ادعای استارت آپ IonQ در مورد ساخت قدرتمندترین کامپیوتر کوانتومی تاریخ

استارت آپ آیون کیو مدعی شده رایانه کوانتومی ساخت این شرکت می‌تواند به حجم کوانتومی چهار میلیون دست پیدا کند. در صورت اثبات این ادعا می توان گفت رایانه استارتاپ  IonQ به عنوان قدرتمندترین رایانه کوانتومی تاریخ شناخته خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارت آپ آیون کیو مدعی شده رایانه […]

استارت آپ آیون کیو مدعی شده رایانه کوانتومی ساخت این شرکت می‌تواند به حجم کوانتومی چهار میلیون دست پیدا کند. در صورت اثبات این ادعا می توان گفت رایانه استارتاپ  IonQ به عنوان قدرتمندترین رایانه کوانتومی تاریخ شناخته خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارت آپ آیون کیو مدعی شده رایانه کوانتومی ساخته شده در این شرکت دارای ۲۲ کیلو بیت بی نقص بوده همچنین خطاهای گیت های سخت افزاری آن به حداقل رسیده است. این استارتاپ در حوزه رایانش کوانتومی با الگوریتم یون گیرافتاده فعالیت دارد. آیون کیو اعلام کرده است به زودی رایانه کوانتومی ساخته شده این شرکت می تواند در بنچمارک کوآنتومی پیشرفته IBM به حجم ۴ میلیون دست پیدا کند. از طرفی آی بی ام نیز مدعی شده بود رایانه کوانتومی این شرکت در بنچمارک کوآنتومی پیشرفته به حجم کوانتومی دو رقمی خواهد رسید و بدین ترتیب با مقایسه این دو رقم می توان نتیجه گرفت رایانه کوانتومی آیون کیو قدرتی بسیار فراتر از رایانه کوانتومی IBM خواهد داشت.‌

استارتاپ آیون کیو پیش از این هرگز در بنچمارک های‌ IBM شرکت نکرده بود. این شرکت از طریق جذب سرمایه بسیار بالا اعلام کرده است در حال حاضر تنها حجم کوانتومی به عنوان بهترین معیار برای اندازه گیری قدرت رایانه های کوانتومی است. به همین دلیل این استارت آپ برای نشان دادن قدرت رایانه کوانتومی خود به سراغ حجم کوانتومی رفته است.

استارتاپ آیون کیو دلایل رسیدن به حجم کوانتومی زیاد را نحوه عملکرد کیوبیت ها می داند. در واقع در این رایانه کیوبیت ها حدود ۹۹.۹% دقت خواهند داشت. مدیرعامل این استارتاپ در بیانیه شرکت اعلام کرده است این استارت آپ توانسته تعداد کیوبیت های رایانه خود را از ۱۱ به ۳۲ برساند و همچنین با افزایش دقت عملکرد این کیوبیت ها، عملکرد رایانه کوانتومی با قدرت بالا افزایش یابد.

پیتر چپمن می‌گوید: هدف اصلی استارتاپ آیون کیو در سال های آینده افزایش تعداد کیوبیت ها به دو برابر مقدار فعلی خواهد بود. این شرکت در حال حاضر بر روی دو نسل بعدی از رایانه های کوانتومی تحقیق می کند. وی معتقد است مشتریان در حال حاضر به ۸۰ تا ۱۵۰ کیلو بیت بسیار پر دقت نیاز دارند که همان مزیت رایانه کوانتومی محسوب خواهد شد.

کریس مونروئه بنیانگذار و محقق شرکت آیون کیو نیز در مصاحبه ای اعلام کرده است رایانه کوانتومی این شرکت بسیار قدرتمند بوده و از پس تمام کارهای محوله بر خواهد آمد. وی می‌گوید آیون کیو در آینده رایانه قدرتمندتری را ارائه خواهد کرد. البته باید در نظر داشته باشیم آیون کیو از الگوریتم یون گیر افتاده استفاده کرده و رویکرد متفاوتی را نسبت به شرکت‌هایی مانند آی بی ام و D-Wave دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال