چگونه خود را برای تکنولوژی ضدپیری آماده کنیم

ضد پیری یا برنامه ریزی مجدد اصطلاحی علمی برای جوان کردن سلول‌های پیری محسوب می شود. این تکنولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط شینیو یاماناکا دانشمند ژاپنی کشف شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افرادی مانند جف بزوس که از میلیاردرهای جهان محسوب می شوند. معتقدند پیری نوعی بیماری است […]

ضد پیری یا برنامه ریزی مجدد اصطلاحی علمی برای جوان کردن سلول‌های پیری محسوب می شود. این تکنولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط شینیو یاماناکا دانشمند ژاپنی کشف شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افرادی مانند جف بزوس که از میلیاردرهای جهان محسوب می شوند. معتقدند پیری نوعی بیماری است که می‌توان آن را متوقف و یا معکوس کرد. وی با هدف اجرای فناوری برنامه ریزی مجدد بیولوژیکی در شرکتی به نام Altos Labs سرمایه گذاری کرد.

به نظر می رسد علاوه بر بزوس شرکت های فعال دیگری نیز تلاش خود را برای برنامه ریزیهای سلامت و افزایش طول عمر آغاز کردند. به طوری که احتمال می رود این تکنولوژی تا سال ۲۰۲۶ ارزشی بیش از ۶۴ میلیارد دلار داشته باشد. اما این افراد در فرایند ضد پیری به دنبال چه هستند.

این تفکر که مرگ اجتناب ناپذیر و جوانی گذرا است از مدت ها پیش در ذهن ما نهادینه شده است. از نظر علم پزشکی می‌توان در مواردی مانند توالی یابی ژنوم، اصلاح کردن، ژن درمانی و یا تغییر سلول های بنیادی به تکنولوژی ضد پیری کمک کرد. در این بین شش حوزه اساسی زندگی نیز وجود دارد که می‌تواند در این تکنولوژی موثر باشد. یکی از مهمترین بخش مربوط به تکنولوژی ضد پیری باورها هستند.

 برخی افراد گمان می کنند زندگی آنها نزدیک به ۷۰ سالگی رو به پایان است. اما برخی دیگر پیری را یک بیماری دانسته و معتقدند می‌توان آن را با پیشرفت تکنولوژی درمان کرد. در این بین رژیم رسانه ای می تواند طرز فکر ما را در برابر تکنولوژی ضد پیری تقویت کند. بخش مهم دیگر ارتباطات و افرادی است که با آنها در ارتباط هستیم. به طوری که بهتر است رفت و آمد خود را با افراد جوان با امید و انگیزه بیشتر برای زندگی انجام دهیم. عادات خواب نیز می تواند به همراه رژیم غذایی در تغییر این فرایند موثر باشد. پارامتر بسیار مهم دیگر نیز در تعیین سلامتی ورزش است. به نظر می رسد با تمرکز بیشتر بر روی بخش‌های مختلف آنچه در اطراف ما در جریان است می‌توان با طرز تفکر میلیاردرهایی مانند بزوس همراه شد تا بتوانیم پیشرفت تکنولوژی ضد پیری را درک کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال