از این پس بخش موبایل لنوو زیر مجموعه‌ی موتورولا قرار خواهد گرفت!

تنها دو ماه است که آقای Chen Xudong هدایت بخش موبایل کمپانی لنوو را به دست گرفته و پس از ایجاد تغییرات مختلف در این بخش، حالا آقای Xudong به دنبال معرفی بزرگترین اتفاق کمپانی لنوو در چند سال اخیر است. چندی پیش اعلام کردیم که لنوو 20 درصد کارمندان موتورولا را اخراج نموده و مدیر ارشد اجرایی […]

تنها دو ماه است که آقای Chen Xudong هدایت بخش موبایل کمپانی لنوو را به دست گرفته و پس از ایجاد تغییرات مختلف در این بخش، حالا آقای Xudong به دنبال معرفی بزرگترین اتفاق کمپانی لنوو در چند سال اخیر است. چندی پیش اعلام کردیم که لنوو 20 درصد کارمندان موتورولا را اخراج نموده و مدیر ارشد اجرایی این شرکت را نیز تغییر داده است. حالا باید بگوییم در شرایطی که هنوز آینده‌ی موتورولا مشخص نیست، این شرکت قصد دارد تا بخش موبایل خود یعنی Lenovo Mobile را به صورت کامل با کمپانی Motorola یکپارچه نماید. و این حرکت می‌تواند نام لنوو را از “Lenovo” به “THE Lenovo” تغییر دهد.

هم‌اکنون کمپانی لنوو به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا شناخته می‌شود اما در بخش موبایل، این عنوان کمی برای این شرکت چینی سنگین است. هر چند فروش این شرکت در بخش موبایل کم نیست، اما لنوو اخیرا آنچنان که باید نیز موفق عمل نکرده و حتی این شرکت اقدام به انتشار گوشی‌هایی با برند VIBE نیز نمود، اما برخی از این محصولات هرگز دیده نشد و نتوانست سهم قابل توجهی از بازار را به دست بگیرد. لنوو برای برطرف کردن این ضعف، کمپانی موتورولا را از شرکت گوگل خریداری نمود، اما باز هم نتوانست آنطور که باید در بازار موفق ظاهر گردد و این موضوع یعنی بخش موبایل لنوو وضعیتی بحرانی‌تر از آنچه که تصور می‌شود، دارد.

زمانی که لنوو آخرین گزارش مالی خود را در سال جاری منتشر کرد، بخش‌های درخشانی در آمار منتشر شده این شرکت وجود داشت که می‌توانست چهره‌ی این شرکت در عملکرد ضعیفش در بخش موبایل این شرکت را مشخص سازد. در مورد موبایل، شاید تنها بخش لنوو که قابل توجه افراد قرار گرفت، عملکرد کمپانی موتورولا و سهمی که این بخش از بازار گوشی‌های هوشمند در کشورهای آمریکای لاتین را به دست آورده بود. همین موضوع سبب شد تا لنوو بار دیگر انتخاب سرنوشت‌ساز بگیرد و اجازه دهد که موتورولا، ادامه‌دهنده‌ی راه این شرکت باشد. و از این پس، تمامی کارهای مربوط به طراحی و توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند، قرار است توسط موتورولا انجام گیرد و تنها کارهای اجرایی توسط Lenovo Mobile انجام گیرد.

حالا به نظر می‌رسد که تمامی بخش‌های مربوط به طراحی، توسعه، ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند توسط موتورولا انجام گیرد و دیگر خبری از Lenovo Mobile در بازار گوشی‌های هوشمند نباشد. در مورد آینده‌ی گوشی‌های VIBE نیز هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده و این بخش و گوشی‌هایی که در تحت نام آن تولید و عرضه شده‌اند، در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برند.

هر چند، لنوو اعلام کرده که پس از پایان همکاری‌اش با موتورولا و تمام شدن پروژه‌ی فعلی این شرکت، یک بخش دیگر مربوط به موبایل کار خود را در این شرکت از سر خواهد گرفت که احتمالا بتوانید نام آن را حدس بزنید، Lenovo ZUK. این شرکت چینی قصد دارد تا با الهام از روش‌های بازاریابی و تولید شرکت شیائومی، با قدرت بیشتری به بازار گوشی‌های هوشمند در کشورهای مختلف خصوصا کشور چین باز گردد.

هم‌اکنون کمپانی شیائومی تمام بخش‌های خود را به صورت آنلاین هدایت می‌کند، تمامی بخش‌ها از فروش گرفته تا ارتباط با مشتریان و در این امر نیز تا کنون موفق بوده است. بخش ZUK از لنوو نیز با همین روند مشابه کار خود را آغاز کرده و چندی پیش نیز گوشی‌هوشمند ZUK Z1 را با بهره‌گیری از سیستم‌عامل ویرایش‌شده‌ی سیانوژن در کشور چین عرضه نمود و قرار است در ماه اکتبر آن را به صورت جهانی نیز عرضه نماید.

تصور می‌کنید این حرکت لنوو تا چه اندازه می‌تواند بر آینده‌ی بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت و حتی کمپانی موتورولا تاثیر داشته باشد؟ آیا لنوو می‌تواند با ترکیب کردن بخش Lenovo Mobile و Motorola، به رقیبی جدی برای کمپانی‌های مطرح تولید کننده‌ی تلفن‌های هوشمند تبدیل گردد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال