ژاپن فضانورد خود را با ماموریت آرتمیس ناسا به ماه می‌فرستد

ژاپن قصد دارد فضانورد خود را در ماموریت آرتمیس ناسا به ماه ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی ژاپن و ایالات متحده مذاکراتی را با یکدیگر انجام داده‌اند تا طی آن در ماموریت آرتمیس آینده یک فضانورد ژاپنی حضور داشته باشد. در این ماموریت تا سال ۲۰۲۵ فضانوردان آمریکایی […]

ژاپن قصد دارد فضانورد خود را در ماموریت آرتمیس ناسا به ماه ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان فضایی ژاپن و ایالات متحده مذاکراتی را با یکدیگر انجام داده‌اند تا طی آن در ماموریت آرتمیس آینده یک فضانورد ژاپنی حضور داشته باشد. در این ماموریت تا سال ۲۰۲۵ فضانوردان آمریکایی خود را به سطح ماه می‌رسانند. پیش از این معاون رئیس جمهوری آمریکا از بین المللی بودن این ماموریت خبر داده بود و گفته بود امکان دارد یک غیر آمریکایی نیز فضانوردان ناسا را همراهی کند.

گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری‌های ژاپن نشان می‌دهد فومیو شیکیدا وزیر ژاپن در یک نشست راهبردی همکاری این دو کشور را برای توسعه فضایی و تسریع مذاکرات تایید کرده است. ارسال فضانورد ژاپنی از سوی این دو کشور تایید نشده اما با توجه به مشارکت‌هایی که این دو کشور در اکتشافات فضایی داشته‌اند احتمالاً یک فضانورد ژاپنی در این ماموریت فضانوردان آمریکایی را همراهی خواهد کرد.

این دو آژانس فضایی در گذشته نیز با یکدیگر همکاری‌هایی داشته‌اند. همچنین ژاپن قصد دارد در پروژه‌های آینده ناسا از قبیل ساخت دروازه ماه با آژانس فضایی آمریکا همکاری کند. ماموریت آرتمیس ۲ ناسا همراه با چهار فضانورد از ایالات متحده و کانادا همراه با فضاپیمای اوریون به ماه انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال