امکان تشخیص نوع تومور مغزی با کمک هوش مصنوعی وجود دارد

در حال حاضر جراحی اولین قدم در درمان تومورهای مغزی محسوب می‌شود. البته جراحان پیش از عمل جراحی به طور دقیق از نوع تومور و درجه بدخیم بودن آن اطلاعی ندارند. تنها پس از عمل جراحی توسط متخصص مغز و اعصاب و با آنالیز بصری و مولکولی بافت تومور می‌توان به تشخیص دقیق نوع تومور […]

در حال حاضر جراحی اولین قدم در درمان تومورهای مغزی محسوب می‌شود. البته جراحان پیش از عمل جراحی به طور دقیق از نوع تومور و درجه بدخیم بودن آن اطلاعی ندارند. تنها پس از عمل جراحی توسط متخصص مغز و اعصاب و با آنالیز بصری و مولکولی بافت تومور می‌توان به تشخیص دقیق نوع تومور پرداخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، الگوریتم یادگیری عمیق محققان با نام UMC Utrecht نوعی هوش مصنوعی است که می‌تواند با دقت بسیار زیاد و با سرعت قابل توجه نوع تومور را تشخیص دهد.

دی ریگر، از محققان این مطالعه و رهبر گروه تحقیقاتی در مورد این هوش مصنوعی گفته است: اخیرا امکان توالی یابی با فناوری نانو حفره ایجاد شده که با کمک آن می‌توان در زمان واقعی به خواندن دی‌ان‌ای پرداخت. با این فناوری امکان توسعه نوعی الگوریتم برای یادگیری میلیون‌ها عکس شبیه سازی شده دی‌ان‌ای فراهم شد. با کمک الگوریتم توسعه یافته می‌توان تومور را تنها در زمان اندک ۲۰ الی ۴۰ دقیقه شناسایی کرد. این روند به قدری سریع است که در صورت لزوم می‌توان آن را با استراتژی جراحی به صورت مستقیم سازگار کرد.

استفاده از این روش تشخیص، تاکنون چندین بار در جراحی‌های واقعی مغز و برای برداشتن بافت در اتاق عمل به صورت موفقیت آمیز آزمایش شده است. مرکز پرنسس ماکسیما در هلند پس از انجام این روش در طول جراحی‌های مغز قابل اعتماد بودن این تکنیک را تایید کرده و از آن برای کودکان استفاده می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال