ساخت نوعی باتری قابل چاپ و منعطف با تراکم انرژِی بسیار بالا

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی باتری قابل چاپ ساخته اند که قابلیت انعطاف داشته و تراکم انرژی آن نیز بسیار بالاست. این باتری در آینده می تواند در ساخت لوازم الکترونیکی تغییرات زیادی بوجود آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این باتری که اکنون در مراحل تست شیمی قرار دارد، تراکم انرژی محلول ده برابری […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی باتری قابل چاپ ساخته اند که قابلیت انعطاف داشته و تراکم انرژی آن نیز بسیار بالاست. این باتری در آینده می تواند در ساخت لوازم الکترونیکی تغییرات زیادی بوجود آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این باتری که اکنون در مراحل تست شیمی قرار دارد، تراکم انرژی محلول ده برابری نسبت به باتری لیتیوم-یون فعلی دارد. بدین ترتیب این باتری می تواند در آینده کاربردهای مختلفی داشته باشد. روش تولید آن نیز بسیار آسان بوده و دیوایس نهایی قابلیت جاگذاری در تمامی دستگاههای الکترونیکی را خواهد داشت.

در حال حاضر دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا بر روی شیمی این باتری به نام اکسید نقره-روی (silver oxide-zinc) تمرکز دارند. پیش از این دانشمندان از این ماده به عنوان جایگزینی برای باتری های لیتیوم-یون نام برده بودند. این جایگزینی با مشکلاتی نیز همراه است. به عنوان مثال بی ثباتی آن باعث طول عمر کوتاه آن خواهد شد. این مشکل با استفاده از یک ماده کاتدی جدید با پوشش اکسید سرب برای افزایش هدایت الکتروشیمیایی باتری حل شد.

این کاتد جدید به دانشمندان کمک کرد تا یک باتری اکسید نقره-روی چاپ کنند. مشکل بی ثباتی و اکسیداسیون زیاد نیز از طریق اتصال آنها به هم در محیط استریل و خلا حل شد. نتیجه این تحقیقات ساخت نوعی جوهر بود که امکان چاپ باتری ها را امکانپذیر می کند. ظرفیت این باتری چاپ شده ده تا 20 برابر باتری های لیتیوم-یون بوده و با ظرفیت 50 میلی آمپر بر سانتی متر مربع قابلیت انعطاف نیز دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال