نقد و بررسی تخصصی گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

در قسمت چهارم  بررسی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی به معرفی گوشی و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. اپلیکیشن وبگردی دیزایر 820 گوشی هوشمند دیزایر 820 اچ‌تی‌سی همانند […]

در قسمت چهارم  بررسی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی به معرفی گوشی و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن وبگردی دیزایر 820

گوشی هوشمند دیزایر 820 اچ‌تی‌سی همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به طور پیشفرض دارای دو برنامه به منظور وبگردی بوده و  برنامه‌های کروم گوگل (که با رابط کاربری سنس این گوشی هماهنگ شده) و ایمیل پیشفرض اندرویدی، جزو آن دسته هستند. هر دو این برنامه‌های دارای ویژگی وبگردی ناشناس بوده و علاوه بر آن، هر دو آنها از نمای دسکتاپ پشتیبانی خواهند کرد. همچنین این دو اپلیکیشن از فرمت GIF animation نیز پشتیبانی کرده و تنها کافی است که آن را از منو تنظیمات گوشی فعال کنید.

برنامه وبگردی پیشفرض اندرویدی در کنار پشتیبانی از قابلیت ایجاد بوکمارک، می‌تواند لیستی از صفحات را برای کاربر تنظیم کند تا در آینده، کاربر بتواند به آنها رجوع کرده و آنها را مطالعه کند. همچنین کاربر می‌تواند به همین نحو، لیستی از فیلم‌ها را آماده کرده و آنها را برای تماشا در آینده ذخیره کند. همچنین کاربر می‌تواند صفحات مورد نظر خود را ذخیره کرده و در آینده آنها را به صورت آفلاین (متصل نبودن به خطوط اینترنتی) مطالعه کند. اما در مورد فایل‌های ویدئویی، این مسئله صدق نکرده و این امکان وجود نخواهد داشت.

البته لیست تماشای ویدئویی این برنامه نیز تنها در وبسایت‌های یوتیوب (YouTube) و Vimeo قابل پیگیری بوده و در بقیه موارد غیر قابل استفاده خواهد بود. همچنین این برنامه، وجود چندین فایل ویدئویی در یک صفحه را تشخیص داده (پس کاربر می‌تواند تمامی آنها را در لیست پخش آینده خود قرار دهد) و در صورت آمادگی کاربر به منظور پخش هر کدام از آنها، برنامه مورد نظر هیچ گونه مشکلی جهت پخش آن فیلم نخواهد داشت و کلیپ مورد نظر را به راحتی به نمایش خواهد گذاشت.

اپلیکیشن کروم گوگل نیز که جزو بهترین مرورگرهای تحت وب اندرویدی و همچنین پرطرفدارترین آنها نیز به شما می‌آید، همانند بسیاری از برنامه‌های وبگردی اندرویدی بوده و همانند همتای اندرویدی خود دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است. ویژگی حرکت بین زبانه‌های مختلف با گرفتن برچسب فوقانی هر زبانه و کشیدن آن به سمت چپ یا راست نمایشگر، جزو ویژگی‌های جالب آن به حساب می‌آید.

علاوه بر آن، برنامه کروم دارای خاصیت وبگردی ناشناس (Incognito) از طریق اختصاص دادن زبانه‌ای مخصوص به آن بوده و در کنار آن، امکان انتقال صفحات باز شده بین گوشی و دیگر دستگاه‌های دارای مرورگر کروم (مانند تبلت یا کامپیوتر شخصی) نیز وجود خواهد داشت. همچنین با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانید اطلاعات بوکمارک‌ها و آدرس سایت‌های محبوب خود را به دیگر دستگاه‌ها منتقل کرده و حتی این برنامه می‌تواند، رمز‌های عبور و دیگر اطلاعات مربوط به ورود به سایت‌های ثبت نام شده‌ی مرورگر شما را نیز به یاد آورد.

گزینه “Reduce data usage”، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد مرورگر کروم گوگل بوده و بوسیله این قابلیت، اطلاعات مربوط به صفحه وب مورد نظر در پایگاه وب گوگل، فشرده و کم حجم شده و سپس از طریق سرورهای گوگل به مرورگر کروم ارسال می‌شود. با استفاده از این ویژگی، در مصرف ترافیک اینترنتی و حجم دانلود شده صرفه جویی خواهد شد و در نهایت باید گفت که این قابلیت به منظور استفاده در شرایط سرعت کم اینترنت، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. البته این ویژگی برای صفحات محافظت شده SSL (مانند صفحات پرداخت بانکی) و همچنین صفحاتی که در حالت وبگردی ناشناس قرار گرفته‌اند، قابل استفاده نخواهد بود.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده دیزایر 820

گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی بطور پیشفرض دارای برنامه  Polaris Office 5 بوده و در این حالت، کاربر قادر به ساخت و یا مشاهده فایل‌های Word و Excel و PowerPoint خواهد بود و نمایش فایل‌هایی با فرمت PDF از دیگر مزیت‎های آن است. این اپلیکیشن در کنار ویژگی‌های گفته شده توانایی دسترسی به فایل‌های موجود در اکانت Google Drive کاربر را نیز خواهد داشت. View Together از ویژگی‌های جالب این برنامه بوده و به کمک آن و با اتصال بی‌سیم به دیگر دستگاه‌ها، می‌توان به ارائه کنفرانس توسط آنها اقدام نمود.

کمپانی اچ‌تی‌سی به منظور تطابق بیشتر اپلیکیشن calendar با رابط کاربری سنس 6، طراحی پوسته آن را تغییر داده است. همچنین گزینه‌ افزودن event، وجود چندین رویداد در یک زمان خاص را به کاربر هشدار خواهد داد. در این گزینه، فرد و مکان ملاقات نیز قابل جایگذاری بود و در کنار تمام این موارد از چندین تقویم آنلاین نیز پشتیبانی می‌شود.

اپلیکیشن Tasks، یکی دیگر از برنامه‌های پیشفرض این گوشی بوده و به منظور سازمان‌دهی بهتر زمان به کار می‌رود. در واقع این برنامه قادر است، تعداد بسیار زیادی از قرارها و برنامه‌های کاربر را در خود ذخیره کرده و لیستی از آنها بسازد. علاوه بر آن این برنامه دارای قابلیت تبادل اطلاعات بین برنامه و حساب کاربری گوگل کاربر نیز هست. در هر یک از قرارها، گزینه‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توان زمان و موعد مقرر و همچنین مکان دقیق آن را مشخص کرد. بخش جالب این برنامه مربوط به نمای نقشه آن می‌شود و در این بخش می‌توانید به آسانی، مکان قرار‌های خود را یافته و قرار‌های نزدیک به آن را تشخیص دهید. همچنین وجود دکمه “Navigate to” در تنظیمات این برنامه از جمله قابلیت‌های دوست داشتنی آن بوده و به کمک آن می‌توانید نزدیکترین مسیر را به سوی محل قرار خود پیدا کنید.

اپلیکیشن HTC Backup در زمینه تهیه نسخه پشتیبان به طور دستی یا زمان‌بندی شده و در حیطه‌ برنامه‌های پیام‌رسانی (متنی و ایمیل‌ها)، مخاطبین و اکانت‌ها (مربوط به ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی) فعال بوده و تمامی این اطلاعات به فضا‌های ابری Google Drive و Dropbox منتقل خواهند شد. البته نگران مصرف بسته‌های اینترنتی خود نباشید زیرا گزینه‌ای به منظور استفاده از اینترنت گوشی تنها در حالت وای‌فای نیز  وجود دارد.

اپلیکیشن clock این گوشی نیز دارای ویژگی‌های زیادی بوده و تنظیم چندین هشدار (alarms) و وجود زبانه‌های کرنومتر (stopwatch) و زمان‌سنج (timer) از زمینه‌های فعالیت آن است.

همچنین برنامه بسیار جالبی در زمینه پیش‌بینی وضعیت هوا با نام Weather وجود دارد که اطلاعات خود را از وبسایت یاهو و سرویس مطرح AccuWeather دریافت می‌کند.

اپلیکیشن Google Maps از جمله سرویس‌های پیشفرض SatNav (به معنای برنامه‌ای که از طریق اطلاعات منتقل شده توسط satellite یا ماهواره به navigation یا ناوبری کاربران می‌پردازد) این گوشی بوده و تمامی نیاز‌های یک کاربر عادی را برآورده خواهد کرد. این برنامه دارای قابلیت‌های مسیریابی در حالات driving (رانندگی)، public transport (حمل و نقل عمومی)، cycling (دوچرخه‌سواری) و walking (پیاده‌روی) بوده و در صورت محیا بودن امکانات ارتباط اینترنتی، هشدار‌های ترافیکی را نیز به نمایش خواهد گذاشت. همچنین اجازه دانلود نقشه‌های آفلاین مربوط به مکانی خاص نیز داده شده است و این برنامه می‌تواند به صورت دقیقی به نمایش مسیر حرکت کاربر بپردازد.

در نهایت باید گفت که سرویس Google Now با حساب کاربری گوگل کاربر، یکپارچه شده و هم اینک این سرویس دسترسی جامع‌تری به عادات روزانه کاربر، موضوعات جستجو شده اینترنتی او، ایمیل‌ها و دیگر موارد خواهد داشت. بنابراین در این زمینه اطلاعات بسیار مناسبی را در حیطه علاقه‌مندی‌ها و نیازمندی‌های روزانه به کاربران ارائه خواهد داد.

همچنین این برنامه در زمینه نمایش اطلاعات ترافیکی مربوط به مکان‌های نزدیک به خانه و یا محل کارتان، نمایش نتایج بازی‌‎های تیم مورد علاقه‌تان و پیش‌بینی وضعیت هوای محل حضورتان فعالیت داشته و در کنار آن در حوزه جستجوی مطالب و نگاهی کوتاه به آنها (at-a-glance info) نیز بسیار حرفه‌ای است. البته برای راحتی هر چه بیشتر کاربری برنامه، پنلی مربوط به فرمان‌های صوتی کاربر نیز جای داده شده و در کنار آن، ویجتی اختصاصی برای فضا‌های قفل صفحه و صفحه اصلی نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین در این گوشی به طور پیشفرض، برنامه‌ای با نام HTC Guide وجود دارد و در حقیقت باید گفت که این برنامه بیشتر برای تازه کاران کاربرد خواهد داشت. در این برنامه‌، گزینه‌هایی به منظور راهنمایی و کمک خواهی در موارد و زمینه‌های مختلف و همچنین، عیب‌یابی و مشکل‌زدایی و ارائه اطلاعاتی این چنینی وجود دارد. همچنین در بخشی از آن نیز کاربر می‌تواند اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به گوشی خود را مرور کرده و در نهایت می‌تواند با بخش پشتیبانی کمپانی اچ‌تی‌سی در تماس باشد. در بخش Phone health نیز شاهد قرار گیری تنظیماتی به منظور آزمایش و تست سلامتی گوشی بوده و بخش‌های مختلفی از آن نظیر بلندگوها، نور پس‌زمینه و دکمه‌ها به طور دقیق ارزیابی می‌شوند.

همچنین این برنامه به مدیریت هر چه بهتر میزان حجم حافظه گوشی کمک کرده و از طریق آن می‌توانید به پاکسازی فایل‌های نامطلوب و غیر قابل استفاده اقدام کنید.

یکی دیگر از برنامه‌های اندرویدی موجود در این گوشی، Device Manager نام دارد. این برنامه بر روی تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده خواهد بود و به کمک فعال کردن حساب کاربری گوگل خود در این برنامه، می‌توانید گوشی دیزایر 820 خود را به صدا در آورده و زنگ آن را فعال کنید و گوشی گم شده خود را سریعا پیدا کنید. همچنین اگر گوشی شما در خانه نباشد، می‌توانید از نقشه به منظور پیدا کردن محل دقیق آن بهره ببرید. علاوه بر این، اگر گوشی شما دزدیده شده باشد، می‌توانید از طریق این برنامه، گوشی خود را قفل کرده و یا به پاکسازی خودکار اطلاعات موجود در آن اقدام کرده و تمامی اطلاعات خود را حذف کنید (البته بدین منظور بهتر است قبلا از طریق اپلیکیشن HTC Backup، به ذخیره کردن نسخه پشتیبانی از اطلاعات ضروری گوشی خود اقدام کرده باشید).

سخن پایانی

در بسیاری از جوانب، گوشی هوشمند دیزایر 820 اچ‌تی‌سی به عنوان یک گوشی میان‌رده باارزش به حساب می‌آید و در واقع اگر بعضی از مشکلات آن را در نظر نگرفته و از آنها صرف نظر کنیم، این گوشی، نسخه جدید و بهتری از نسل قبلی این سری یعنی دیزایر 816 به حساب می‌آید. بدنه این گوشی نیز دارای میزان استحکام مناسب و قابل قبولی است. هرچند انتظار می‌رفت که کمپانی تایوانی در این گوشی از مواد باکیفیت‌تری استفاده کرده و بعضی نقص‌ها و مشکلات نسل قبلی را در این گوشی تکرار نکند.

همان طور که می‌دانید، نام کمپانی اچ‌تی‌سی به واسطه ساخت گوشی‌های مستحکم و در عین حال زیبا و اندرویدی، در سر تا سر دنیا پخش شده است. در گوشی دیزایر 820 نیز، این طراحی زیبا قابل مشاهده است اما ترجیح می‌دادیم که در انتخاب جنس بدنه و سطح کیفی مواد آن تجدید نظر می‌شد و حداقل از جنس مواد بدنه گوشی قبلی یعنی دیزایر 816، بالاتر می‌بود. با تمام این اوصاف، بسیاری از افراد در نگاه اول، به دلیل براق بودن سطح گوشی، به جنس پلاستیکی بدنه آن پی برده و این مورد به منظور فروش بیشتر این گوشی کمی ناامید کننده خواهد بود.

gsmarena_001

 

تجربه به ما ثابت کرده است که در هنگام بررسی یک گوشی هوشمند، ابتدا انتظاراتمان را از آن در نظر گرفته و سپس در میانه هر تست، انتظاراتمان را با واقعیت‌ها بسنجیم. در اکثر مواقع از گوشی‌های پایین‌رده و مبتدی، انتظار خاصی نمی‌رود اما از یک گوشی میان‌رده مانند دیزایر 820، انتظاراتی خاص داریم. انتظار داشتیم که این گوشی دارای بدنه‌ای با جنس خوب و مواد باکیفیت بود. اما هم اینک شاهد آن هستیم که گوشی مزبور از جنس پلاستیک بی‌کیفیت بوده و به دلیل جذب بیش از حد اثر انگشت کاربر، سطح بدنه آن بعد از مدتی کار کردن با آن کاملا کثیف و چرب می‌شود.

سخت افزار موجود در گوشی دیزایر 820 نیز نسبت به نسل قبلی خود بر روی کاغذ، پیشرفت‌های خوبی را داشته است، اما زمانی که به بخش تست و بررسی عملکرد آن وارد می‌شویم، متوجه می‌شویم که قدرت CPU هشت هسته‌ای آن، کمتر از سطح انتظاراتمان بوده و احتمال دارد عملکرد ضعیف آن به دلیل کاهش میزان فرکانس هسته‌ها نسبت به نسل قبلی آن باشد. همچنین در بخش بررسی باطری این گوشی نیز به مشکل بزرگی برخوردیم و آن هم مربوط به کسب امتیازات ضعیف توسط باطری این گوشی بود. البته نتایج مزبور کمی عجیب به نظر می‌رسید. در هر حال احتمال می‌رود که نتایج ضعیف پیش رو به دلیل عدم بهینه سازی صحیح نرم افزاری و یا مصرف بیش از حد سخت افزاری روی داده باشد. به هر حال پس از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که امتیازات پایین دوام باتری گوشی به دلیل کسب نتایج ضعیف در بخش آماده به کار آن رخ داده است. در بخش نمایشگر گوشی نیز، صفحه نمایش اچ‌دی این گوشی دارای مشخصات و ویژگی‌های بسیار خوبی بود و بر طبق نتایج بدست آمده، این طور می‌توان قضاوت کرد که نمایشگر گوشی مورد نظر بالاتر از سطح خود ظاهر شد و با توجه به مشابه بودن تقریبا تمامی شاخصه‌های این قسمت با گوشی دیزایر 816، امتیازات دیزایر 820 از نسل پیشین خود بسیار بالاتر بود و به همین منظور و همچنین به دلیل بهینه سازی این بخش از گوشی از این کمپانی تایوانی قدردانی می‌کنیم.

مواردی که در طی تست و بررسی گوشی دیزایر 820 متوجه آن شدیم:

– جنس بدنه این گوشی با توجه به سطح قیمتی آن، برای دستگاه مزبور کافی است، اما کیفیت پلاستیک آن بسیار ضعیف و شکننده بوده و همچنین سطح براق آن جاذب شدید اثر انگشت کاربر خواهد بود.

– باطری 2600 میل آمپر ساعتی آن نسبتا ناکافی بوده و نتایج دوام باتری آن نیز خبر از عملکرد متوسط آن در مقایسه با دیگر رقبا می‌داد.

– نمی‌توان گفت که روشنایی نمایشگر این گوشی به طور ویژه‌ای بالاست اما میزان کنتراست صفحه نمایش در حد بسیار خوب و مطلوبی قرار دارد.

– در طی تست‌های انجام شده متوجه شدیم که بلندگوهای استریو این گوشی دارای صدای نسبتا خوب و باکیفیتی بوده و در مقایسه با دیگر رقبای خود در این سطح از امتیازات نسبتا رضایت بخش و در عین حال بالایی برخوردار است. از طرفی در هنگام اتصال هدفون به آن، شاهد افزایش میزان هماهنگی صدای استریو هستیم.

– CPU هشت هسته‌ای این گوشی نتوانست در طی اجرای بنچمارک‌های مختلف، امتیازاتی که از آن انتظار می‌رفت را بدست آورد، اما در هر حال در هنگام کار با آن شاهد عملکرد بسیاری خوبی از گوشی بوده و از آن رضایت داریم.

– دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی این گوشی، فراتر از سطح خود ظاهر شد و شاهد تصاویر باکیفیتی از آن بودیم و به همین منظور از کمانی اچ‌تی‌سی تشکر می‌کنیم. همچنین دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی نیز نظرمان را به خود جلب کرد و از عملکرد بسیار خوب آن راضی هستیم.

– در بخش فیلمبرداری، با اینکه شاهد تصاویر باکیفیتی از آن بودیم، اما در محیط‌‌هایی با نور کم، نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

– اپلیکیشن پخش کننده ویدئو این گوشی بسیار ضعیف بوده و ما را از خود ناامید کرد.  فرمت DivX که به هیچ وجه قابل پخش نبود. همچنین در هنگام پخش فرمت XviD نیز در 50 درصد مواقع شاهد پشتیبانی مناسبی بوده و نسخه‌های قدیمی‌تر به نمایش در نمی‌آمدند. همچنین هیچ پوشش مناسبی به منظور پخش فرمت صوتی AC3 نیز وجود نداشت.

 

اما با تمام این اوصاف، گوشی دیزایر 820 دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است و می‌تواند با قدرت به آنها تکیه کند. صفحه نمایش بزرگ و زیبای آن که هم اکنون با پوشش گوریلا گلس نسل سوم مستحکمتر شده است، بدنه‌ای با طراحی زیبا به همراه ضخامت بسیار کم که در هنگام در دست گرفتن گوشی، حس بسیار خوب و لذت بخشی را به کاربر خود منتقل می‌کند و همچنین طراحی دو رنگ آن که حس انرژی بیشتر را به فرد می‌بخشد و آن را بیشتر از همه به دستگاه هوشمندی مطابق با سلایق جوانان تبدیل می‌کند، همه و همه از جمله ویژگی‌های بصری بارز این گوشی بوده و به فروش بیشتر آن کمک خواهند کرد.

این گوشی از نظر نرم افزاری نیز دارای اپلیکیشن‌های زیبا و در عین حال کاربردی و خوبی بوده و در کنار آن، رابط کاربری سنس 6 اچ‌تی‌سی وجود دارد که با وجود عدم بهره‌گیری از طراحی متریال نسخه جدید سیستم عامل اندروید، از بسیاری از طراحی‌های گوشی‌های جدید اندرویدی، زیبا و کاربردی‌تر بوده و به دلیل داشتن آیکون‌های تخت و تم‌های نقاشی شده، زیبایی بسیار خاصی را به بخش نرم افزاری این گوشی بخشیده است.

اما یکی از بخش‌های گوشی که همیشه کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی به آن توجه خاصی داشته است، مربوط به بخش دوربین گوشی‌های ساخت این شرکت می‌شود. گوشی نسب قبلی این سری با نام دیزایر 816 در این بخش بسیار درخشان ظاهر شد و توانست میزان فروش خود را به همین دلیل، بالا نگه دارد. اما جالب است بدانید که بخش دوربین گوشی جدید دیزایر 820، نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و عملکرد آن بهبود یافته است. در واقع می‌توان به طور واضحی این طور توضیح داد که دوربین گوشی جدید توانایی رقابت با گوشی‌های سطح بالاتر از خود را نیز دارد. همچنین از کمپانی اچ‌تی‌سی به منظور قرار دادن یک حسگر 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی این گوشی نیز تشکر و قدردانی می‌کنیم. برای یک گوشی در این سطح، دورببن سلفی 8 مگاپیکسلی، بسیار عالی بنظر می‌رسد.

بخش دیگری که گوشی دیزایر 820 به داشتن آن می‌بالد، بلندگوهای استریو بوم سوند آن است که دارای کیفیت صدای بسیار خوبی بوده و بسیار رضایت بخش است. همچنین در کنار آن، کیفیت صدای هدفون‌ها نیز بسیار عالی بوده و مسلما این خبر، نظر موسیقی دوستان و طرفداران موزیک را به سمت خود جلب خواهد کرد.

بسیار از ویژگی‌های این گوشی در دستگاه‌های هوشمند زیبای دیگر شرکت‌ها نیز موجود است اما گوشی دیزایر 820 به دلیل بزرگ بودن نمایشگر خود به گروهی خاص از گوشی‌ها یعنی فبلت‌ها تعلق دارد. در نتیجه می‌بایست نیاز‌های این بخش از طرفداران خود را نیز جذب کند. افرادی که به تازگی، به تعداد آنها افزوده شده است و هم اینک، نیاز‌های آنها مرتفع‌تر شده است.

گوشی هوشمند گلکسی نوت 3 نئو سامسونگ، یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه این شرکت کُره‌ای است که به دنبال گوشی موفق نوت 3 این شرکت معرفی گشته است و در واقع نسخه ارزانتر پرچمدار فبلت‌های این کمپانی به حساب می‌آید. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی سوپرامولد و با دقت اچ‌دی است. در نمایشگر این گوشی، رنگ‌های سفید و مشکی با غلظت بسیار بالایی به نمایش در می‌آیند و باعث افزایش میزان کنتراست تصویر آن تا حد بی‌نهایت می‌شوند. همچنین این گوشی نیز همانند دیزایر 820 دارای نسخه‌های تک و دو سیم کارته بوده و در کنار آن به میزان 8 میلی متر از گوشی دیزایر 820، کوتاه‌تر است. البته وزن آن نیز 10 گرم از نماینده تایوانی بیشتر است.

هر دو گوشی دارای عملکرد سخت افزاری بسیار مناسب و قابل مقایسه‌ای بوده و البته واحد گرافیکی Mali-T624 موجود در گوشی نوت 3 نئو، کمی بهتر از واحد آدرنو 405 موجود در گوشی دیزایر 820 عمل می‌کند. همچنین قیمت این دو گوشی نیز تقریبا در یک سطح قرار دارد.

همچنین میزان حافظه RAM و حافظه داخلی این دو گوشی نیز برابر و مشابه بوده (حافظه رم دو گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت) و این حالت برای ابعاد نمایشگر دو گوشی و دقت آن نیز صدق می‌کند. البته نماینده سامسونگی به جهت استفاده از پنل سوپرآمولد دارای نمایشگری با عمق رنگ مشکی بیشتری بوده و در کنار آن دارای یک باطری قویتر 3100 میل آمپر ساعتی به همراه قلم استایلوس S Pen نیز هست. البته دوربین اصلی نوت 3 نئو برابر 8 مگاپیکسل است، اما دوربین اصلی نماینده اچ‌تی‌سی برابر 13 مگاپیکسل بوده و در کنار آن، دوربین سلفی آن دارای دقتی برابر 8 مگاپیکسل است (دوربین سلفی نوت 3 نئو برابر 2 مگاپیکسل است).

در نهایت، نسخه تک سیم کارت گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی در ایران به همراه گارانتی معتبر با قیمت یک میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین نسخه دو سیم کارته آن نیز، یک میلیون و صد هزار تومان قیمت گذاری شده است (در مقایسه با آن، گوشی نوت 3 نئو سامسونگ برای نسخه تک سیم کارته به همراه گارانتی دارای قیمتی برابر یک میلیون و صد هزار تومان و برای نسخه دو سیم کارته، قیمتی معادل یک میلیون و دویست هزار تومان خواهد داشت).

گوشی‌های گلکسی نوت 3 نئو سامسونگ، اکسپریا T3 و C3 سونی، وان پلاس وان، ردمی نوت شیائومی (به ترتیب) از جمله گوشی‌هایی هستند که در بازار‌های فروش جهانی، به سختی با گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی به رقابت خواهند پرداخت.

خلاصه این قسمت

در ابتدای مقاله به بررسی اپلیکیشن وبگردی گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی پرداختیم. در این بخش متوجه شدیم که گوشی مزبور همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی امروزی به طور پیشفرض از دو برنامه وبگردی کروم گوگل و وبگردی پیشفرض اندرویدی استفاده می‌کند. هر دو این برنامه‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار جالب و مجهزی بوده و این موارد باعث شده‌اند که انتخاب کردن از میان آن دو، به کار بسیار سخت و دشواری تبدیل شود. به غیر ویژگی‌های مرورگری ناشناس، پخش فرمت‌های GIF، پشتیبانی از نمای دسکتاپ و این چنین موارد، هر کدام از برنامه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. برای مثال برنامه مرورگر پیشفرض اندرویدی دارای ویژگی “لیست پخش آینده” بوده و می‌تواند به این شکل، آدرس فیلم‌های وبسایت‌هایی همانند یوتیوب را در خود ذخیره کرده و برای نمایش در آینده در لیستی مجزا درج کند. همچنین امکان مطالعه صفحات از راه‌های بوکمارک کردن آن صفحه، قرار دادن آن در لیست صفحات مطالعه و یا ذخیره برای مطالعه آفلاین آن، نیز وجود دارد. در سمت دیگر، اپلیکیشن مرورگر کروم گوگل قرار دارد که با ویژگی‌های بسیار جدید و جالب خود، به تازگی طرفداران و کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. از طراحی زیبا و کاربردی رابط کاربری آن گرفته تا ویژگی‌های انتقال صفحات آن به دیگر دستگاه‌های هوشمند و همچنین قابلیت Reduce data usage، که به کاهش صرف ترافیک اینترنتی کاربر کمک می‌کند، همه و همه باعث نگاه ویژه کاربران به این برنامه وبگردی می‌شود.

در ادامه این بررسی به بخش مرور دیگر اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی پرداختیم. برنامه‌هایی همچون Polaris Office 5، اپلیکیشن Calendar اچ‌تی‌سی، اپلیکیشن Tasks، برنامه HTC Backup،اپلیکیشن clock، برنامه Weather ، اپلیکیشن Google Maps، برنامه HTC Guide و در نهایت، برنامه کاربردی و مفید Device Manager، مورد بررسی و ارزیابی دقیق ما قرار گرفت و تمامی معایب و مزایای بخش‌های مختلف آن به طور کامل مورد کنکاش و نگاه ریز بینانه ما واقع شد.

در نهایت به منظور پایان دادن به بخش نقد و بررسی تخصصی گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی، از تمامی بخش‌های بررسی شده قبلی، نتیجه گیری‌هایی انجام شد و در مورد نواقص و معایب آن، تصمیم‌گیری‌هایی بروز داده شد. همچنین در بخش‌هایی به منظور بهبود عملکرد و وضعیت این گوشی نسبت به نسل قبلی آن از کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی قدردانی شد. علاوه بر آن در بخش بعدی به آشنایی با مواردی که در تست‌های انجام شده به آنها برخورد کردیم، پرداختیم و در نهایت، قیمت فروش این گوشی در ایران مشخص شد و در کنار آن از رقبای سرسخت آن در بازار‌های فروش جهانی اسم برده شد.

امیدواریم در پایان این بخش، از سری مقالات بررسی گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی لذت کافی را برده باشید.

 

در ادامه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به تمامی مقالات نقد و بررسی گوشی دیزایر 820 اچ‌تی‌سی دسترسی داشته باشید:

[قسمت اول: معرفی گوشی و بررسی محتویات درون جعبه، طراحی، کیفیت ساخت و ارگونومی]

[قسمت دوم: بررسی صفحه نمایش، دوام باطری، قابلیت‌های ارتباطی و رابط کاربری]

[قسمت سوم: بررسی بنچمارک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و صفحه کلید]

[قسمت چهارم: بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین گوشی]

[قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض]

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال