حضور دوباره سامسونگ در دادگاه؛ این‌بار شکایت هوآوی

همواره کشور چین را می‌توانیم مهد نقض قانون کپی‌رایت بدانیم؛ چرا که شرکت‌های بسیار زیادی در این کشور هستند که با کپی کردن محصولات دیگر شرکت‌های خارجی، نمونه‌ی این محصولات را با قیمتی بسیار کمتر وارد بازار می‌کنند. اما در این کشور شرکت‌های بزرگ و توانمند زیادی نیز وجود دارد و حالا به نظر می‌رسد […]

همواره کشور چین را می‌توانیم مهد نقض قانون کپی‌رایت بدانیم؛ چرا که شرکت‌های بسیار زیادی در این کشور هستند که با کپی کردن محصولات دیگر شرکت‌های خارجی، نمونه‌ی این محصولات را با قیمتی بسیار کمتر وارد بازار می‌کنند. اما در این کشور شرکت‌های بزرگ و توانمند زیادی نیز وجود دارد و حالا به نظر می‌رسد که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این کشور که البته جزو برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به حساب می‌آید، شکایتی بر ضد یکی از سازندگان خارجی را به دادگاه ارائه نموده است.

این‌طور که مشخص شده، شرکت هوآوی بر ضد شرکت کره‌ای سامسونگ، پیرامون رابط کاربری و موضوعات مربوط به تکنولوژی 4G، شکایتی را تنظیم نموده و این شرکت را ناقض حقوق خود دانسته است. هر چند که این دو شرکت در گذشته نیز با یکدیگر شریک بوده و همکاری‌های خوبی داشته‌اند، اما باز هم این رابطه نزدیک نتوانسته هوآوی را از شکایت خود صرف نظر نماید. هوآوی مدعی شده که سامسونگ از تکنولوژی نرم‌افزاری 4G این شرکت بدون اجازه هوآوی استفاده نموده است.

مدیرعامل هوآوی، آقای Ding Jianxing اذعان داشته که آن‌ها امیدوار هستند که سامسونگ از تخلف خود و استفاده نا به جا از پتنت‌های هوآوی دست کشیده و با دریافت لایسنس‌ و گواهینامه‌های لازم از هوآوی، به کمک این شرکت به جلو بردن تکنولوژی کمک کند.

به نظر می‌رسد که هوآوی نمی‌خواهد همانند اپل با سامسونگ وارد یک جدال بزرگ شده و قصد دارد با روایط دیپلماتیک، به شکل بهتری با این موضوع برخورد کند. البته شکی نیست که هوآوی در زمینه به ثبت رساندن پتنت‌های مربوط به تکنولوژی‌های مخابراتی پیشتاز بوده و تا کنون با به ثبت رساندن بیش از 50 هزار پتنت مختلف، برنامه‌ای ویژه‌ای برای سیستم‌های مخابراتی دارد. اما سامسونگ نیز در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌تواند ادعای هوآوی را به راحتی رد کند!

به هر حال هنوز سامسونگ هیچ واکنشی نسبت به این موضع نشان نداده و باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم.