تلسکوپ هابل موفق به کشف یک کهکشان در فاصله‌ی بسیار زیاد شد

مدت زمان زیادی بود که تلسکوپ‌های فضایی هابل و اسپیتزر به دنبال ثبت تصویری و نمایش اطلاعاتی از یکی از کهکشان‌های بسیار دور بودند که سال‌ها بود ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده بود. حالا تلسکوپ فضایی هابل به کمک بهره‌گیری از روش همگرایی گرانشی، موفق شده کهکشانی بسیار دور را کشف نماید که […]

مدت زمان زیادی بود که تلسکوپ‌های فضایی هابل و اسپیتزر به دنبال ثبت تصویری و نمایش اطلاعاتی از یکی از کهکشان‌های بسیار دور بودند که سال‌ها بود ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده بود. حالا تلسکوپ فضایی هابل به کمک بهره‌گیری از روش همگرایی گرانشی، موفق شده کهکشانی بسیار دور را کشف نماید که طبق گفته‌ی دانشمندان، عمر این کهکشان 13.4 میلیارد سال یعنی 400 میلیون سال پس از انفجار بیگ‌بنگ می‌باشد.

این کهکشان جدید که حالا Tayna (به معنای “تازه متولد شده”) نام گرفته، جزو کهکشان‌هاییست که تا کنون تصویر مشخصی از آنها توسط ناسا به ثبت نرسیده و اندازه‌ی آن نیز احتمالا برابر با ابر ماژلانی (با اندازه‌ی مشابه با کهکشان راه شیری) باشد با این تفاوت که در این کهکشان، ستاره‌های تقریبا با سرعت 10 برابر بیشتر تولید می‌شوند.

البته فضانوردان اعتقاد دارند که این کهکشان جزو آن دسته کهکشان‌هاییست پس از انفحار بیگ‌بنگ، دیرتر به وجود آمدند. با این حال تلسکوپ فضایی هابل تنها می‌توانسته این کهکشان را کشف نماید و این کار را نیز به سختی و از میان مجموعه‌ی عظیم کهکشان‌ها انجام داده است. توانایی بالای این تلسکوپ در ثبت تصاویر و همچنین به کارگیری از پدیده “همگرایی گرانشی”، یکی از ویژگی‌هاییست که سبب شده هابل را بتوان یکی از بهترین تلسکوپ‌های فضایی فعلی در نظر گرفت.

در مورد توانایی دیگر تلسکوپ‌ها، ناسا اعلام کرده که کهکشان‌هایی که دیرتر و با فاصله‌ی بیشتری از انفجار بیگ‌بنگ پدید آمده‌اند را می‌توان به کمک تلسکوپ فضایی جیمز وِب و بسیار آسان‌تر از تلسکوپ فضایی هابل پیدا کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال