نسخه ششم پروتکل اینترنت بر بستر ایرانسل بهره‌برداری شد

ایرانسل اعلام کرد: با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسل جدید آدرسهای عددی اینترنتی (آی پی نسخه ۶) بر بستر اپراتور دوم موبایل، برای نخستین بار در ایران به بهره‌برداری تجاری رسید. جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت، نسخه ۶ است که به اختصار IPv۶ نامیده می‌شود. این پروتکل ارتباط‌های اینترنتی را شکل […]

ایرانسل اعلام کرد: با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسل جدید آدرسهای عددی اینترنتی (آی پی نسخه ۶) بر بستر اپراتور دوم موبایل، برای نخستین بار در ایران به بهره‌برداری تجاری رسید.

جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت، نسخه ۶ است که به اختصار IPv۶ نامیده می‌شود. این پروتکل ارتباط‌های اینترنتی را شکل می‌دهد. پیش از این IPv۶ بر بستر موبایل ایرانسل تست شده بود که در فاز نخست این امکان برای مشترکان ایرانسل در استان‌های تهران، البرز، مرکزی و قم فراهم شده تا سرویس اینترنت را در بستر IPv۶ دریافت کنند.

نسخه ششم پروتکل اینترنت از فضای آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند که امکان بهره‌گیری از ۲ به توان ۱۲۸ آدرس یکتا را امکان‌پذیر خواهد کرد. این در حالی است که نسخه چهارم پروتکل اینترنت یا IPv۴ که در حال حاضر مورد استفاده است، از استانداردهای قدیمی آدرس‌دهی است و فضای آدرسی ۳۲ بیتی دارد.

در حال حاضر تمامی مشترکان سرویس نسل ۲، ۳، ۴ و ۴.۵ اینترنت همراه و اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) ایرانسل می‌توانند از این بستر استفاده کنند و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک جایگزین نسخه چهار این پروتکل (IPv۴) شود.

دستگاه مشترکان از  Dual Stack (IPv۴/IPv۶) پشتیبانی کند و در دستگاه‌های اندرویدی، در قسمت تنظیمات نقاط دسترسی (Access Point Names) لازم است که APN protocol بر روی  IPv۴/IPv۶ تنظیم شده باشد.

باتوجه به اهمیت بیش از پیش اینترنت اشیا، توسعه پروتکل IP نیز اهمیت پیدا می‌کند. ایرانسل در زمینه اینترنت اشیا و شهر هوشمند، سرمایه‌گذاری کلانی را جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف روی این بستر فراهم شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال