اینتل از آیفون 7 اپل 1.5 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت

تیم تحقیقاتی مالی Cowen بر این باور است که شرکت اینتل، بیش از 50 درصد از مودم‌های LTE آیفون 7 اپل را تولید کرده و سهم بسیار مهمی را در این گوشی با درآمد 1.5 میلیارد دلاری خواهد داشت. این خبر در حالی منتشر شده که در روز یکشنبه، یکی دیگر از محققان به نام Timothy Arcuri، […]

تیم تحقیقاتی مالی Cowen بر این باور است که شرکت اینتل، بیش از 50 درصد از مودم‌های LTE آیفون 7 اپل را تولید کرده و سهم بسیار مهمی را در این گوشی با درآمد 1.5 میلیارد دلاری خواهد داشت. این خبر در حالی منتشر شده که در روز یکشنبه، یکی دیگر از محققان به نام Timothy Arcuri، تولید مودم‌های LTE آیفون اپل را از سوی اینتل بیش از حد انتظار دانسته است؛ وی بر این عقیده بوده که شرکت اینتل حدود 100 تا 110 میلیون مودم LTE برای آیفون 7 اپل تولید کرده است؛ این در حالی است که پیش‌بینی‌های قبلی، تنها 25 درصد از تولید مودم‌های LTE اپل را بر دوش اینتل قرار داده‌ بود.

براساس پیش‌بینی‌های شرکت Cowen، اینتل با تولید مودم‌های آیفون 7 بیش از 1.5 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند و از آن‌جایی که هزینه‌های تولید این مودم‌ها کمی سنگین به نظر می‌رسد، سود عملیاتی شرکت اینتل به 850 میلیون دلار خواهد رسید که آماری بسیار قابل توجه به شمار می‌رود. از سوی دیگر، اپل با جداشدن از کوالکام و کاهش وابستگی خود به این شرکت، به سراغ دیگر شرکت‌ها رفته و قطعات خود را از سوی چندین شرکت تامین می‌کند؛ روندی که با روی کار آمدن تیم‌کوک به عنوان مدیر عامل این شرکت، سرعت گرفته است.

از مهر ماه امسال، شرکت اینتل حدود 1000 کارمند جدید را استخدام کرده تا بر روی قطعات مودم آیفون 2016 اپل کار کنند؛ به همین علت آن‌ها توانسته‌اند مودم 7360 خود را بر روی آیفون 7 اپل قرار دهند تا دیگر کوالکام نقش زیادی را در این زمینه نداشته باشد. اپل هم که از این قرارداد سود خوبی را کسب خواهد کرد، از شعبه‌ی کشور آلمان شرکت اینتل، چندین کارمند را جذب کرده تا بتواند به شکل بهتری، مودم‌های اینتل را در چیپست A10 خود بگنجاند.

شاید به کارگیری مودم‌های شرکت اینتل در آیفون‌های سال 2016، تنها آغاز همکاری این دو غول دنیای تکنولوژی با هم باشند. گفته می‌شود اینتل در تلاش است تا بتواند به زودی در ساخت چیپست‌های سری A اپل، به این شرکت ساکن کوپرتینو کمک کند. در صورتی که این همکاری صورت بگیرد، چیپست‌های آینده‌ی اپل فضای بسیار کمتری را اشغال خواهند کرد و کارایی بهتر و مصرف برق کمتری را هم خواهند داشت.

اپل که انتظار می‌رود تا اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه آیفون‌های جدید خود را معرفی کند، دوران سختی را در سال جاری پست سرگذاشته چراکه برای اولین بار شاهد کاهش رشد فروش محصولات خود بوده است. حال باید دید آیا آیفون‌های سال 2016 این شرکت که گفته می‌شود بیشتر از لحاظ سخت‌افزاری نسبت به آیفون سال گذشته پیشرفت داشته‌اند، می‌توانند بار دیگر اپل را به دوران اوج خود برسانند یا خیر؟

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال