ثبت تصویری از برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری توسط دو ستاره شناس آماتور

دو ستاره شناسان آماتور که در حال رصد سیاره های منظومه شمسی بودند به طور اتفاقی تصویری از لحظه برخورد یک شی نورانی به سیاره مشتری ثبت کردند. این شی به طوری درخشان بود که باعث جلب توجه این دو ستاره شناس شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخورد یک شی عجیب […]

دو ستاره شناسان آماتور که در حال رصد سیاره های منظومه شمسی بودند به طور اتفاقی تصویری از لحظه برخورد یک شی نورانی به سیاره مشتری ثبت کردند. این شی به طوری درخشان بود که باعث جلب توجه این دو ستاره شناس شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخورد یک شی عجیب به سیاره مشتری درخشش نوری بسیار زیادی را از خود ایجاد کرد. این برخورد توسط دو ستاره شناس از فاصله 382.76 میلیون مایل دورتر رصد شد.

یکی از این دو ستاره شناس هارالد پالسکه آلمانی است که در آن زمان در حال مشاهده سایه قمر آیوی مشتری بود و توانست این لحظه را ثبت کند. وی در مورد مشاهده این درخشش در لحظه رسد گفته است: در واقع درخشش این نور باعث شگفت زدگی شد. همچنین زمان روشنایی این شی عجیب به مدت ۲ ثانیه بود و تلاش کردم تا با نگاه کردن به فریم ها منشا این نور را دریابم.

 در صورت تایید، این شی نورانی هشتمین برخورد ثبت شده به سیاره مشتری محسوب خواهد شد. پیش از این و برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ چنین برخوردی شناسایی شده بود. ستاره شناس آماتور دیگر در برزیل نیز در تاریخ ۱۲ سپتامبر از ایالت سائوپائولو در جنوب شرقی برزیل در حال مشاهده مشتری بود.

  وی نیز پس از مشاهده شی نورانی اعلام کرد: در اولین ویدیو از دیدن یک شیء نورانی و برخورد آن با این سیاره متعجب شدم. در لحظه اول بدون توجه به آن به تماشای خود ادامه داد. زیرا تصور کردم مربوط به پارامتر های دیگر باشد. پس از آن و در تاریخ چهاردهم سپتامبر این اطلاعات را برای مارک دلکرو عضو انجمن نجوم فرانسه ارسال کردم. وی نیز این برخورد را تایید کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال