جیمز وب برای ذخیره داده ها از یک حافظه ۶۸ گیگابایتی استفاده می کند

تلسکوپ جیمز وب که با ارسال تصاویر خیره کننده باعث شگفتی همگان شده است تنها از یک حافظه کوچک ۶۸ گیگابایتی برای ذخیره داده های خود استفاده میکند. به طوری که این حافظه تنها می تواند تصاویر مربوط به یک روز را در خود ذخیره کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به […]

تلسکوپ جیمز وب که با ارسال تصاویر خیره کننده باعث شگفتی همگان شده است تنها از یک حافظه کوچک ۶۸ گیگابایتی برای ذخیره داده های خود استفاده میکند. به طوری که این حافظه تنها می تواند تصاویر مربوط به یک روز را در خود ذخیره کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر میرسد استفاده از این حافظه نسبتاً کوچک برای چنین فناوری مناسب نیست. اما ناسا برای استفاده از این حافظه دلایل دیگری را ارائه کرده است.

تلسکوپ جیمز وب می تواند داده های دریافتی خود را با سرعت ۲۵ مگابایت در ثانیه ارسال کند. همچنین این سرعت انتقال داده باعث می شود تا تمامی اطلاعات تنها در زمانی حدود ۴ ساعت و نیم به زمین فرستاده شود. طبق گفته کارل هانسن مهندس سیستم های پرواز در موسسه علوم تلسکوپ فضایی، جیمز وب روزانه طی دو مرحله تماس ۴ ساعته می تواند حدود ۲۸.۶ گیگابایت اطلاعات علمی را منتقل کند. به همین دلیل برای یک روز فضای ذخیره سازی کافی است و دیگر نیازی به نگه داشتن آن در خود تلسکوپ نخواهد بود.

علاوه بر آن جیمز وب می تواند منابع مربوط به شبکه فضایی دور دست را که شامل سه آنتن در مادرید، بارستو و کانبرا است با کاوشگرهایی مانند پارکر، وویجر و دیگر مریخ نوردها به اشتراک بگذارد. از طرفی الکس هانتر از موسسه علوم تلسکوپ فضایی در مورد آینده جیمز وب و حافظه آن می‌گوید: احتمالاً حافظه این تلسکوپ با وجود برخی نیروهای طبیعی مانند تشعشعات و فرسودگی در اعماق فضا در پایان عمر ماموریت ۱۰ ساله این تلسکوپ به حدود ۶۰ گیگابایت خواهد رسید.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال