دستگاه مفهومی انعطاف پذیر لنوو می‌تواند به عنوان گوشی یا ساعت هوشمند استفاده شود

لنوو یک دستگاه مفهومی انعطاف پذیر معرفی کرده است که دارای نمایشگر ۶.۹ اینچی بوده و به دلیل داشتن نمایشگر انعطاف پذیر می تواند علاوه بر استفاده به عنوان یک گوشی همانند ساعت هوشمند نیز روی دست قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنوو در نمایشگاه امسال از یک گوشی هوشمند […]

لنوو یک دستگاه مفهومی انعطاف پذیر معرفی کرده است که دارای نمایشگر ۶.۹ اینچی بوده و به دلیل داشتن نمایشگر انعطاف پذیر می تواند علاوه بر استفاده به عنوان یک گوشی همانند ساعت هوشمند نیز روی دست قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنوو در نمایشگاه امسال از یک گوشی هوشمند مفهومی به نام Motorola Adaptive Display رونمایی کرد که در آن فناوری صفحه نمایش انعطاف پذیر استفاده شده بود. البته این دستگاه مفهومی بیش از این در سال ۲۰۲۳ توسط این شرکت معرفی شد اما در نمایشگاه امسال دستگاه به صورت عمومی و همراه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد به نمایش گذاشته شد.

دستگاه مفهومی جدید مجهز به یک نمایشگر از نوع FHD+ pOLED است که بسیار انعطاف پذیر بوده و می‌توان آن را به راحتی خم کرد. به کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود آن را در اشکال مختلف مورد استفاده قرار دهد. تاکنون نمایشگرها و فناوری‌های مکانیکی قابل توجهی در دستگاه‌های تاشو و رول شونده عرضه شدند. فناوری جدید این دستگاه می‌تواند نوع پیشرفته آنها محسوب شود.

مهمترین مزیت این دستگاه مفهومی انطباق آن با سناریوهای مختلف است. بدین ترتیب که می‌توان از آن به عنوان یک گوشی تاشو استفاده کرده و یا آن را دور موجب دست بست و به عنوان دستگاه مشابه ساعت هوشمند از آن بهره برد. همچنین با قرار دادن آن در حالت‌های مختلفی ایستاده امکان استفاده از آن با انعطاف پذیری بیشتر نیز وجود دارد. قرار گرفتن این دستگاه به صورت صاف می‌توان از آن به عنوان یک دستگاه اندرویدی کامل استفاده کرد. قرارگیری آن در حالت عمودی نیز آن را به یک نمایشگر ۴.۶ اینچی فشرده تبدیل می‌کند.

در این گوشی مفهومی باتری‌های کوچکی در عناصر قاب چیده شده و به مکانیزم لولا وصل شده‌اند. ظرفیت کل باتری‌ها نامشخص است اما قرارگیری آنها به این شکل باعث انعطاف پذیری دستگاه می‌شود. لنوو اعلام کرد این فناوری در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و اکنون شرایط کافی برای تولید انبوه دستگاه وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال