رونمایی لنوو از دو گوشی هوشمند A Plus و Vibe P2

طی اخباری که از شرکت لنوو در هفته‎ی گذشته به گوش رسید، این شرکت تغییراتی در سری گوشی‎های هوشمند خود صورت داده است. به دنبال معرفی سه دستگاه‎ زیبا از سری گوشی‎های K6 لنوو، این برند چینی هم‎چنین از گوشی‎های Lenovo A Plus و Lenovo P2 خود رونمایی کرده است. دستگاه اول، یک گوشی‎همراه بسیار […]

طی اخباری که از شرکت لنوو در هفته‎ی گذشته به گوش رسید، این شرکت تغییراتی در سری گوشی‎های هوشمند خود صورت داده است. به دنبال معرفی سه دستگاه‎ زیبا از سری گوشی‎های K6 لنوو، این برند چینی هم‎چنین از گوشی‎های Lenovo A Plus و Lenovo P2 خود رونمایی کرده است. دستگاه اول، یک گوشی‎همراه بسیار ارزان است که تنها قابلیت‎های ساده‎ی یک گوشی‎همراه هوشمند را در خود دارد، ولی Lenovo P2 در بین تعداد رو به رشد گوشی‎های میان‎رده جذاب قرار می‎گیرد.

گوشی Lenovo A Plus که در تصویر بالا سمت چپ مشاهده می‎کنید، دارای مشخصات یک گوشی رده‎پایین استاندارد است. نمایشگر آن 4.5 اینچی و دقت بسیار پایین 480 در 854 را دارد، از چیپ MT6580 شرکت مدیاتک با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز به همراه یک گیگابایت رم بهره می‎برد. حافظه‎ی داخلی این گوشی نیز نه چندان جالب و تنها 8 گیگابایت است، ولی خوشبختانه لنوو زحمت پشتیبانی از درگاه میکرو‎ اس‎دی را به خود داده است.

استفاده از باتری با گنجایش 2000 میلی‎آمپر ساعت در مقایسه با گوشی‎های حتی رده‎پایین‎تر بازار اندک است. گرچه از آن‎جایی‎که این دستگاه از قدرت پردازش کمی بهره می‎برد، عمر باتری نبایستی نه چندان کم باشد. این گوشی دارای یک دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی با فلاش ال‎ای‎دی است و در جلو تنها از یک دوربین 2 مگاپیکسلی بهره می‎برد.

بایستی اشاره داشت این گوشی از شبکه 4G به همراه فناوری VoLTE نیز پشتیبانی می‎کند و دارای یک مدل دو سیم‎کارت نیز است.

گوشی Lenovo P2 که آن را نسل بعدی گوشی Lenovo Vibe P1 باید دانست، بار دیگر ستاره‎ی جمع محسوب می‎شود و نقطه‎ی قوت آن باتری عظیم آن است. این گوشی دارای یک باتری 5100 میلی‎آمپر ساعتی است که به نسبت نسل قبلی خود تنها 100 میلی‎آمپر ساعت افزایش داشته است، با این وجود شاهد جایگزینی چیپست اسنپ‎دراگون 615 با مدل جدید‎تر S615 هستیم.

همانند با مشخصاتی که قبلا توسط سازمان چینی TENNA تایید شده بود، گوشی P2 لنوو دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1080 در 1920 و تراکم پیکسلی 401ppi است. این گوشی در قالب مدلی با داشتن 3 گیگابایت رم و حافظه‎ی داخلی 32 گیگابایتی (با پشتیبانی از کارت حافظه‎ی خارجی) وارد بازار اروپا می‎شود ولی شرکت لنوو نوید یک مدل دیگر برای بازار چین را داده که دارای 4 گیگابایت رم و حافظه‎ی داخلی 64 گیگابایتی است.

برخلاف مدل‎های سری K6، حسگر اثرانگشت در قسمت جلویی گوشی Lenovo P2، در محلی قرار گرفته که به آن یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز ملحق شده است. دوربین پشتی یک سنسور 13 مگاپیکسلی از شرکت سونی است.

با توجه به معرفی 5 گوشی در هفته‎ی گذشته از سوی لنوو، البته اگر گوشی Moto Z Play رونمایی شده از موتورولا را نیز لحاظ کنیم این تعداد 6 عدد خواهد بود، باید گفت که این شرکت چینی طیف وسیعی از کاربران را تحت پوشش قرار داده است. به یاد داشته باشید که دو گوشی Moto Z و Moto Z Force نیز اخیرا معرفی شده بودند تا این‎طور به نظر آید لنوو سعی دارد انبوه کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال