آیفون 7 با پردازنده 2.4 گیگاهرتزی A10، سه گیگابایت رم و مقاومت در برابر آب در رنگ‌‌های جدید معرفی می‌شود

در صورتی که میزان شایعاتی که در مورد آیفون 7 تا به‎حال شنیده‎اید کافی نبوده شایعات جدیدی مطرح شده است، ولی این‎بار منبع این گفته‎ها موسسه مشهور تایوانی KGI Securities است. وب‎سایت 9to5Mac گزارشی از این شرکت نقل می‎کند که جزئیاتی در رابطه با بسیاری از قابلیت‎های مورد انتظار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را در […]

در صورتی که میزان شایعاتی که در مورد آیفون 7 تا به‎حال شنیده‎اید کافی نبوده شایعات جدیدی مطرح شده است، ولی این‎بار منبع این گفته‎ها موسسه مشهور تایوانی KGI Securities است.

وب‎سایت 9to5Mac گزارشی از این شرکت نقل می‎کند که جزئیاتی در رابطه با بسیاری از قابلیت‎های مورد انتظار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را در خود دارد، اکثر موارد مطرح شده با چیزی که قبلا در مورد این دستگاه‎های جدید شنیده بودیم، متفاوت نیستند.

طبق اظهار این شرکت، تراشه A10 اپل در سری گوشی‎های آیفون 7 دارای سرعت کلاکی تا حداکثر 2.4 گیگاهرتز خواهد بود، که بایستی به شکل بارزی از سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی تراشه A9 موجود در اعضای خانواده‎ی آیفون 6 اس بالاتر و هم‎چنین به نسبت تراشه A9x آی‎پد پرو با سرعت کلاک 2.26 گیگاهرتز نیز سریع‎تر باشد.

گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از نظر حافظه‎ی داخلی در سه مدل ارائه می‎شوند: 32، 128 و 256 گیگابایتی و هر کدام از آن‎ها در 5 رنگ تولید خواهند شد. علاوه بر رنگ‎های نقره‎ای، طلایی و رزگلد (که در سری گوشی‎های آیفون 6 اس نیز شاهد استفاده از این رنگ‎ها بودیم)، گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بایستی در دو مدل مشکی تیره و مشکی پیانو، نیز دیده شوند. رنگ دوم ممکن است منحصرا برای مدل‎هایی باشد که دارای حافظه‎ی داخلی بیشتری هستند. در رابطه با رنگ خاکستری که در حال حاضر اپل از آن استفاده می‎کند، به نظر می‎رسد استفاده از آن ادامه نخواهد یافت.

گفته می‎شود که تنها مدل آیفون 7 پلاس دارای 3 گیگ رم خواهد بود در حالی‎که مدل کوچکتر بایستی همان میزان رم مدل‎های آیفون 6 اس یعنی 2 گیگابایت را داشته باشد. فرض می‎شود که میزان رم اضافه در مدل آیفون 7 پلاس به خاطر وجود دوربین‎های دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت است (در حالی‎که مدل ساده آیفون 7 دوربین پشتی معمولی 12 مگاپیکسلی را خواهد داشت). این دوربین‎های دوگانه باید زوم اپتیکال بهتر، رفع لرزش اپتیکال تصویر و یکسری “اپلیکیش دوربین میدان نوری” مرموز را در خود داشته باشند. جالب است، هر دو مدل گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس انتظار می‎رود برای بالا بردن کیفیت عکاسی در شرایط نوری کم از 4 فلاش ال‎ای‎دی بهره ببرند.

صفحات نمایش گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس احتمالا از نظر اندازه و دقت پیکسلی مشابه با نمایشگر گوشی‎های آیفون 6 اس و 6 اس پلاس خواهد بود، گرچه باید از قابلیت‎های بصری صفحه‎نمایش 9.7 اینچی آی‎پد پرو استفاده کنند و بنابراین طیف رنگی وسیع‎تری را نمایش دهند.

هم‎چنین اشاره شده است که اپل در آیفون‎های در پیش رو سنسور مجاورتی را آپگرید کرده است. جدا از قراردادن قابلیت شناخت مسافت طولانی‎تر و زمان پاسخ‎دهی سریع‎تر، سنسور مجاورتی جدید ممکن است از ژست‎های حرکتی ناشی از تکان دادن دست نیز پشتیبانی کند. علاوه بر این، آیفون 7 بایستی دارای یک سنسور کاملا جدید به منظور بهتر کردن سیستم شناخت Force Touch اپل باشد.

در نهایت خانواده‎ی آیفون 7 انتظار می‎رود به لطف داشتن گواهینامه‎ی IPx7 ضدآب باشد (همانند با اپل‎واچ). بنابراین این دو گوشی بایستی قادر به این باشند که به سادگی تا حداکثر 30 دقیقه در آب (حداکثر تا 1 متر) دوام آورند.

از آن‎جایی‎که دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دارای جک هدفون 3.5 میلی‎متری نیستند، اپل آداپتورهای پورت لایتنینگ به پورت 3.5 میلی‎متری و ایرپادهای لایتنینگ را در جعبه‎ی فروش هر آیفون جدید قرار خواهد داد.

خواندن این مقاله نیز بیشتر شما را با این دو گوشی آشنا می‎کند:

رونمایی اپل از آیفون 7؛ تمام چیزهایی که انتظار داریم در این مراسم شاهد آن باشیم

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال