Meizu Pro 5 رسماً معرفی شد؛ بدنه فلزی، چیپست اگزینوس 7 و رابط‌کاربری Flyme 5

شرکت میزو  رسماً از آخرین، پیشرفته‌ترین و گران‌ترین پرچم‌دار خود موسوم به Meizu Pro 5 رونمایی کرد. یک گوشی‌هوشمند بزرگ 5.7 اینچی! گوشی‌هوشمند Meizu Pro 5، در درجه نخست برای کشور چین تولید شده است. این دستگاه از مشخصات سخت‌افزاری نظیر چیپست اگزینوس 7420 که یکی از قدرتمند‌ترین تراشه‌های موجود بوده و قدرت بخش پرچم‌دارانی […]

شرکت میزو  رسماً از آخرین، پیشرفته‌ترین و گران‌ترین پرچم‌دار خود موسوم به Meizu Pro 5 رونمایی کرد. یک گوشی‌هوشمند بزرگ 5.7 اینچی!

گوشی‌هوشمند Meizu Pro 5، در درجه نخست برای کشور چین تولید شده است. این دستگاه از مشخصات سخت‌افزاری نظیر چیپست اگزینوس 7420 که یکی از قدرتمند‌ترین تراشه‌های موجود بوده و قدرت بخش پرچم‌دارانی نظیر سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 است، برخوردار بوده و به همین علت هم به ابتدای نام آن عبارت Pro اضافه شده است.

meizu-h1

شرکت میزو یک جهش بزرگ را در کیفیت طراحی این محصول خود پدید آورده و به همین خاطر بسیاری از کاربران آن را شبیه آیفون اپل خطاب کرده‌اند؛ اما بیشتر از آن‌که شبیه باشد، می‌توان گفت یک کپی مستقیم و بدون چون‌وچراست. در ساخت بدنه این گوشی از فلز استفاده شده که برای قرارگیری آنتن آن و آنتن‌دهی مناسب، برش‌هایی را به همراه داشته است. به‌طورکلی می‌توان گفت که سبک طراحی Meizu Pro 5 بیشتر شبیه به آنچه که پیش‌تر در دیگر محصول این شرکت یعنی MX5 دیده بودیم، است. در ادامه با بررسی کامل Meizu Pro 5 با ما همراه باشید.

Meizu-Pro-5

در ابتدا نگاهی اجمالی داشته باشیم بر مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی‌هوشمند زیبا و قدرتمند:

سیستم‌عامل: اندروید نسخه 5.1 آب‌نبات‌چوبی به همراه رابط کاربری Flayme 5

صفحه‌نمایش: سوپر امولد، 5.7 اینچ، 2.5 بعدی، رزولوشن 1080×1920 پیکسل

پردازنده: سامسونگ اگزینوس 7420 (14nm FinFET) به همراه Mali T760 MP8

رم: در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی از نوع LPDDR4

حافظه داخلی: 32 گیگابایت، UFS 2.0

دوربین: دوربین اصلی با سنسور 21 مگاپیکسل (پشت دستگاه)، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

 

ازلحاظ اتصالات، Meizu Pro 5 از نسل جدید ارتباطات مخابراتی یعنی 4G+ (300Mbps) پشتیبانی کرده و Voice را روی LTE (VoLTE) انتقال می‌دهد. این باند مخابراتی تنها ازلحاظ پشتیبانی دستگاه مورد آزمایش قرار گرفته و هنوز در برخی کشورهای به صورت محدود اعمال شده و حتی خود چین که بازار اصلی این گوشی است، از این باند مخابراتی پشتیبانی نمی‌کند.

بد نیست بدانید Meizu Pro 5 در آزمون AnTuTu توانسته امتیازی بیش از 75000 را کسب کند و میزو نشان داده که محصولش در مقایسه با گوشی‌های رده‌بالای بازار نظیر شیائومی نوت و سونی اکسپریا Z3+، اپلیکیشن‌ها را سریع‌تر اجرا می‌کند.

Meizu Pro 5 از یک درگاه یو‌اس‌بی Type-C با پشتیبانی شارژ سریع برخوردار بوده که دستگاه را تنها در عرض 30 دقیقه، 65 درصد شارژ می‌کند.

Meizu-Pro-5 (2)

 

دوربین و عکاسی

شرکت میزو برای دوربین اصلی دستگاه از سنسور IMX230 سونی استفاده کرده که یک سنسور 1/2.4 اینچی 21 مگاپیکسلی با 1.12 میکرون پیکسل است.

m2

دوربین Meizu Pro 5 به لطف سیستم تشخیص پیکسل فازی تعبیه شده در آن، قادر است تا فوکوسی خودکار را در زمان 0.17 ثانیه انجام دهد.

همچنین میزو در مراسم رونمایی از این گوشی‌هوشمند عنوان کرده است که دوربین Meizu Pro 5 می‌تواند ویدئوهای 4K را در دو نرخ فریم 120 و 30 فریم‌برثانیه ضبط کند.

 

صدای Hi-Fi

گوشی Meizu Pro 5 اولین گوشی این شرکت بعد از MX4 سال گذشته آن است که از فناوری صدای hi-fidelity استفاده می‌کند. این فنّاوری با یک پردازنده سیگنال ES9018 و آمپلی‌فایر هدفون OPA1612 همراه شده که در نهایت صدای واضح، قدرتمند، شفاف و باکیفیتی را به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر Meizu Pro 5، میزو یک جفت هدفون جدید با نام EP31 را معرفی کرده که به‌صورت جداگانه و با قیمت 32 دلار فروخته می‌شود.

 

رابط کاربری Flayme 5

پرچم‌دار جدید میزو، با نسخه 5 رابط کاربری اختصاصی این شرکت برای عرضه خواهد شد. این رابط کاربری بدون app drawer بوده و از آیکون‌های متمایز بزرگی برخوردار است. آخرین نسخه Flyme 5 از انیمیشن‌های جدیدی استفاده می‌کند که عملکرد بهتری داشته و نویگیشن روان‌تر می‌کند.

این نسخه از رابط کاربری میزو، قرار است 12 نوامبر (21 آبان‌ماه) عرضه شود که نسخه بتای آن کمی جلوتر یعنی در 12 اکتبر (20 مهرماه) برای آزمایش کاربران در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

 

نتایج بنچمارک‌ها

 

قیمت و تاریخ عرضه

میزو تاریخ عرضه Meizu Pro 5 را 12 اکتبر (20 مهرماه) عنوان کرده است که قیمت آن به شرح ذیل است:

مدل 32 گیگابایتی با 3 گیگابایت حافظه رم: 439 دلار

مدل 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت حافظه رم: 486 دلار

Meizu-Pro-5 (3)

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال