عربستان برای تحقیقات ضد پیری سالانه یک میلیارد دلار هزینه می کند

کشور عربستان سعودی قصد دارد با هدف پیشرفت قابل توجه روی تحقیقات ضدپیری سالانه یک میلیارد دلار برای آن هزینه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بشر از سالها پیش تاکنون به دنبال روش هایی برای مبارزه با پیری بوده است. در حال حاضر نیز به دلیل پیشرفت های پزشکی انسان ها […]

کشور عربستان سعودی قصد دارد با هدف پیشرفت قابل توجه روی تحقیقات ضدپیری سالانه یک میلیارد دلار برای آن هزینه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بشر از سالها پیش تاکنون به دنبال روش هایی برای مبارزه با پیری بوده است. در حال حاضر نیز به دلیل پیشرفت های پزشکی انسان ها می توانند بیشتر از اجداد خود زندگی کنند. اما پیری روندی است که تا کنون امکان توقف آن وجود نداشته است. اما آیا می‌توان سرعت آن را کاهش داد؟

 عربستان سعودی قصد دارد با این هدف سالیانه یک میلیارد دلار روی تحقیقات ضد پیری سرمایه گذاری کند. طبق گزارش وب سایت MIT Technology Review سازمان غیرانتفاعی هوولوشن فوندیشن Hevolution Foundation مربوط به خانواده سلطنتی عربستان سعودی تحقیقات گسترده ای را برای زیست شناسی پشت پیری آغاز کرده است. آنها سعی دارند با تمرکز روی این موضوع تعداد سال های خوب و سالم زندگی یک فرد را افزایش دهند. بسیاری از محققان ضد پیری معتقدند ثروت گسترده عربستان سعودی می تواند پروژه های تحقیقاتی در درمان های ضد پیری را به پیش ببرد.

پیش از این نیز بسیاری از ثروتمندان حامیان تحقیقات ضد پیری بودند. زیرا این افراد به دلیل امکانات مالی تلاش دارند تا زندگی طولانی تری داشته باشند. به عنوان مثال جف بزوس یکی از افرادی است که در سال ۲۰۲۱ سرمایه گذاری هایی را روی آزمایشگاه Altos با هدف معکوس کردن روند پیری انجام داده است. پیش از این در سال ۲۰۱۸ نیز به شرکت بیوتکنولوژی به نام Unity Technologies کمک کرد تا روی داروها و درمان های ضد پیری کار کنند. بنظر میرسد سرمایه‌گذاری‌های کنونی بخش گسترده ای از یک جنبش در میان ثروتمندان برای دستیابی به این هدف بوده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال