این‌ گوشی‌های هوشمند سال 2015، روشن‌ترین نمایشگرها را داشته‌اند

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند باشید که احتمالاً هستید، حتماً با معضلات استفاده از گوشی زیر نور مستقیم خورشید آشنا هستید. صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند به‌سختی می‌توانند خود را با این شرایط وفق داده و در همین رابطه هم تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌سختی از پس این معضل برآمده و آن را حل می‌کنند. با این حال […]

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند باشید که احتمالاً هستید، حتماً با معضلات استفاده از گوشی زیر نور مستقیم خورشید آشنا هستید. صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند به‌سختی می‌توانند خود را با این شرایط وفق داده و در همین رابطه هم تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌سختی از پس این معضل برآمده و آن را حل می‌کنند. با این حال باید پذیرفت که سخت است که یک محصول دست‌ساز انسان بتواند در جنگ روشنایی با یک توده آسمانی نظیر خورشید، آن‌هم وقتی که 330000 برابر جرم سنگین‌تری نسبت به زمین دارد، پیروز باشد؛ اما ممکن است.

در این نوشته قصد داریم تا شما را با گوشی‌های هوشمندی آشنا کنیم که بیشترین میزان روشنایی صفحه‌نمایش را در برابر نور مستقیم خورشید دارا بوده و استفاده از آن‌ها در این شرایط، بهترین وضوح دید صفحه‌نمایش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. گفتنی است که بیشتر گوشی‌های ذکر شده در این لیست در سال جاری میلادی معرفی شده‌اند. شایان ذکر است که در بررسی گوشی‌های ذکر شده، تنظیمات میزان روشنایی صفحه‌نمایش اکثر آن‌ها در حالت تشخیص خودکار خود گوشی بوده و نتایج به دست آمده نیز بر اساس بیشترین میزان روشنایی در این حالت ثبت شده‌ که آن‌ها را از کمترین به بیشترین میزان نور نام خواهیم برد.

  1. اکسپریا M4 آکوا سونی

گوشی‌هوشمند کوچک‌جثه و ضدآب سونی دارای صفات و ویژگی‌های قابل توجه بسیاری است؛ اما چیزی که اینجا نظر ما را به خود جلب کرده، میزان خروجی نور صفحه‌نمایش آن است. این گوشی‌هوشمند جمع‌وجور سونی در آزمایش میزان روشنایی توانسته رقم 551 نیت را از خود بجای بگذارد که در نوع خود رقمی بسیار خوب است.

Sony-Xperia-M4-Aqua---551-nits

  1. Redmi 2 شیائومی

گوشی‌هوشمند پایین رده Redmi 2 یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین گوشی‌های این شرکت است که مشخصات سخت‌افزاری آن با رابط کاربری غنی این شرکت به خوبی جفت شده‌اند. در حالی که این گوشی حتی یک گوشی متوسط بازار هم به شمار نمی‌رود؛ اما با این در آزمایش صورت گرفته بیشترین میزان روشنایی، توانسته رقم 552 نیت را ثبت کرده که با این نتیجه، باید آن را یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار از لحاظ میزان روشنایی صفحه‌نمایش دانست.

Xiaomi-Redmi-2---552-nits

  1. گلکسی اس 6 اج سامسونگ

سروصدای مربوط به عرضه گلکسی اس 6 اج هنوز هم پایان ندارد. گوشی دو لبه منحنی غول کره‌ای تبار دنیای گوشی‌های هوشمند، سامسونگ، نه‌تنها دارای طراحی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده است، بلکه از یک صفحه‌نمایش سوپرامولد عالی هم نیز برخوردار است. صفحه‌نمایش این دستگاه در آزمایش میزان روشنایی موفق شده عدد 553 نیت برای خود ثبت کند.

Samsung-Galaxy-S6-edge---553-nits

  1. آیفون 6 اس اپل

اکثر آیفون‌های تولید شده توسط اپل از ابتدا تاکنون، همگی دارای میزان روشنایی صفحه‌نمایش عالی بوده‌اند و ظاهراً آیفون تازه‌نفس این شرکت، یعنی آیفون 6 اس هم نیز از این قاعده مستثنا نیست. عدد 553 نیت، خروجی بسیار خوبی برای میزان روشنایی صفحه‌نمایش این دستگاه است.

Apple-iPhone-6s---554-nits

  1. گلکسی اس 6 سامسونگ

گلکسی اس 6 سامسونگ هنوز هم گل سرسبد محصولات اخیر این شرکت و البته انتخابی مناسب و معقول برای کاربران است. حداکثر میزان روشنایی صفحه‌نمایش به ثبت رسیده برای این پرچم‌دار 563 بوده که آن را در جایگاه نسبتاً خوبی در این لیست قرار می‌دهد.

Samsung-Galaxy-S6---563-nits

  1. وان پلاس 2

وان پلاس 2 یکی از گوشی‌های هوشمند برتر است که ظرفیت این را دارد با هر پرچم‌دار معرفی شده سال 2015 به رقابت بپردازد. 564 نیت حداکثر میزان روشنایی نمایشگر این دستگاه است؛ بنابراین به‌سختی خواهید توانست در استفاده آن زیر نور مستقیم خورشید، مشکلی پیدا کنید.

OnePlus-2---564-nits

  1. گلکسی اس 6 اکتیو سامسونگ

ظاهراً نسخه ناهموار و جان‌سخت گلکسی اس 6 سامسونگ، علاوه بر طراحی مقاوم‌تر، سخت‌افزاری بهبودیافته‌تر را هم نیز تجربه کرده است. جدا از بحث مقاومت بیشتر آن نسبت به سایر رقبا، این گوشی از یک نمایشگر قوی‌تر هم نیز بهره‌ می‌برد که توانسته در آزمایش صورت گرفته، میزان روشنایی 570 نیت را از خود بجای بگذارد.

Samsung-Galaxy-S6-Active---570-nits

  1. آیفون 6 اس پلاس اپل

برادر بزرگ‌تر آیفون 6 اس اپل، یعنی 6 اس پلاس، در بخش صفحه‌نمایش عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. این گوشی نه‌تنها در زمینه عملکرد، کارایی و ویژگی‌ها کلیدی از نسل‌های پیشین خود بهتر شده، بلکه تعامل خوبی هم با نور روز دارد. عدد 593 نیت برای حداکثر میزان روشنایی، عددی بسیار عالی است که به این گوشی جایگاه خوبی در میان سایر رقبا در این زمینه داده است.

Apple-iPhone-6s-Plus---593-nits

  1. وان‌تاچ Idol 3 آلکاتل (4.7 اینچی)

نسخه جمع‌وجور گوشی وان تاچ Idol 3 آلکاتل در بررسی‌های صورت گرفته روی آن، آن‌قدر با نتایج به‌جا گذاشته از خود ما را تحت تأثیر قرار داده که حالا دیگر از نتیجه این آزمایش در مورد آن دیگر غافلگیر نشویم. حداکثر میزان روشنایی این گوشی 606 نیت بوده است.

Alcatel-OneTouch-Idol-3-4.7---606-nits

  1. نوت M2 میزو

گوشی‌هوشمند M2 نوت میزو علاقه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و توانسته در بررسی سایت معتبر فون‌ارنا، امتیاز 9 را کسب کند. مشخص نیست که میزان روشنایی 627 نیت به ثبت رسیده در این آزمایش صفحه‌نمایش چقدر در امتیاز داده شده سایت فون‌ارنا تاثیر داشته است؛ اما آن چه مشخص است این است که در استفاده آن زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی نخواهید داشت.

Meizu-m2-note---627-nits

  1. وان‌تاچ Idol 3 آلکاتل (5.5 اینچی)

نسخه بزرگ‌تر وان‌تاچ Idol 3 الکاتل که دارای صفحه‌نمایش 5.5 اینچی است، توانسته نظیر برادر کوچک‌ترش میزان خروجی نور صفحه‌نمایش قابل‌توجهی از خود نشان دهد. عدد 665 نیت به ثبت رسیده این گوشی، آن را به یکی از روشن‌ترین گوشی‌های امسال تبدیل کرده است.

Alcatel-Onetouch-Idol-3-5.5---665-nits

  1. اکسپریا Z3 پلاس سونی

نسخه قدرت‌گرفته از چیپ اسنپ‌دراگون 810 اکسپریا Z3 سونی، یعنی اکسپریا Z3 پلاس، توانسته جایگاه دوم این رقابت را با ثبت 669 نیت از آن خود کند که در نوع خود جالب توجه است؛ چراکه این گوشی در مقایسه با Z3 و پرچم‌دار جدید این شرکت اکسپریا Z5 آن‌چنان مورد توجه قرار نگرفته است.

Sony-Xperia-Z3---669-nits

  1. موتو ایکس موتورولا (Pure Edition)

قهرمان بی‌چون و چرای رقابت روشن‌ترین صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند، موتو ایکس موتورولا است. این گوشی‌هوشمند توانسته در این آزمایش 715 نیت را برای خود به ثبت برساند. نکته جالب توجه این مسئله اینجاست که میزان روشنایی به ثبت رسیده توسط موتو ایکس (Pure Edition) تقریباً دو برابر موتو ایکس 2014 است که توانسته بود تنها 385 نیت روشنایی داشته باشد. ظاهراً موتورولا امسال کار خود را به‌درستی انجام داده است.

Motorola-Moto-X-Pure-Edition---715-nits

برای مقایسه اجمالی نتایج این آزمایش، می‌توانید نمودار زیر را رصد کنید.

samrtphones_with_maximum_brightness_2015

 

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال