صفحه قفل آیفون به لطف iOS 10 کاربردی‌تر می‌شود

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب اپل، iOS 10، که قرار است پاییز امسال به طور رسمی منتشر شود تغییرات زیادی را در برخواهد داشت به طوریکه با نصب نسخه‌ی بتای عمومی iOS 10 خیلی راحت متوجه تغییرات آن خواهید شد هرچند به علت باگ‌های فراوانی که معمولا در نسخه‌های بتا دیده می‌شود،‌ پیشنهاد ما این […]

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب اپل، iOS 10، که قرار است پاییز امسال به طور رسمی منتشر شود تغییرات زیادی را در برخواهد داشت به طوریکه با نصب نسخه‌ی بتای عمومی iOS 10 خیلی راحت متوجه تغییرات آن خواهید شد هرچند به علت باگ‌های فراوانی که معمولا در نسخه‌های بتا دیده می‌شود،‌ پیشنهاد ما این است که تا منتشر شدن نسخه‌ی اصلی کمی صبر کنید.

iOS 10 اپل با تغییرات بسیاری مواجه شده که از جمله این تغییرات می‌توان به طراحی دوباره پلتفرم پیغام‌رسان این سیستم‌عامل، پاک کردن برخی از برنامه‌های پیش‌فرض اپل و ویژگی‌های جدید لمس سه بعدی اشاره کرد. اما ویژگی که هنگام نصب iOS 10 برای اولین بار با آن مواجه می‌شوید و با هر بار برداشتن گوشی خود، آن را مشاهده خواهید کرد طراحی کاملا متفاوت صفحه‌ی قفل iOS 10 است که در ادامه سعی می‌کنیم تغییرات ایجاد شده را به طور کامل بیان کنیم.

صفحه‌ی قفل آیفون که از سال 2007 بر روی این پلتفرم قرار داشته حالا به طور کامل از بین رفته است. درعوض، اپل سعی داشته تا صفحه‌ی قفل iOS 10 را به عنوان رابط اصلی میان گوشی و کاربر قرار دهد. با برداشتن آیفون خود، گوشی به طور خودکار روشن می‌شود و اعلان‌ها و پیغام‌های از دست رفته خیلی سریع به کاربر نشان داده می‌شود. اعلان‌ها که حالا از اهمیت بالاتری برخوردار هستند با لمس سه بعدی کاربر واکنش بیشتری نیز نشان خواهند داد؛ برای مثال می‌توان با لمس سه بعدی پیام‌های از دست رفته، موضوع آن‌ها را مشاهده و یا بدون باز کردن قفل گوشی، وارد تقویم شد و از رویدادهای پیش‌رو آگاهی یافت.

صفحه قفل آیفون به لطف iOS 10 کاربردی‌تر می‌شود

با بردن دست خود از چپ به راست که احتمالا در iOS 10 بارها این‌کار را انجام خواهید داد، به راحتی می‌توانید از ویجت‌های مختلف iOS که موضوع‌های متفاوتی نظیر رویدادها، آب‌و‌هوا، مکان‌های نزدیک به کاربر و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‌شود استفاده کنید. حال برخلاف بار گذشته،‌ دست خود را از راست به چپ برده تا وارد دوربین شوید.

برای اینکه به صفحه‌ی خانگی گوشی دسترسی داشته باشید، آیفون شما را مجبور می‌کند تا دکمه‌ی Home را فشار دهید تا از این طریق، حسگر موجود در آن، اثر انگشت شما را تشخیص داده و قفل گوشی به طور کامل باز شود. در صورتی که ضرورتی بر استفاده از این حسگر نمی‌دانید، طبق معمول می‌توانید از رمز عبور استفاده کنید. در نسخه‌های قبلی iOS، بدون اینکه حتی صفحه‌ی قفل گوشی را ببینید، می‌توانستید با قراردادن انگشت خود بر روی دکمه‌ی Home، قفل گوشی را باز کرده و وارد صفحه‌ی خانگی گوشی شوید اما این‌بار قبل از اینکه آیفون خود را به طور کامل در دست بگیرید، صفحه‌ی قفل گوشی جلوی چشمان شما خواهد بود.

چنین رویه‌ای از سوی اپل نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد تا شما حتما صفحه‌ی قفل گوشی را مشاهده کنید. درواقع صفحه‌ی قفل گوشی منبع اطلاعاتی شما از گوشی خود خواهد بود که می‌توانید در آن به اعلان‌های مختلف دست یابید، وضعیت آب‌و‌هوا را بسنجید و نگاهی به پیغام‌های از دست رفته‌ی خود بیندازید.

به‌هر‌حال در iOS 10، گویا صفحه‌ی قفل گوشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی به شمار می‌رود؛ قبل از وارد شدن به صفحه‌ی اصلی گوشی، حتما باید این صفحه را ببینید و دیگر کار با آیفون، محدود به بازکردن برنامه‌های مختلف و بستن آن‌ها و قفل گوشی نیست؛ در سری‌های قبل iOS هم ویجت‌های مختلفی را شاهد بودیم اما این‌بار در iOS 10، ویجت‌ها هوشمندتر شده و نحوه‌ی کار با آن‌ها هم به طور کامل فرق کرده است.

در سال‌های گذشته اعلان‌های گوشی‌های‌هوشمند جز یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی به حساب آمده‌اند و معمولا به عنوان رابط کاربری اصلی گوشی شناخته می‌شوند؛ هرچند برخی با این موضوع به طور کامل مخالف هستند. درهرحال، اپل در iOS 10 شما را مجبور به دیدن صفحه‌ی قفل نمایشگر گوشی و در نتیجه اعلان‌ها می‌کند، حال اینکه شما از این موضوع خوش‌تان بیاید یا نه دیگر اهمیتی ندارد چرا که این ویژگی به صورت پیش‌فرض در iOS 10 گنجانده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال