ساخت نوعی چسب زخم با کارکردی شبیه به یک آزمایشگاه خون

محققان نوعی چسب زخم طراحی کرده اند که می تواند نقش یک آزمایشگاه خون را برای بیماران ایفا کند. این چسب زخم به سوزن های ریزی مجهز است که از طریق آنها و با نفوذ به زیر پوست قادر خواهد بود ترکیبات مختلف خون را اندازه گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و […]

محققان نوعی چسب زخم طراحی کرده اند که می تواند نقش یک آزمایشگاه خون را برای بیماران ایفا کند. این چسب زخم به سوزن های ریزی مجهز است که از طریق آنها و با نفوذ به زیر پوست قادر خواهد بود ترکیبات مختلف خون را اندازه گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، سوزن های ریز نصب شده در زیر این چسب زخم قادر است همانند یک آزمایشگاه خون علاوه بر شناسایی ترکیبات مختلف خون، برای انتقال داروهای مختلف به درون بدن نیز استفاده شود. بدین ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به آزمایشگاه برای انجام آزمایش خون و یا صرف وقت نخواهد بود.

این سوزن ها در بخش زیرین چسب زخم بدون ایجاد درد می توانند شرایط سلامت بیمار را در هر زمانی کنترل کنند. در آزمایش هایی که به وسیله این چسب زخم بر روی بیماران مختلف انجام گرفت، مشخص شد این کاربران هیچگونه دردی در استفاده از آن احساس نکردند. زیرا سوزن های ریز به حدی کوچک هستند که حتی به گیرنده های عصبی بدن نیز نخواهند رسید.

سوزن های ریز بت نزدیک شدن به مایع بینابینی زیر پوست می‌توانند برای تزریق و شناسایی ترکیبات مختلف خون مورد استفاده قرار بگیرند. محققان سازنده این چسب زخم می گویند: علاوه بر تزریق دارو از این روش می‌توان در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت و سرطان پوست و یا واکسیناسیون و همچنین کنترل بیماری از طریق داروهای آنتی بیوتیک استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال