اینتل بر تعهد خود روی آینده فناوری رانندگی خودران تأکید کرد

شرکت اینتل اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای فروش سهام اکثریتی خود در شرکت موبایلی ندارد. این خبر که روز پنجشنبه منتشر شد، منجر به افزایش بیش از ۱۳ درصدی ارزش سهام شرکت موبایلی گردید. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر قصد اینتل برای فروش بخشی […]

شرکت اینتل اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای فروش سهام اکثریتی خود در شرکت موبایلی ندارد. این خبر که روز پنجشنبه منتشر شد، منجر به افزایش بیش از ۱۳ درصدی ارزش سهام شرکت موبایلی گردید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر قصد اینتل برای فروش بخشی از سهام خود در موبایل منتشر شده بود که منجر به کاهش قابل توجه ارزش سهام این شرکت در بازار شده بود. با این حال، اینتل با تکذیب این شایعات، بر تعهد خود به آینده فناوری رانندگی خودران و نقش رهبری موبایلی در این حوزه تأکید کرده است.

شرکت اینتل در سال ۲۰۱۷ شرکت موبایلی را با پرداخت مبلغ قابل توجهی خریداری نمود و پس از آن، سهام این شرکت را در بازار بورس عرضه کرد. با این وجود، اینتل همچنان سهام اکثریتی موبایلی را در اختیار دارد. در ماه‌های اخیر، شرکت موبایلی با چالش‌هایی از جمله کاهش تقاضا برای تراشه‌های کمک راننده و ضعف بازار چین مواجه بوده است. این مشکلات منجر به کاهش پیش‌بینی‌های درآمد و سود شرکت شده است.

از سوی دیگر، شرکت اینتل نیز در تلاش است تا با تمرکز بر حوزه‌های نوظهور مانند تولید تراشه‌های سفارشی و هوش مصنوعی، کسب‌وکار خود را متحول کند. با این حال، این شرکت در ماه‌های اخیر با چالش‌های مختلفی از جمله کاهش نیروی کار و افت ارزش سهام مواجه بوده است. امضای قرارداد جدید با شرکت آمازون برای تولید تراشه‌های ابری، می‌تواند به شرکت اینتل کمک کند تا در رقابت با رقبای قدرتمند خود در بازار جهانی نیمه‌رساناها موقعیت بهتری کسب کند.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.