ابداع کرم ضد پیری مجهز به ملانین مصنوعی

دانشمندان اخیراً کرم جدیدی را با عنوان کرم ضد پیری ید کرده‌اند که می‌تواند علاوه بر مراقبت از پوست از ملانین مصنوعی نیز برای حفاظت بیشتر استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کرم ساخته شده توسط دانشمندان با نام سوپر ملانین می‌تواند پوست را با سرعت بیشتری بهبود بخشیده و در […]

دانشمندان اخیراً کرم جدیدی را با عنوان کرم ضد پیری ید کرده‌اند که می‌تواند علاوه بر مراقبت از پوست از ملانین مصنوعی نیز برای حفاظت بیشتر استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کرم ساخته شده توسط دانشمندان با نام سوپر ملانین می‌تواند پوست را با سرعت بیشتری بهبود بخشیده و در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیز از آن محافظت کند. قابلیت حفاظت این کرم به گونه‌ای است که می‌تواند به معنای واقعی ضد پیری بودن را ارائه کند.

دانشمندان دانشگاه نورث وسترن نوعی ملانین مصنوعی از نوع زیست سازگار و تجزیه پذیر توسعه داده‌اند. ملانین به عنوان رنگدانه طبیعی در پوست انسان توسط سلول‌های ملانوسید تولید شده و وظیفه آن نیز محافظت از پوست در برابر مضرات اشعه فرابنفش است.

محققان با بیش از یک دهه مطالعه روی ملانین نسخه مصنوعی آن را با هدف محافظت در برابر آسیب‌های اشعه فرآورش مورد آزمایش قرار دادند. ناتان جیانسکی نویسنده مطالعه و از محققان این پروژه می‌گوید: این کرم قادر است محافظت کاملی از پوست در برابر آسیب‌ها داشته باشد. ملانین مصنوعی به کار رفته در این کرم علاوه بر جذب رادیکال‌ها می‌تواند به صورت موضعی برای بهبودی پس از آسیب پوستی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در این کرم از نانو ذرات استفاده شده که می‌تواند با تغییر ساختار ملانین از آن برای از بین بردن و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر نیز بهره برد. طبق گفته محققان ملانین مصنوعی ظرفیت بالاتری در مقایسه با ملانین انسانی برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد دارند. با تثبیت پوست آن را در مسیر بهبودی قرار می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال