آخرین اطلاعات منتشر شده از گوگل نشان میدهد که اندروید 6.0 مارشمالو بر روی بیش از 15.2 درصد گوشی های اندرویدی نصب شده است

شرکت گوگل به صورت ماهانه اطلاعات و آمار مربوط به گستردگی و توزیع سیستم عامل اندروید خود بر روی گوشی‌های هوشمند را منتشر و علنی می‌کند. تا یک هفته مانده به تاریخ اول ماه آگوست نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو بر روی 15.2 درصد از گوشی‌‌های اندرویدی که به برنامه فروشگاه‌ Google Play Store […]

شرکت گوگل به صورت ماهانه اطلاعات و آمار مربوط به گستردگی و توزیع سیستم عامل اندروید خود بر روی گوشی‌های هوشمند را منتشر و علنی می‌کند. تا یک هفته مانده به تاریخ اول ماه آگوست نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید موسوم به مارشملو بر روی 15.2 درصد از گوشی‌‌های اندرویدی که به برنامه فروشگاه‌ Google Play Store متصل شده بودند طی یک هفته وجود داشته است. با توجه به آمارهای مربوط به ماه گذشته که این میزان برابر با 13.3 درصد بود، 14 درصد رشد در این بخش دیده می‌شود.

dist

اما جالب است بدانید که هنوز 35.5 درصد از کاربران از نسخه 5.0 سیستم عامل اندروید موسوم به لالی‌پاپ استفاده می‌کنند. در حقیقت هم اینک بیشتر کاربران اندروید در حال استفاده از این نگارش از سیستم عامل متن باز اندروید هستند. البته بهتر است بدانید که نسبت به آمار 35.1 درصدی این نسخه در ماه گذشته، این نگارش نیز دارای میزان رشد بسیار کمی بوده است. نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید نیز که با نام کیت‌کت شناخته می‌شود دارای آمار 29.2 درصدی بوده و نسخه 4.1 تا 4.3 این سیستم عامل که منتسب به جلی‌بین است نیز هم اینک بر روی 16.7 درصد از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. نگارش 2.33 تا 2.37 اندروید با نام Gingerbread و همچنین نگارش 4.0.3 تا 4.0.4 اندروید به اسم Ice Cream Sandwich نیز به ترتیب بر روی 1.7 و 1.6 درصد از گوشی‌های اندرویدی وجود دارند. نسخه 2.2 اندروید که فرویو نام داشت نیز بر روی یک درصد از دستگاه‌های این حوزه نصب است. برنامه Google Play Store که اطلاعات مربوط به سیستم عامل و نسخه آن را برای سرور گوگل ارسال می‌کند هم اینک تنها از نسخه 2.2 سیستم عامل اندروید و موارد بالاتر پشتیبانی می‌کند.

در کنار آن انتظار می‌رود اواخر ماه میلادی جاری نسخه 7.0 سیستم عامل اندروید موسوم به نوقا به طور رسمی برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی موجود در بازار عرضه گردد. البته همان طور که احتمالا می‌دانید این نگارش از سیستم عامل در گوشی‌های سری نکسوس گوگل زودتر از دیگر دستگاه‌ها رخ نمایان خواهد کرد. البته به تازگی خبرهایی منتشر شده است مبنی بر آن که گوشی نکسوس 5 از این آپدیت محروم خواهد بود. در آن صورت بروزرسانی جدید اندرویدی را در گوشی‌ نکسوس 6 و نسخه‌های جدیدتر شاهد خواهیم بود. زمانی که این آپدیت جدید بر روی گوشی‌های سری نکسوس ارائه شده و نصب شد، اطلاعات مربوط به آن از طریق برنامه گوگل پلی به سرور گوگل ارسال شده و سپس آمار مربوط به نسخه 7.0 اندروید نیز از آن به بعد در این لیست جای خواهد گرفت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال