[نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015] رونمایی مرسدس‌بنز از خودرو هوشمند و مفهومی IAA

مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، از خودرویی هوشمند و آیرودینامیکی که سازندگان آن را “تبدیل‌شونده دیجیتال” می‌دانند، رونمایی نمود و توجه تمامی حضار را به سوی خود جلب کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان دنیای خودرو باشید، شکی نیست که آخرین خودرو هوشمند مرسدس‌بنز با نام F 015 را می‌شناسید. محصول جدید مرسدس‌بنز نیز تفاوت چندانی […]

مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، از خودرویی هوشمند و آیرودینامیکی که سازندگان آن را “تبدیل‌شونده دیجیتال” می‌دانند، رونمایی نمود و توجه تمامی حضار را به سوی خود جلب کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان دنیای خودرو باشید، شکی نیست که آخرین خودرو هوشمند مرسدس‌بنز با نام F 015 را می‌شناسید. محصول جدید مرسدس‌بنز نیز تفاوت چندانی از لحاظ هوشمند بودن با این اتومبیل نداشته اما ظاهری بسیار مفهومی‌تر دارد.

این خودروی جدید که Intelligent Aerodynamic Automobile (به اختصار IAA) نام دارد، محصولی الکتریکی و چهار در می‌باشد که طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند شما را متعجب کند جرا که ضریب آلایندگی این خودرو 0.19 بوده و این یعنی IAA در هر کیلومتر، تنها 28 گرم کربن‌دی‌اکسید تولید می‌نماید!

Mercedes’ Intelligent Aerodynamic Automobile previews super-luxe digital age 2

هر چند باید اشاره کنیم که طراحی و تکنولوژی به کار رفته در IAA، همانند F 015 که در نمایشگاه CES 2015 معرفی شد، می‌باشد و تنها تفاوت آن، ظاهر لوکس‌تر و مفهومی‌تر آن می‌باشد.

مرسدس‌بنز معتقد است که در واقع این دو خودروی هوشمند، یک محصول به حساب می‌آیند. این خودرو قادر خواهد بود در حالت Design Mode با سرعت حداکثر 50 مایل بر ساعت حرکت کند اما در حالتی که آن را بر روی حالت آیرودینامیکی تنظیم نماید، المان‌های مختلف آن با قرارگیری در محل خود، سرعت بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

Mercedes’ Intelligent Aerodynamic Automobile previews super-luxe digital age 3

البته این طرح مفهومی برای این نیست که بخواهیم این خودرو را در سال‌های بعدی، همواره در خیابان‌ها ببینیم. بلکه هدف مرسدس‌بنز از تولید IAA، خلق یک سِدان لوکس و رده‌بالا برای استفاده‌های تجاری می‌باشد. حتی مرسدس‌بنز تعبیر دیگری از این خودرو با بیان عبارت “سالن تجاری” داشته است که به خوبی می‌تواند اهداف این شرکت آلمانی را بیان دارد.

Mercedes’ Intelligent Aerodynamic Automobile previews super-luxe digital age 4

اما مورد دیگری که احتمالا توجه شما نیز به آن جلب شده باشد، چراغ‌های عقب IAA باشد که شباهت بسیار زیادی به موتورهای جت دارد. در این مورد مرسدس‌بنز معتقد است که چنین طراحی مفهومی و خاصی می‌تواند مناسب خودروهایی باشد که اوایل سال 2016 وارد خیابان‌ها می‌شوند.

Mercedes’ Intelligent Aerodynamic Automobile previews super-luxe digital age 5

در همین حال، تکنولوژی‌های طراحی با پیشرفت بسیار خوبی که داشته‌اند، امکان خلق خودروهای مفهومی را بسیار ساده‌تر از گذشته نموده و الهام‌گیری کاملا دیجیتال آنها، باعث شده تا طبق گفته‌های شرکت سازنده، زمان طراحی و ساخت این خودرو از 2 سال به 11 ماه کاهش پیدا کند.

خودروهای جدیدتر نیز می‌توانند با همین سرعت بالا طراحی و تولید شوند و توسعه‌ی تکنولوژی در بخش طراحی، می‌تواند باعث پیشرفت سریع‌تر دنیای خودروها گردد.

Mercedes’ Intelligent Aerodynamic Automobile previews super-luxe digital age 6

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال