جیمز وب فعالیت خود را با مطالعه سیاه چاله کهکشان راه شیری آغاز میکند

سیاهچاله مرموز که در کهکشان راه شیری قرار دارد از اهداف اولیه تلسکوپ جیمز وب برای مطالعه خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاهچاله عجیبی که در کهکشان راه شیری قرار دارد می‌تواند از اهداف هر تلسکوپی باشد. در این بین تلسکوپ فضایی جیمز وب قصد دارد در مراحل آغازین کار […]

سیاهچاله مرموز که در کهکشان راه شیری قرار دارد از اهداف اولیه تلسکوپ جیمز وب برای مطالعه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیاهچاله عجیبی که در کهکشان راه شیری قرار دارد می‌تواند از اهداف هر تلسکوپی باشد. در این بین تلسکوپ فضایی جیمز وب قصد دارد در مراحل آغازین کار خود به مطالعه این سیاهچاله مرموز بپردازد. علاوه بر آن تلسکوپ های دیگری نیز در حال بررسی ماهیت سیاه چاله هستند. این سیاه چاله در هر ساعت نوری را شبیه به سو سو زدن از خود ساطع میکند. به طوری که تصویر برداری از آن مشکل است.

 علاوه بر این تلسکوپ افق رویداد نیز با کمک ۸ تلسکوپ رادیویی زمینی وظیفه بررسی سیاه چاله را برعهده خواهد گرفت. در سال ۲۰۱۹ محققان اولین تصویر از سیاهچاله را ثبت کرده بودند. در بین محققان این مطالعه فرهاد یوسف‌زاده اخترفیزیک دانشگاه نورث وسترن نیز حضور دارد. به گفته این محقق قرار است در این بررسی نحوه کار جهان بررسی شود. زیرا ما نیز بخشی از این جهان هستیم. بررسی سیاهچاله ها نیز می تواند ما را در مورد سوالات بزرگ و پاسخ به آنها کمک کند. به دلیل ماهیت این سیاه چاله که از آن به عنوان ابر سیاه چاله راه شیری یاد کرده‌اند یکی از اهداف دشوار مطالعه محسوب می‌شود.

جیمز وب می تواند از ناحیه سیاهچاله تصاویر مادون قرمز تهیه کند که برای تیم تلسکوپ افق رویداد بسیار مهم است. در واقع داده های جمع آوری شده توسط وب برای تلسکوپ افق رویداد که روی زمین قرار دارد تصویری شفاف تر برای تفسیر فراهم خواهد کرد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال