اینتل به زودی یک کارخانه نیمه هادی در آلمان راه اندازی میکند

اینتل قصد دارد کارخانه نیمه هادی خود را در اروپا و در کشور آلمان با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد یورو انجام دهد. به گفته این شرکت هزینه احداث اولیه این کارخانه در ماگدبورگ ۱۷ میلیارد یورو خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه احداث کارخانه اینتل در آلمان شامل دو کارخانه […]

اینتل قصد دارد کارخانه نیمه هادی خود را در اروپا و در کشور آلمان با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد یورو انجام دهد. به گفته این شرکت هزینه احداث اولیه این کارخانه در ماگدبورگ ۱۷ میلیارد یورو خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه احداث کارخانه اینتل در آلمان شامل دو کارخانه مجزا است. احداث اولیه این کارخانه از سال آینده میلادی آغاز می شود. قرار است از سال ۲۰۲۷ تولید تراشه با نام Silicon Junctio در این کارخانه انجام گیرد. هر چند بنظر می رسد اینتل با احداث این کارخانه نیز نتواند مشکل جهانی کمبود تراشه را برطرف کند. به گفته اینتل وظیفه این دو کارخانه ساخت تراشه هایی با فناوری ترانزیستور دوران آنگستروم خواهد بود. علاوه بر آن برای احداث کارخانه به هفت هزار نیروی انسانی ساختمانی نیاز است. در زمان احداث نیز احتمالاً ۳۰۰۰ ردیف شغلی ایجاد خواهد شد.

سرمایه‌گذاری دیگر اینتل مربوط به توسعه کارخانه لیکسلیپ ایرلند با ۱۲ میلیون یورو سرمایه‌ خواهد بود. اینتل قصد دارد با ایتالیا نیز برای احداث کارخانه مونتاژ و بسته بندی مذاکره کند. به گفته این شرکت کارخانه ایرلند وظیفه ریخته گری را انجام خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال