مدیاتک در بازار جهانی تراشه در رده نخست نسبت به رقبایش قرار گرفت

با کاهش سهم تراشه اگزینوس، چیپ های کوالکام و مدیاتک در محصولات سامسونگ بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. به طوری که اکنون مدیاتک با کمک چیپ متنوع خود توانسته علاوه بر سطح جهانی در ایالات متحده نیز در رده نخست قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های اخیر شرکت‌هایی مانند […]

با کاهش سهم تراشه اگزینوس، چیپ های کوالکام و مدیاتک در محصولات سامسونگ بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. به طوری که اکنون مدیاتک با کمک چیپ متنوع خود توانسته علاوه بر سطح جهانی در ایالات متحده نیز در رده نخست قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های اخیر شرکت‌هایی مانند کانتر پوینت، ریسرچ و IDC نشان می دهد تراشه های اگزینوس سهم بسیار پایینی در بازار جهانی و ایالات متحده دارند. به طوری که اکنون سهم این تراشه در ایالات متحده تا کمتر از دو درصد است. در حالیکه مدیاتک توانسته سهم جهانی تراشه‌ی بازار را از آن خود کند.

مدیاتک در فصل چهارم ۲۰۲۱ حدود ۳۷ درصد از سهم جهانی تراشه ها را به خود اختصاص داد. از طرفی کوالکام نیز توانست از ۲۳ درصد سهم بازار به ۳۰ درصد برسد. اپل نیز حدود ۲۱ درصد از سهم بازار را در اختیار خود دارد. در رده‌های بندی های بعدی تراشه های UNISOC قرار دارند که توانسته با رشد چشمگیر از ۴ به ۱۱ درصد سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

 رتبه آخر به های سیلیکون هواوی اختصاص دارد که در فصل چهارم ۲۰۲۰ تنها ۷ درصد از بازار جهانی و در سال گذشته نیز تنها یک درصد را تصاحب کرده است. مدیاتک در بالاترین جایگاه بازار ایالات متحده و با ۵۱ درصد سهم قرار دارد. پس از آن کوالکام با ۴۷ درصد و کمی اختلاف در رده دوم است. به دلیل وجود چیپ های مدیاتک در گوشی های پایین رده سامسونگ این شرکت تراشه سازی توانسته است در این منطقه از بازار حرف اول را بزند. تراشه‌های اگزینوس و تنسون نیز تنها ۲ درصد از سهم بازار ایالات متحده را در اختیار دارند. اگرچه سامسونگ در اگزینوس ۲۲۰۰ از پردازنده گرافیکی با معماری AMD استفاده کرده است اما همچنان عملکرد آن نسبت به اسنپدراگون 8 نسل یک پایین تر است. دیمن سیتی 9000 مدیاتک نیز رقیب بزرگی برای اگزینوس ۲۲۰۰ محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال