استفاده از بانک مدفوع برای معکوس کردن روند پیری

دانشمندان معتقدند ایجاد یک بانک مدفوع در آینده می تواند پتانسیل بیشتری برای استفاده در معکوس کردن روند پیری (ضد پیری) نسبت به خون بند ناف داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دانشمندان قصد دارند بانک مدفوع ایجاد کنند تا در مراحل بعدی زندگی انسان ها مورد استفاده قرار بگیرد. به نظر می […]

دانشمندان معتقدند ایجاد یک بانک مدفوع در آینده می تواند پتانسیل بیشتری برای استفاده در معکوس کردن روند پیری (ضد پیری) نسبت به خون بند ناف داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، دانشمندان قصد دارند بانک مدفوع ایجاد کنند تا در مراحل بعدی زندگی انسان ها مورد استفاده قرار بگیرد. به نظر می رسد ذخیره سازی مدفوع در آینده همانند نگهداری خون بند ناف عادی تلقی خواهد شد. آنها قصد دارند با روش مشابه در مورد خون بند ناف روی سلامت روده کار کنند.

 به نظر آنها پیوند میکروبیوتای مدفوع FMT می تواند پتانسیل بیشتری نسبت به خون بند ناف داشته باشد. خون بند ناف به دلیل وجود سلولهای بنیادی برای درمان برخی سرطان ها، نقص های سیستم ایمنی و اختلالات ژنتیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از طرفی FMT می تواند در بیماریهایی مانند آسم، ام اس و دیابت و همچنین چاقی و پیری در آینده در درمان ها موثر باشد. ایده تشکیل بانک مدفوع توسط تیمی از دانشکده پزشکی هاروارد مطرح شده است. در حال حاضر نیز از میکرو بیوتای مدفوع برای درمان عفونت های باکتریایی مکرر روده استفاده می شود.

 روش استفاده از آن نیز به دو طریق انجام می گیرد. در روش اول پیوند مدفوع از طریق لوله و از طریق بینی وارد معده شده و باعث جابجایی باکتری ها میشود. در روش دوم نیز از طریق جراحی این باکتری ها مستقیماً به روده بزرگ منتقل خواهند شد. همچنین می توان از نمونه مدفوع اهدایی برای پیوند مدفوع استفاده کرد. البته پیش از آن آزمایش های متعدد بهداشتی نیز انجام می گیرد. حتی در بریتانیا اهداکنندگان مدفوع می‌توانند مبلغ ۱۰ پوند دریافت کنند. به گفته محققان بانک‌های مدفوع به دلیل وجود باکتری های روده می تواند در مواردی مانند چاقی، سلامت قلب و پیری بیشتر از بانک خون بند ناف کاربرد داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال