرگز این قابلیت را در بازی‌های خود قرار نداده‌اند و بهترین راه ممکن برای انجام بازی‌های این کنسول توسط دوال‌شاک 4 است. همان‌طور که گفتیم با خرید آداپتورهایی نظیر Xim 4 می‌توانید موس و کیبورد را در بازی‌ها هم داشته باشید اما با توجه به گران‌قیمت بودن و در دسترس نبودن این آداپتورها کار سختی را در پیش خواهید داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال