ساخت نوعی تراشه بی سیم با هدف تشخیص های پزشکی در خانه

تراشه ساخته شده توسط محققان دانشگاه مینه‌سوتا میتواند با استفاده از گوشی هوشمند و به صورت بی سیم تشخیص های پزشکی را در خانه انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه میکرو فلوئیدیک جدید دارای حداقل قطعات بوده و به صورت بی سیم با گوشی هوشمند در ارتباط است. این محققان […]

تراشه ساخته شده توسط محققان دانشگاه مینه‌سوتا میتواند با استفاده از گوشی هوشمند و به صورت بی سیم تشخیص های پزشکی را در خانه انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه میکرو فلوئیدیک جدید دارای حداقل قطعات بوده و به صورت بی سیم با گوشی هوشمند در ارتباط است. این محققان هدف از ساخت چنین تراشه ای را تشخیص بیماری با روشی سریع تر و مقرون به صرفه تر در خانه عنوان کردند.

در این دستگاه الکترود های کوچکی با کمک تکنیک های خاص کنار یکدیگر روی یک تراشه ۲ سانتی متری قرار داده شده است که امکان ایجاد میدان های الکتریکی بسیار قدرتمند را فراهم می کند. روی این تراشه امکان جابجایی قطرات و یا سایر مواد وجود دارد تا بتوان برای شناسایی مولکول های درون آن راهی ایجاد کرد.

 میدان الکتریکی ایجاد شده توسط این الکترودها با وجود فاصله ۱۰ نانومتری بسیار قوی بوده و عملکرد این تراشه نیز با کمتر از یک ولت برق انجام می گیرد. به همین دلیل برای فعال سازی این تراشه میتوان از موبایل استفاده کرد. پیش از این توسعه تراشه ها برای تشخیص بیماری دچار چالش مهمی بود. یکی از آنها استفاده از قطعات متحرک زیاد بود. اما تراشه جدید تیم تحقیقاتی دانشگاه مینه‌سوتا بدون نیاز به این قطعات توسعه داده شده است. استفاده از میکرو فلوئیدیک کمک می‌کند تا دانشمندان بتوانند مقیاس بسیار کوچک از مایعات را بررسی و مهندسی کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال