وب‌سایت iFixit نسل دوم اپل واچ را کالبد شکافی کرد

وب‌سایت iFixit برخلاف سال‎های گذشته، امسال در انجام کالبدشکافی‎های معروف خود، به خصوص برای دستگاه‎های جدید اپل با سرعت عمل کرده است. این شرکت مشهور بعد از کالبدشکافی آیفون 7 پلاس، حالا نسل دوم اپل‎واچ را قربانی تیغ جراحی خود کرده است. و می‎توانیم بگوییم که این عمل بیهوده صورت نمی‎گیرد. درست نظیر باز کردن […]

وب‌سایت iFixit برخلاف سال‎های گذشته، امسال در انجام کالبدشکافی‎های معروف خود، به خصوص برای دستگاه‎های جدید اپل با سرعت عمل کرده است. این شرکت مشهور بعد از کالبدشکافی آیفون 7 پلاس، حالا نسل دوم اپل‎واچ را قربانی تیغ جراحی خود کرده است. و می‎توانیم بگوییم که این عمل بیهوده صورت نمی‎گیرد. درست نظیر باز کردن قطعات آیفون 7 پلاس که باتری با گنجایش 2900 میلی‎آمپر ساعتی آن را آشکار کرد، کالبدشکافی این ساعت‎هوشمند نیز نشان از یک باتری 273 میلی‎آمپر ساعتی داشت که به نسبت باتری نسل اول این محصول، ظرفیت آن افزایش یافته است.

وب‌سایت iFixit نسل دوم اپل واچ را کالبد شکافی کرد

شهرت اپل در مخفی‎کاری است و همیشه چنین جزئیات سخت‎افزاری را در اختیار مشتریان نمی‎گذارد، ولی به آن‎ها اشاره داشتن باعث برانگیخته کردن حس کنجکاوی افراد می‎شود. به عنوان مثال، میزان گنجایش بیشتر باتری از 205 میلی‎آمپر ساعت در نسل اول اپل‎واچ به 273 میلی‎آمپر ساعت در محصول جدید، ممکن است چیزی باشد که در اختیار نمایشگر روشن‎تر و جی‎پس‎اس قرار می‎گیرد. به دنبال این کالبدشکافی فضای بین قطعات داخلی و بدنه‎ی این دستگاه نیز دیده می‎شود، به خصوص این‎که ابعاد این گجت نه تنها تغییر نیافته بلکه گنجایش باتری بیشتر شده است.

کالبدشکافی اپل واچ 2

حال که صحبت از قطعات داخلی شد، باید بگوییم به نظر می‎رسد تغییر مهمی در لیست قطعات، جدا از آپگرید کردن چیپ این گجت، صورت نگرفته است. گرچه، iFixit گزارش می‎دهد که ماژول‎های این ساعت در اطراف به اندازه‎ی اندکی جابجا شده‎اند تا به نسبت قبل مهر و موم قطعات محکم‎تر و سفت‎تر باشد. مقاومت در برابر “شنا در استخر” نیز به نظر می‎رسد باعث شده که باتری به شکل محکم‎تری سر جای خود محکم و تثبیت شود. آن‎طور که این وب‎سایت توضیح می‎‎دهد، مقدار مواد چسبنده‎ی پیدا شده در این باتری “برای نگه‎داشتن نمایشگر آی‎پد در جای خود” کافی است.

کابلد شکافی اپل واچ سری 2

از دیدگاه کاربری تمامی این صحبت‎ها شیرین است ولی این گفته‎ها باعث می‎شود که تعمیر یا سرویس اپل‎واچ سری 2 فوق‎العاده مشکل باشد. با این‎حال، اپل‎واچ ابتدایی نیز از این نظر شرایط مشابهی دارد و در نتیجه نمی‎توان گفت اپل تغییراتی ایجاد کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال