صدای کیبورد مک بوک به هکرها در اطلاع از محتوای تایپی کمک می‌کند

گزارش‌های اخیر می‌گویند هکرها حتی از طریق شنیدن صدای کیبورد در مک بوک پرو نیز می‌توانند از محتوای تایبی کاربران اطلاع پیدا کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی ثابت کردند صدای صفحه کلید نیز می‌تواند اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته آنان صفحه کلید مک بوک […]

گزارش‌های اخیر می‌گویند هکرها حتی از طریق شنیدن صدای کیبورد در مک بوک پرو نیز می‌توانند از محتوای تایبی کاربران اطلاع پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی ثابت کردند صدای صفحه کلید نیز می‌تواند اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران قرار دهد. به گفته آنان صفحه کلید مک بوک پرو این اطلاعات را با دقت ۹۵ ارائه کرده و حتی در حال حاضر برخی از حمله‌های هکری نیز در مواردی همچون تماس‌های کاربران در زوم اتفاق افتاده است.

در روش هکرها صدای هر دکمه در کیبورد شناسایی شده سپس با استفاده از آنها دکمه‌های فشرده شده تشخیص داده خواهد شد. شرکت امنیتی Bleeping Computer اعلام کرد در ابتدا هکرها داده‌های مورد نظر خود را به صورت کالیبره روی کیبورد هدف قرار می‌دهند. در واقع این اقدام در زمان تماس‌های ویدئویی امکان‌پذیر است. آنها می‌توانند در زمان تایپ افراد در تماس حضوری محتوای آن را در اختیار هکرها قرار دهند.

در زمان استفاده از صدای کلید مک بوک پرو نیز ابتدا ضربه‌های وارد شده به کلید ثبت شده و سپس از آن یک الگوریتم پیش‌بینی ساخته می‌شود. البته امکان ثبت صدای ضربه‌های کلید از طریق تماس‌های زوم نیز وجود دارد. بدین ترتیب الگوریتم آموزش دیده شده می‌تواند به راحتی کلیدهای فشرده شده را تشخیص دهد.

به گفته محققان مفاد آموزشی برای الگوریتم شناسایی تنها از طریق داده‌های مربوط به فشردن ۳۶ کلید روی مک بوک پرو جمع آوری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال