ساخت نوعی جوهر زیستی با استفاده از باکتری با قابلیت خود ترمیمی

محققان موفق به ساخت نوعی جوهر زیستی شدند که از نوعی باکتری تهیه میشود. این جوهر زیستی می‌تواند خود به خود تولید و ترمیم شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه هاروارد برای تولید مواد زیستی نوعی جوهر زیستی تولید کردند. این تحقیق که در مجله Nature Communications منتشر شده طریقه […]

محققان موفق به ساخت نوعی جوهر زیستی شدند که از نوعی باکتری تهیه میشود. این جوهر زیستی می‌تواند خود به خود تولید و ترمیم شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه هاروارد برای تولید مواد زیستی نوعی جوهر زیستی تولید کردند. این تحقیق که در مجله Nature Communications منتشر شده طریقه ساخت و تولید این جوهر زیستی را به طور کامل تشریح می کند. مهندسان میکروب شناسی بسیاری مطالعه روی ساخت مواد در حوزه دستگاه های پزشکی را از سال های پیش آغاز کردند. البته این مواد امکان تطبیق با ساختارهای سه بعدی را نداشتند. به همین دلیل محققان از باکتری اشریشیا کُلی به عنوان پایه جوهر زیستی در چاپگرهای سه بعدی استفاده کردند.

این باکتری با کمک مهندسی زیستی شروع به تولید نانو الیاف زیستی کردند. این الیاف با ترکیب سایه عناصر به نوعی جوهر زیستی تبدیل شد که می‌تواند در چاپگرهای سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد. به همین روش امکان استفاده از سایر میکروب ها و تبدیل آن ها به انواع دیگر فیبر زیستی امکان پذیر شد. جوهر به دست آمده نیز برای چاپ اشعه سه بعدی با ترکیبات زنده مورد استفاده قرار گرفت. این جوهر قابلیت خودساز بودن دارد. زیرا با کمک مهندسی زیستی میکروب ها وادار به تولید مثل شده و امکان رشد این جوهر وجود دارد. حتی از این جوهر می‌توان در تولید مواد ساختمانی تجدید پذیر استفاده کرد. به طوری که علاوه بر رشد قادر به بازسازی نیز باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال