جیمز وب موفق به کشف قدیمی‌ترین مولکول های آلی در جهان شد

تلسکوپ جیمز ورد یک مولکول آلی بسیار پیچیده که در جهان اولیه شکل گرفته بود را کشف کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده شیمیایی کشف شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب مربوط به زمانی است که عمر جهان ۱۰ درصد عمر فعلی بوده است. مطالعه جدید نشان می دهد ستاره شناسان […]

تلسکوپ جیمز ورد یک مولکول آلی بسیار پیچیده که در جهان اولیه شکل گرفته بود را کشف کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده شیمیایی کشف شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب مربوط به زمانی است که عمر جهان ۱۰ درصد عمر فعلی بوده است. مطالعه جدید نشان می دهد ستاره شناسان موفق به کشف یک مولکول آلی پیچیده در جهان شده اند که در نمونه‌های بسیار قدیمی قرار داشته است. در این مطالعه مواد شیمیایی یافت شده شباهت زیادی به مواد موجود در مه و دود روی زمین دارند. آنها در کهکشان اولیه قرار دارند که زمان شکل گیری آن جهان بسیار جوان بوده است.

جاستین اسپیلکر، نویسنده مطالعه بر یکی از ستاره شناسان دانشگاه تگزاس می گوید مولکولهای کشف شده همانند مولکول های ساده نبوده و در آنها یا صدها اتم قرار دارد وجود این مولکول های آلی پیچیده در فضا بسیار رایج است. این مولکول ها به صورت ذراتی چسبیده به دانه های ریز گرد و غبار هستند. اخترشناسان بیشتر زمان خود را به بررسی آنها می پردازند. زیرا می توانند اطلاعات مفیدی را در مورد فعالیت کهکشان ها ارائه کنند. اسپیلکر با همکاری محققان دیگر ر و دادههای تلسکوپ فضایی جیمز وب توانسته است این مولکول های پیچیده را در یک کهکشان در فاصله بیش از ۱۲ میلیارد سال نوری از زمین کشف کند. به گفته وی ساخت چنین مولکولهای بسیار بزرگ و پیچیده توسط جهان پیش از مهبانگ قابل توجه است.

کشف مولکول های جدید با کمک عدسی گرانشی و بخشی از بافت فضا زمان انجام گرفت. این کشف مربوط به یکی از نظریه های آلبرت انیشتین است که گفته می‌شود جرم می تواند فضا و زمان را منحرف کند. به عنوان مثال در صورتی که یک توپ بولینگ روی یک صفحه پلاستیکی حرکت کند می تواند آن را خم کند. این صفحه پلاستیکی همان فضا زمان است. در صورت افزایش جرم جسم، منحنی های فضا زمان نیز در اطراف آن شی بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال