دانشمندان ژاپنی شیشه‌ای تقریبا نشکن ساخته‌اند!

آن‌طور که به نظر می‌رسد دانشمند ژاپنی ادعا کرده‌اند که شیشه جدیدی تولید کرده‌اند که تقریباً به سختی فولاد است. این قابلیت تولید شیشه‌های فوق‌العاده قدرتمند می‌تواند منجر به ایجاد نسل کاملاً جدیدی از پنجره‌های به کار رفته در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه گردد. علاوه بر این در صورت اثبات این مسئله که در نمایشگرهای […]

آن‌طور که به نظر می‌رسد دانشمند ژاپنی ادعا کرده‌اند که شیشه جدیدی تولید کرده‌اند که تقریباً به سختی فولاد است.

این قابلیت تولید شیشه‌های فوق‌العاده قدرتمند می‌تواند منجر به ایجاد نسل کاملاً جدیدی از پنجره‌های به کار رفته در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه گردد. علاوه بر این در صورت اثبات این مسئله که در نمایشگرهای صنعت الکترونیک نظیر تبلت‌ها، کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند نیز می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. این تیم تحقیقاتی از دانشگاه علوم صنعتی توکیو، در اوایل این ماه یافته‌های علمی خود را در گزارش‌های علمی Nature منتشر کردند.

استادیار دانشگاه توکیو، Atsunobu Masuno، در گفتگو با Asahi Shimbun، چنین عنوان داشته است که: ” ما به دنبال روشی برای تجاری نمودن این محصول در عرض 5 سال هستیم.”

گفتنی است ماده مرموز و اسرارآمیز به کار رفته در ساخت این شیشه “آلومینا” نام دارد. “آلومینا” اکسید آلومینیوم است که ترکیب آن با دی‌اکسید سیلیکون موجب تشکیل شیشه‌ای سخت‌تر می‌شود.

جالب است بدانید که در گذشته نیز دانشمندان زیادی تلاش نموده‌اند تا از این ماده در فرایند تولید شیشه‌ای مستحکم‌تر استفاده نمایند اما به محض افزودن آلومینا و پیش از ریختن مواد درون قالب به منظور شکل‌گیری، در مخلوط شیشه مایع تبلور اتفاق می‌افتاد و بدین ترتیب فرصت شکل‌دهی از آن گرفته می‌شد.

با توجه به این مسئله تیم تحقیقاتی دانشگاه توکیو تصمیم گرفت تا برای مقابله با این مشکل از هیچ گونه ظرفی برای مخلوط کردن مواد استفاده نکرده و به جای آن بدین منظور از گازهای فشرده شیمیایی موجود در هوا در زمان انجام عمل سنتز آن‌ها با هم کمک بگیرند. نتیجه اینکه یک شیشه فوق‌العاده شفاف که 50 درصد آن را آلومینا تشکیل می‌دهد و قابل مقایسه با ماژول آهن و فولاد “یانگ” است، تولید شد. باید به این نکت اشاره کنیم که ماژول یانگ، میزان استحکام و قابلیت ارتجاعی را در جامدات اندازه‌گیری می‌کند.

شکی نیست که استفاده‌های عملی این محصول بسیار گسترده خواهد بود. چنانچه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد شیشه آلومینا توسط یک شناور آیرودینامیکی تولید شده که قابلیت ارائه یک محصول نهایی نازک، روشن و دارای خواص نوری بسیار عالی را دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال