با خودروی لوکس و پیشرفته‌ E300 مرسدس‌بنز بیشتر آشنا شوید

خودروهای سری E شرکت مرسدس‌بنز را همگان با ویژگی‌ها و امکانات بسیار بالایی که دارند، می‌شناسند. استفاده‌ی سازندگان از موادی همچون چوب، چرم و ترکیب آنها با یکدیگر به بهترین شکل ممکن، باعث شده تا حس بسیار خوبی در استفاده از این اجزا به کاربران منتقل شود. این در حالیست که با پیشرفت خودروها و […]

خودروهای سری E شرکت مرسدس‌بنز را همگان با ویژگی‌ها و امکانات بسیار بالایی که دارند، می‌شناسند. استفاده‌ی سازندگان از موادی همچون چوب، چرم و ترکیب آنها با یکدیگر به بهترین شکل ممکن، باعث شده تا حس بسیار خوبی در استفاده از این اجزا به کاربران منتقل شود.

این در حالیست که با پیشرفت خودروها و جلوتر رفتن در این صنعت، شاهد به کارگیری تکولوژی‌های جدیدتر در این خودرو نیز هستیم. به عنوان مثال این خودرو از سال 1998 به سیستم کنترل کروز مجهز شده، پس اگر در سال 2017 مرسدس‌بنز بخواهد از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌تر و جدیدتر در این خودرو استفاده کند، نباید متعحب شوید. سازندگان موفق شده‌اند خودرویی با قابلیت‌های چشمگیر ار تولید کنند، نه خودرویی با امکانات جزئی و ویژگی‌های پیش پا افتاده.

0615_mb-37

یکی از مواردی که باید در مورد این خودروی لوکس به آن اشاره داشته باشیم، به طراحی صندلی‌های Mercedes-Benz E300 مربوط می‌شود، چیزی که شاید پیش از تجربه کردن آن، تصور کنید که نیازی به آن ندارید. به عنوان مثال هنگامی که پیچ‌ها را با سرعت بالاتری رد می‌کنید، قسمت‌های کناری صندلی با حالتی که دارند، از سُر خوردن شما بر روی صندلی جلوگیری نموده، به گونه‌ای که شاید تصور کنید که صندلی در حال در آغوش گرفتن شما می‌باشد.

کنترل کروز خودرو یکی از مواردیست که شاید بسیاری از کاربران با آشنایی نداشته باشند. در رابطه با این تکنولوژی و نوع پیشرفته آن که با کمک رادارهای کمکی فعالیت می‌کند، باید یکی از ویژگی‌های آن با نام Distronic اشاره داشته باشیم. کاربران به کمک این تکنولوژی قادر خواهند بود تا خودروی جلویی خود را با حداکثر سرعت 130 مایل بر ساعت و به صورت کاملا خودکار، دنبال نمایند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که می‌توانید در Mercedes-Benz E300 به دنبال آن باشید، Steering Pilot نام دارد که تا حداکثر سرعت 130 مایل بر ساعت، حرکت خودرو میان خطوط را تنظیم نموده و به کاربران اجازه نخواهد داد که از لاین خود خارج شوند. یا اگر بخواهیم در مورد سیستم‌های نیمه‌هوشمند این خودرو به جهت حرکت خوکار اشاره کنیم، می‌توانیم به توانایی‌های آن برای انجام این کار با در سرعت 70 مایل بر ساعت اشاره داشته باشیم. هر چند در آزمایش‌هایی که ما انجام دادیم، زمانی بود که نگرانی‌هایی در مورد توقف به هنگام خودرو در مواجهه با یک مانع وجود داشت که خوشبختانه این نگرانی پس از چند ثانیه مرتفع گردید.

0615_mb-2

زمانی که ترافیک جاده کمتر می‌شود، کاربران می‌توانند بدون مشکلی به سیستم‌های مختلف این خودرو همچون حرکت بین خطوط تکیه کنند. اگر در این حالت خودرویی با سرعت بسیار بالا سوی شما آید، مرسدس‌بنز سعی می‌کند تا شما را از این موضوع باخبر سازد. مرسدس نیز همانند دیگر شرکت‌ها، اذعان داشته‌اند که رانندگان باید در تمام طول مسیر، دستان خود را بر روی فرمان قرار دهند، چرا که کنترل کامل خودرو در اختیار آنها خواهد بود. اگر تصادفی در اثر سرعت بالای دیگر خودروها رخ دهد، حداقل کاری که مرسدس‌بنز برای خودروی E300 در نظر گفته، سیستم Pre-Safe Impulse Side و توانایی خودرو در شناسایی سریع محل تصادف و دور کردن راننده به اندازه‌ی 2.75 اینچ از بدنه‌ی خودرو می‌باشد تا احتمال خسارات جانی به حداقل خود کاهش پیدا کند. حتی یک تکنولوژی جدید با نام Pre-Safe Sound نیز در این خودرو به کار گرفته شده که در صورت نزدیک بودن وقوع یک تصادف، خودرو یک صدای مشخص را پخش می‌کند که می‌تواند راننده را برای یک تصادف احتمالی، آماده سازد.

اینها تکنولوژی‌های مربوط به بخش خارجی مرسدس‌بنز E300 بودند و زمانی که این خودرو شما را در برابر آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند، در بخش داخلی نیز امکانات بسیار زیادی پیش روی کاربران قرار دارد. از جمله این امکانات می‌توان به وجود دو صفحه‌نمایش بزرگ در خودرو اشاره کرد که امکان کنترل آنها از طریق بخش‌های مشخصی که بر روی قسمت‌های کناری فرمان خودرو قرار دارد، وجود خواهد داشت. در این مورد باید بگوییم که مرسدس‌بنز کمی ضعیف عمل کرده و شاید توانایی کنترل این بخش برای افرادی که تازه با این خودرو آشنا شده‌اند، کمی سخت باشد. هر چند پس از چند ساعت زمان صرف کردن در این خودرو، این مشکل را می‌توان برطرف کرد، اما در لحظه‌ی اول واقعا کار سختی خواهد بود.

0615_mb-19

عرضه کردن نسل جدید خودروی E300 توسط مرسدس‌بنز، تلاش مهندسین این شرکت برای طراحی یک خودروی بسیار خوب و بدون هیچ نقصی را به خوبی نشان می‌دهد. قیمت پایه‌ای که مرسدس‌بنز برای این خودرو در نظر گرفته، 52150 یورو می‌باشد که شاید با وجود این همه امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته، این میزان واقعا بالا نباشد. نظر شما در مورد خودروی E300 چیست؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال